اقتصادی

تلف شدن دام‌های مولد خوزستان به دلیل بی‌آبی

تلف شدن دام‌های مولد خوزستان به دلیل بی‌آبی

دنیای 77 / خوزستان نماینده اهواز در شورای شورای اسلامی گفت: در حال حاضر دام های زیادی در خوزستان به دلیل کمبود آب تلف می شوند.

مجتبی یوسفی گفت: نیروگاه ها باید در هشت سال گذشته ساخته می شدند و طبق برنامه انرژی وزارت نیرو باید 25 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می کرد. فاز دوم نیروگاه رامین که سه سال تعطیل نبود ، افزودن 300 مگاوات به تولید کشور بود و سایر نیروگاه ها نیز باید بازسازی می شدند.

به گزارش دنیای 77 ، وی افزود: پس از خشکسالی ، شنبه هفته گذشته در سراسر کشور به دلیل عدم توانایی در تولید سد و توسعه و کمبود نیروگاه ، قطعی برق اتفاق افتاد. در این مدت ، مصرف برق کشور به 66600 مگاوات رسید ، در حالی که تولید برق 51000 مگاوات بود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: برق و آب در استانهای گرم مانند خوزستان بسیار مهم است و ما این مسائل را دنبال می کنیم. در این مورد ، هفته گذشته سه جلسه ملی برگزار شد و تصمیماتی اتخاذ شد که منجر به ایجاد شرایط بهتر در دو یا سه روز گذشته شده است.

وی افزود: صنایع بزرگی مانند فولاد و سیمان باعث کاهش 5000 مگاواتی استفاده از بار در کشور شده است. صنایع خرد همچنین 4000 مگاوات بار خود را کاهش داده اند.

یوسفی گفت: من از مردم خوزستان به دلیل مشکلاتی که به دلیل عدم انجام تعهدات پیش آمده عذرخواهی می کنم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد ، گفت که بسیاری از دام های خوزستان در حال حاضر به دلیل کمبود آب در حال تلف شدن هستند. در این مورد ، تصمیمات و منابع برای حل مشکل آب در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا