اقتصادی

تکرار هجوم مردم به جاده‌ها در هفته‌ای که گذشت

هفته گذشته ، در حین تحمیل ممنوعیت سفر و پس از آن ، روند جدیدی در ترافیک و سفرهای جاده ای مشاهده شد و تعداد وسایل نقلیه سبک و سنگین در جاده های کشور نسبت به هفته گذشته 15 درصد افزایش یافت.

به گزارش دنیای 77 ، ممنوعیت ترافیک بین استانی از ساعت 12 ظهر روز سه شنبه ، دو هفته گذشته تا 12 مه ، شنبه گذشته ، 15 مه اعمال می شود و کلیه ورودی ها و خروجی ها توسط شهرها و استان های مختلف کنترل می شود. می تواند در جاده ها تردد کند ، اما به نظر می رسد که این ممنوعیت اعمال نشده است و مردم از آن زمان وضعیت کرونا در کشور را مشاهده نکرده اند و عود روزافزون آنها در نتیجه سفرهای جاده ای یک روند روزمره است.

تکرار هجوم مردم به جاده‌ها در هفته‌ای که گذشت

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه های کشور ، جمعه 15 اردیبهشت تا پنجشنبه ، هفته گذشته ، 20 مه ، میانگین تعداد وسایل نقلیه در محور بین استانی 11111،81 دستگاه بوده است. این میزان ترافیک نسبت به هفته گذشته 15 درصد و حتی 2 درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل افزایش یافته است و جالبتر اینکه ، با استفاده از وسایل نقلیه سبک ، سهم اتومبیل های شخصی افراد بسیار بیشتر از هفته قبل بود.

این بدان دلیل است که میانگین تردد وسایل نقلیه سبک نسبت به هفته گذشته این مطالعه 17 درصد و وسایل نقلیه سنگین 7 درصد افزایش یافته و نشان می دهد که با افزایش تعداد جاده ها سهم وسایل نقلیه شخصی انسان بیش از دو برابر شده است.

تکرار هجوم مردم به جاده‌ها در هفته‌ای که گذشت

ثبت سفر در خیابان های تهران ، آلبرت و فارس

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این آمار منتشر شده این است که در دوره مورد نظر ، 8 میلیون و 380 هزار پلاک منحصر به فرد در محور حمل و نقل مشاهده شده است و این رقم به این معنی است که تعداد وسایل نقلیه مشاهده شده با پلاک منحصر به فرد تقریبا 50 درصد نسبت به قبلی افزایش یافته است. هفته این وسایل نقلیه در اصل متعلق به استانهای تهران و البرز بود که بیش از 20٪ را تشکیل می داد و سپس شامل استانهای فارس ، خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران و گیلان بود.

تکرار هجوم مردم به جاده‌ها در هفته‌ای که گذشت

رشد سفر در حال شتاب گرفتن در سراسر کشور است

استانهای کازووین ، خراسان رضوی ، جانجان و کارمان در هفته گذشته به ترتیب 25٪ ، 25٪ ، 24٪ و 23٪ بیشترین رشد ترافیک را نسبت به هفته قبل داشته اند و استانهای سیستان و بلوچستان و خوزستان بیشترین افزایش. درصد و منفی 4 درصد بود. جای تعجب است که فقط این دو استان در سفرهای جاده ای کاهش یافته اند و بقیه استان ها از نظر ترافیک جاده ای مانند آمار ورود و خروج خودرو نسبت به نظرسنجی هفته قبل روند رو به رشدی داشته اند که جای تعجب دارد.

تکرار هجوم مردم به جاده‌ها در هفته‌ای که گذشت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا