حوادث و رویداد

توصیه رئیس پلیس راه کشور؛ اگر در نیمه راه سفر هستید برگردید

توصیه رئیس پلیس راه کشور؛ اگر در نیمه راه سفر هستید برگردید

دنیای 77 / خراسان جنوبی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه اکنون تنها درخواست ما از مردم این است که با کادر پزشکی برویم و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنیم ، افزود: این بیماری با مسافرت گسترش می یابد.

سرهنگ هادی امیدوار در سفر خود به خراسان جنوبی و نظارت بر اجرای برنامه های ترافیکی در جاده های استان امروز یکشنبه 29 آوریل گفت که برخی از مردم به درخواست تجدیدنظر در مورد ممنوعیت سفر اعلام شده توسط وزارت توجه نکردند. آنها سلامتی را در ایام نوروز آغاز کردند.

به گزارش دنیای 77 ، وی افزود: این سفرها از خراسان جنوبی به مشهد مقدس که بیشتر به مقدسات انجام می شود در حال انجام است که مربوط به این نوع سفرها بوده و از نظر پیش بینی امنیت بخشی از مأموریت پلیس بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به اینکه اقداماتی انجام شده است ، افزود: به طور کلی وضعیت جاده های استان مطلوب و ترافیک روان است اما میزان ترافیک همچنان بیشتر از حد معمول است که امیدواریم در طول روزهای باقی مانده از تعطیلات نوروز. “

وی گفت: “مردم یک سال سفر نکرده اند یا حداقل یک سال سفر نکرده اند.” “اکنون که این محدودیت ها محدود به شهرهای نارنجی و قرمز است ، بسیاری از مردم متوجه نمی شوند و به سفرهای کوتاه نمی روند.”

وی با بیان اینکه این نوع رفت و آمد در ایام عید دو عیب عمده دارد ، ابراز داشت: اولین معایب جاده های فرعی بود ، زیرا سفرهای کوتاه مدت عمدتاً به شهرهای همجوار انجام می شد که بیشترین میزان تصادفات در جاده های مجاور و روستایی اختصاص داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: باید توجه داشت که ظرفیت راه های کشور به ویژه راه های فرعی و روستایی کم است که این امر نیاز به توجه دارد تا با رعایت قوانین و مقررات بیشتر در این جاده ها تعداد آنها کاهش یابد.

امیدبر با اشاره به نکته دوم ، سرعت و حوادث ناشی از آن گفت: این روزها تصادفات به دلیل سرعت زیاد شده است.

وی ادامه داد: براساس نظرسنجی انجام شده توسط سیستم راهداری کشور ، سرعت در حدود دو کیلومتر در چندین محور مواصلاتی کشور از جمله خراسان جنوبی به طور متوسط ​​دو کیلومتر افزایش یافته است که امیدواریم سرعت مطمئنه را حفظ کند. شدت کاهش می یابد.

امیدوار افزود: سال گذشته کشور محدودیت های ملی اعمال کرد و ازدحام ترافیک کاهش یافت و استان خراسان جنوبی که جاده ترانزیت و ترانزیت است ، سال گذشته تصادفات قابل توجهی نداشته است ، اما امسال که مسافرت افزایش یافته است ، ما افزایش تصادفات مشاهده شده است. “

حوادث مرگبار را افزایش دهید

وی افزود: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات ، توجه به آنها و همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی توسط مردم ، بتوانیم ایمنی سفر را به شکل مطلوب تری پیاده کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: در مجموع تعداد تصادفات منجر به فوت در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد و تعداد مرگ و میر ناشی از این حوادث حدود 65 درصد افزایش یافته است.

امیدوار از افزایش حدود 85 درصدی تعداد مجروحان و مجروحان خبر داد و گفت: البته سفر به برخی از مناطق کشور نسبت به چند روز گذشته بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شرایط نسبت به نوروز سال 1999 مطلوب تر است ، شرایطی که در کشور ما عادی بود و تعداد تلفات ، تصادفات و جراحات حدود 20 درصد کمتر بود ، افزود: اکنون تنها آرزوی ما این است که با کادر پزشکی برویم و از سفرهای غیرضروری بپرهیزید. “از طرف مردم.

خطر تخلف در رانندگی بیشتر از تاج است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: به کسانی که سفر خود را شروع کرده اند می گوییم حتی اگر در نیمه راه باشند بازگردند زیرا بیماری کرونا قلب با سفر گسترش می یابد.

امیدوار گفت: کرونا به هر حال یک بیماری است و اگر فردی به آن مبتلا شود ، احتمال بهبودی او بیشتر است ، اما تجربه نشان داده است که تصادفات رانندگی که این روزها اتفاق می افتد از نظر تلفات و جراحات بیشتر است.

وی شش مورد تخلف تصادفی را شناسایی و یادآوری کرد: سرعت غیرمجاز ، سبقت غیر مجاز ، انحراف به چپ ، نقص فنی در خودرو ، استفاده نکردن از کمربند ایمنی برای همه سرنشینان وسیله نقلیه و استفاده از تلفن همراه برای ایجاد تخلفات تصادفی. به گونه ای که حدود 82٪ از تلفات ناشی از این تخلف است و اگر افراد این تخلف را مشاهده کنند و مرتکب آن نشوند ، می توانیم تضمین کنیم که هیچ تصادفی برای ما رخ نخواهد داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا