عمومی

جایگاه اجاره سوله و توجه به نکاتی درباره آن

یکی از معیارهای مهم در مشخص کردن قیمت اجاره سوله در تهران علاوه بر این که سوله از چه متریال و موادی ساخته شده موضوع  شرایطی که سوله در چه منطقه ای واقع شده و یا متراژ آن و موارد اینچنینی هم در قیمت سوله تاثیر زیادی دارد.

با این شرایط می توان نتیجه گرفت که هر چه سوله دارای وزن کمتری باشد ارزان تر نیز خواهد بود. بنابراین مسئله ای که باید در وهله اول در نظر گرفت تناسب سوله با مکان و کاربردی است که دارد و در وهله دوم قیمت سوله. چه بسا ممکن است ساخت سوله سبک برای شما هزینه مناسبی داشته باشد ولی در مراحا بعدی استفاده از آن باعث بروز خسارت های زیادی برای شما شود . بنابراین حتما ابتدا استاندارد و مستحکم بودن سوله را در نظر بگیرید و سپس قیمت آن را.

جایگاه اجاره سوله و توجه به نکاتی درباره آن

استفاده ار پیچ و مهره به عنوان اتصالات در نهایت سوله ای با استحکام و مقاومت بالاتر در اختیار شما خواهد گذاشت. تمامی نکات مربوط به طراحی و تولید سوله باید در دفترچه محاسبات مربوط به سوله درج شود و در اختیار خریدار قرار گیرد. با توجه به این موضوع که سوله ها دارای ابعاد بزرگی هستند و برای مصارف صنعتی از آنها استفاده می شود استفاده از پروفیل های آماده موجود در بازار برای ساخت آنها پیشنهاد نمی شود.

همانطور که احتمالا می دانید معاملات سوله در دفاتر املاک صنعتی انجام می گیرد. با توجه به بهره گیری از فضای مجازی و اینترنت خرید یا اجاره املاک صنعتی بصورت آنلاین هم رو به گسترش است که این موضوع در مقاله ای در سایت خبری تحلیلی پارس نیوز منتشر شده است.

ساخت سوله سبک ، با توجه به این موضوع که قیمت پایین تری دارد و از لحاظ هزینه مقرون بصرفه تر می باشد همواره درخواست بیشتری در بازار دارد. سوله ها در انواع مختلف باید با محاسبات دقیق و رعایت استانداردهای ساختمانی طراحی و ساخته شوند. در ساخت سوله سبک از فلز و فواد استفاده می شود. بعد از طراحی دقیق سوله ساختار و چهارچوب سوله با استفاده از پیچ و مهره و یا جوشکاری به هم متصل می شوند. استفاده از روش جوشکاری برای اتصال بخش های مختلف سوله پیشنهاد نمی شود زیرا در صورت استفاده از جوشکاری سوله استحکام کافی و لازم را نخواهد داشت.

این سوله ها بیشتر در موارد صنعتی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. خرید و فروش سوله های نو و گاها سوله دست دوم بر اساس وزن سوله انجام می گیرد. به این معنی که با توجه به شرایط محیطی و کاربری سوله محاسبات مربوط به آن انجام می شود و وزن مطلوب و مناسب سوله در این مرحله بدست می آید. وزن در نظر گرفته شده به میزانی است که باعث می شود سوله در فضای که نصب و پیاده سازی می شود و در زمان استفاده از آن بتواند مقاومت و ایستایی خود را حفظ نماید. با توجه به وزن بدست آمده سوله حجم متریال و مصالح موردنیاز برای سوله نیز تعیین می شود و سپس ساخت سوله انجام می گیرد.

باید از تیر ورق ها برای ساخت انواع سوله ها مانند سوله سبک خرپایی، سوله فوق سبک صنعتی و انواع دیگر سوله استفاده نمود. برای سوله ها در کارخانجات و کارگاههای ساخت سوله با نظارت مهندس محاسب و بر اساس محاسبات و طراحی که بر اساس کاربری سوله انجام شده است ساخته می شوند. و می توانند به صورت سوله نو و سوله دست دوم مورد استفاده قرار گیرند. هزینه ساخت سوله سبک پایین تر است و استفاده از آن از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه تر می باشد. قیمت سوله فوق سبک در صنعت سوله سازی از تمامی انواع سوله کمتر است.

سوله پیش ساخته را بعد از ساخت می توان توسعه داد. استفاده از سوله پیش ساخته در ارتفاع کاربرد دارد. ابتدا سوله پیش ساخته توسط کارشناسان طراحی می شود و مطابق با سفارش مشتری ابعاد آن مشخص شده و با توجه به محل جغرافیایی نصب سوله متریال لازم برای ساخت سوله برآورد می شد. اولین مرحله ای که در طراحی و ساخت سوله های صنعتی و یا بهتر است بگوییم تمامی سوله ها باید مد نظر قرار گیرد طراحی سوله می باشد.

در ساخته سوله پیش ساخته نیازی به فونداسیون سوله نیست و مراحلی مانند آرماتور بندی و بتن ریزی حذف می شود. کاهش قیمت ساخت:حذف مراحل ذکر شده در بالا باعث کاهش قیمت ساخت سوله پیش ساخته و صرفه جویی در هزینه ها می شود. کوتاه شدن زمان ساخت: ساخت سوله پیش ساخته در کارگاه یا کارخانه به دلیل تکمیل بودن ابزارهای ساخت سوله و سپس نصب آن ها در محل مورد نظر باعث می شود زمان ساخت کاهش پیدا کند.

همان طور که گفتیم سوله پیش ساخته نیاز به پی ریزی و بتن ریزی ندارد و به همین دلیل در زمان ساخت و هزینه ها صرفه جویی می شود. اگر از سوله پیش ساخته صنعتی استفاده کنید می توانید بدون اینکه نگران از بین رفتن سرمایه ساخت سازه های بتنی در اثر زلزله باشید یک کسب و کار جدید را با قیمت کم شروع کنید. سوله پیش ساخته به دلیل سبک بودن و وزن کمی که دارد از مقدار کمتری آهن استفاده می کند و همین موضوع باعث می شود قیمت پایین تری نسبت به سازه های سنگین داشته باشد. برای تعیین قیمت سوله پیش ساخته باید عواملی را در نظر گرفت.

نصب سوله پیش ساخته نیاز به مهارت دارد تا طبق استاندارد ها و اصول سوله سازی صورت بگیرد. آخرین مرحله از ساخت سوله اجرای تاسیسات حرارتی و برودتی و تاسیسات آب و فاضلاب و هوای فشرده و برق صنعتی و روشنایی و تهویه و … طبق طراحی صورت گرفته می باشد. سوله صنعتی به سوله هایی گفته می شود که برای کاربردهای صنعتی ساخته می شود. سوله های صنعتی برای تأسیس کارخانجات، شرکت های نوپا و کسب و کارهای کوچک که نمی خواهند سرمایه زیادی را برای شروع یک کسب و کار جدید صرف کنند مناسب است.

دکمه بازگشت به بالا