عمومی

جدال با مرگ در صف دارو

جدال با مرگ در صف دارو

امروزه ، هنگامی که کشور در وضعیت سیاه کرونا قرار دارد و روزانه بیش از 500 نفر جان خود را از دست می دهند و طبق اظهارات مقامات وزارت بهداشت و آزمایش های میدانی ، اکثر بیمارستان های کشور تخت خالی برای بیماران ندارند ، تصویر صف های طولانی را نشان می دهد. و عملا در مبارزه با تاجگذاری ، و همچنین تصاویر بیماران بستری در محل ، که واکنش های زیادی را ایجاد کرده است ، و در برخی موارد دیگر – رعایت پروتکل هایی که باید توسط مقامات نظارت شود.

به گزارش دنیای 77 ، خراسان همچنین نوشت: “یک سال و نیم پس از شروع بحران کرونا و تولید اکثر داروهای کرونا در کشور ، کمبود دارو و سرم به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است.” نفوذ داروهای مهم بیماران در بازار سیاه با قیمت های نجومی تا 15 برابر قیمت اصلی را مشاهده نکنید.

دکتر علیرضا سالم ، عضو رسمی شورای عالی داروسازی کشور در مورد میزان نادر بودن داروها در بازار آزاد گفت: قیمت ها فروخته می شود.

تخت روی زمین

همانطور که قبلاً نوشتیم ، وضعیت تعدادی از بیماران کرونری امروزه به حدی بد است که در اکثر شهرها تخت خالی برای بستری شدن بیماران وجود ندارد و تصاویر بستری شدن بیماران در زمین منتشر می شود. این تصاویر متعلق به بیمارستان هایی مانند مشهد ، قزوین ، جاسک و … است که به خودی خود به تعداد زیادی از بیماران اشاره دارد. بیمارستانها آنقدر شلوغ شده اند که جایی برای بستری شدن بیماران وجود ندارد و بیماران روی زمین بستری می شوند. چند روز پیش ، تصاویری از بیماران بستری در صندلی ماشین در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

کمبود پرستار و کادر پزشکی

نه تنها کمبود امکانات در بیمارستان ها ، تعداد بیماران به حدی افزایش یافته است که نیروی انسانی برای خدمت به بیماران بسیار کم است. به گفته دبیرکل خانه سالمندان ، قبل از کرونا کمبود پرستار در کشور وجود داشت و اکنون کمبود پرستار در کرونا حادتر شده است. محمد شریفی مقدم گفت: “ما در هر هزار نفر 1.5 پرستار داریم.” وزارت بهداشت سقوط کرد و در بحث کرونا سیستم مراقبت های بهداشتی ما به حال خود رها شده است. “

بد نیست بدانید که در شرایط قابل قبول باید 10 پرستار در هر هزار جمعیت وجود داشته باشد. ما شاهد چنین وضعیتی در کشورهای اروپایی هستیم. البته در کشورهایی مانند ارمنستان و آذربایجان به ازای هر هزار نفر پرستار وجود دارد ، اما در کشور ما این تعداد به 1.5 پرستار در هر هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا