حوادث و رویداد

تهران لرزید / مردم به جای نگرانی «آماده» باشند/ گسل «مشا»، منشاء زلزله

زمین لرزه ، زلزله در تهران ، زمین لرزه در تهران

بعدازظهر امروز زمین لرزه ای به بزرگی 4.0 ریشتر تهران را لرزاند و مرکز زمین آن در نزدیکی مرکز لرزه گزارش شده است.

ساکنان مناطق مختلف تهران لحظه ای زمین لرزه را احساس کردند. مرکز ملی زلزله شناسی در انستیتوی ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: در ساعت 13:41 در مقیاس ریشتر در عمق 13 کیلومتری در نزدیکی داماموند چهار زمین لرزه رخ داده است.
در پی وقوع زلزله ، مدیرکل مدیریت بحران تهران از آمادگی کلیه دستگاه های امدادی و خدماتی در استان برای آرامش شهروندان در اثر وقوع زلزله خبر داد.
برای استان های تهران و مازندران آماده شوید
سخنگوی خدمات اورژانس کشور از اعزام سه تیم ارزیابی به منطقه خبر داد و گفت: خدمات اورژانس در بیمارستان های فیروزکوه و دماوند نیز آماده به کار هستند.
سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین دو تیم را به منطقه اعزام کرد ، اما 30 دقیقه پس از زمین لرزه ، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به دنیای 77 گفت که علاوه بر دو تیم اعزامی ، تیم سوم نیز به منطقه اعزام شده بودند. گسترش
ولی پور افزود: استان های تهران و مازندران نیز در حالت آماده باش قرار داشتند.
ساعت 8:14 بامداد ، خالدی ، سخنگوی خدمات اضطراری کشور گفت: خوشبختانه هیچکس در این زمین لرزه زخمی نشده است. افراد زخمی معمولاً با این ریشتر مصالحه می کنند و هنگام فرار از ویژگی هایی رنج می برند.
ساعت 15:25 سخنگوی اورژانس کشور اظهار داشت: “در این زمین لرزه یک نفر زخمی شد ، وی هنگام فرار مجروح شد و در صحنه نیز تحت مداوا قرار گرفت.”
زلزله ای به بزرگی 4 ریشتر در ماشا گسل رخ داد
در مصاحبه با دنیای 77 ، رضا کرمی محمدی رئیس آژانس پیشگیری و مدیریت بحران تهران اظهار داشت: با این حال ، شدت آن و همچنین عمق آن ، که 12 کیلومتر از سطح زمین فاصله دارد ، دلیل نگرانی جدی نیست ، اگرچه همیشه باید برای زمین لرزه آماده شود.
وی منشاء این زمین لرزه را گسل ماشا عنوان کرد که منشأ همان زمین لرزه 5.2 ریشتری است و گفت: “پس از زمین لرزه 5.2 ریشتری ، در همان گسل ماشا چندین زمین لرزه دیگر رخ داد و زلزله مشابه بود.” این نشان می دهد که خطای موزائیک در حال حرکت است ، اما بزرگی زلزله به گونه‌ای نبود که بخواهیم بطور ویژه همه دستگاهها را آماده کنیم.
کرمی محمدی در ادامه در مورد خسارات وارده در اثر زلزله گفت: “این زمین لرزه هیچ خسارتی در تهران ایجاد نکرده است و ما گزارشی در مورد آن دریافت نکردیم ، زیرا اساساً زمین لرزه 4 ریشتری چنین قدرت مخرب و مخرب ندارد.”
وی به جای ترس از زلزله ، از مردم خواست كه تلاش خود را برای مقابله با آن انجام دهند ، زیرا آمادگی و آموزش كلیدی در كاهش خسارات ناشی از زلزله احتمالی در تهران است.
شهروندان دمبند تا ساعاتی دیگر خارج خواهند شد
در مصاحبه با دنیای 77 ، مهدی حیدری ، فرماندار دماوند تأکید کرد که هنوز مشخص نیست زمین لرزه امروز 4 ریشتر لرزه یا پیش لرزه بوده است و از همه شهروندان دماوند خواست تا هوشیار باشند و طی ساعات بعدی حرکت کنند.
وی افزود: بار دیگر شاهد بروز زمین لرزه در خطای ماشا بودیم. بر این اساس ، کلیه دستگاه های امدادی و خدماتی در شهرستان دماوند اقدامات احتیاطی کاملی را انجام داده اند و شهروندان باید در صورت وقوع زلزله ، آرام باشند و در صورت وقوع زلزله اقدامات ایمنی و احتیاطی را انجام دهند.

دکمه بازگشت به بالا