جامعه و خانواده

تاثیر «رمدسیویر» در ترخیص زودتر بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها

تاثیر «رمدسیویر» در ترخیص زودتر بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها

دنیای 77 / کارمان یک متخصص اپیدمیولوژی در شرکت دارویی گیلد آمریکا گفت: بهبود دهنده به بیماران ترخیص شده از بیمارستان و جامعه کمک می کند تا حجم کار پرسنل پزشکی را کاهش دهند و با کمک به بیماران ترخیص شده ، سریعتر تخلیه تخت های بیمارستان را انجام می دهند.

در مصاحبه ای با دنیای 77 ، دکتر سودابن نواده در مورد آخرین شیوع بیماری کووید 19 در جهان گفت: بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی ، تاکنون 19 مورد بیماری کووید 191 تأیید و ثبت شده است. اتفاق افتاده است و ایالات متحده با بیش از 22 میلیون مورد تایید شده در بالای جدول Covid 19 در جهان است.

وی با اشاره به وضعیت اپیدمی کرونا در ایران خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد دقیق مرگ های ناشی از کووید 19 ، ایران با بیش از 39000 مرگ نهمین کشور کشنده در جهان است. لازم به ذکر است که این رتبه بندی ها بر اساس آماری است که به سازمان بهداشت جهانی ارائه شده است و بدون شک آمار همه کشورها با تعداد بسیار کمی همراه است که تعداد آنها با توجه به وضعیت و سیاست بهداشتی کشورها متفاوت است.

کاهش میانگین سنی افراد مبتلا به Covid 19

پاسخ به این سوال که کدام گروه سنی در میان بیشتر بیماران و مرگ و میر Covid 19 برادرزاده است؟ وی گفت: “به طور کلی ، افراد بالای 0 سال و کسانی که مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند قلب ، ریه ، دیابت یا نقص ایمنی هستند ، احتمال بیشتری دارد که به کووید 19 مبتلا شوند و در صورت آلوده شدن به ویروس کرونا ، احتمال ایجاد فرم وجود دارد.” بیماری شدید و مرگ متعاقب آن در این گروه ها بیشتر مشاهده می شود

اپیدمیولوژیست های مستقر در ایالات متحده به دلایل بیماری مربوط به سن اشاره می کنند و ادامه می دهند: گزارش ماه اکتبر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده خاطر نشان کرد که توزیع سنی بیماری Covid 19 از “مه” به “اوت” تغییر کرده است. در ابتدای اپیدمی ، بیشترین میزان بروز بیماری در بزرگسالان رخ داده است ، اما بیشترین میزان آن در ماه های ذکر شده بین سنین 20 تا 29 سالگی رخ داده است (بیش از 20٪ موارد تأیید شده است).

متخصص اپیدمیولوژی در داروسازی گیلد کالیفرنیا گفت: “آیا در درجه اول امکان دستیابی به ایمنی حیوانات وجود دارد؟ و آیا کنترل بیماری به امنیت حیوانات بستگی دارد؟” وی به دنیای 77 گفت: “حفاظت ترکیبی (که به نظر من کلمه ای بهتر از ایمنی حیوانات است) هرگز به عنوان برنامه درمان اپیدمی مورد استفاده قرار نگرفته است.”

تصمیم گیرندگان بهداشت هرگز به دنبال حمایت جمعی نبوده و نخواهند بود

وی افزود: “تصمیم گیرندگان محترم در زمینه بهداشت ، به امید اینکه مردم پس از شیوع یا درصد زیادی از بیماران به حفاظت ترکیبی دست یابند ، مردم هرگز در معرض خطر نخواهند بود و در نتیجه هیچ بیماری ریشه کن نخواهد شد.” این ماده همیشه برای پیشگیری از بیماری و واکسیناسیون مورد استفاده قرار گرفته است و در واقع روشی که امروزه در جامعه از این مفهوم استفاده می شود نوعی سردرگمی است.

وی با بیان اینکه در بحث بیماری های عفونی ، این پاتوژن باید در معرض یک میزبان پرخطر قرار گیرد ، خاطرنشان کرد: کسی است که به بیماری مقاوم است یا طرفدار واکسیناسیون نیست. هنگام واکسیناسیون در مقیاس بزرگ ، به این معنی که تعداد زیادی از افراد در معرض واکسن هستند ، میزبان کم و با ایمنی کمتری وجود دارد که باکتری بتواند آن را تشخیص دهد و بنابراین بیماری کنترل می شود ، اگرچه این کنترل به معنی ریشه کنی و می تواند به طور کامل ریشه کن شود ، اما میزان شیوع بیماری بسیار کند خواهد بود.

این متخصص اپیدمیولوژی مستقر در آمریکا گفت: “مردم در برابر این بیماری مقاوم هستند ، اما من دوباره تأکید می کنم که قرار گرفتن در معرض بیماری به دلیل امنیت عمومی مردم هرگز یک برنامه پیشگیری و کنترل اپیدمی نیست.”

در بخش دیگری از گفتگوی خود با دنیای 77 ، یک متخصص اپیدمیولوژیک از آژانس دارویی صنف آمریکا همچنین در مورد آخرین تحولات در 19 واکسن covid جهان صحبت کرد: Pfizer Research که با Bioentech همکاری می کند ، از اثربخشی اولیه 90٪ واکسن در نظرسنجی خبر داده است ، که Pfizer پیش بینی می کند ظرف دو هفته آینده می تواند اطلاعات اولیه ایمنی را ارائه دهد. واکسن را آزاد کنید ، که انتظار می رود پس از انتشار این اطلاعات توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید شود.

نواده با تاكید بر اینكه تأیید سازمان غذا و داروی آمریكا فقط مجوز استفاده از این محصول در آمریكا است ، افزود: كشورهای دیگر با دستورالعمل های آژانس های مربوطه در كشورهای خود و FDA در ایران ، داروهای جدید یا واكسن را تأیید می كنند. ، بازبینی و مجوز دادن مجوزهای جدید دارو یا واکسن.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولید این واکسن می تواند عاملی امیدوار کننده برای تولید واکسن های دیگر در جهان باشد؟ وی اظهار داشت: علی رغم اخبار امیدوار کننده در مورد موفقیت اولیه واکسن های احتمالی ، نمی توان انتظار داشت روند تأیید ، مجوز و توزیع واکسن در سایر کشورها از جمله ایران در آینده بسیار نزدیک انجام شود.

هیچ کس نمی تواند انتظار داشته باشد که در کوتاه مدت علیه ویروس کرونا واکسینه شود

متخصص اپیدمیولوژی در داروسازی گیلد کالیفرنیا می گوید: “برای نشان دادن این موضوع ، بیایید به آمار Pfizer برگردیم.” طبق گفته Pfizer ، تا پایان سال جاری 50 میلیون دوز واکسن و تا سال 2021 1.3 میلیارد دوز واکسن تولید می شود. برای واکسیناسیون ، هر فرد باید دو دوز واکسن دریافت کند و تا سال 2021 تعداد افرادی که با واکسن تولید شده توسط این شرکت واکسینه می شوند حدود 75755 میلیون نفر خواهد بود.

نواده یادآور شد که علاوه بر Pfizer ، سایر شرکت های دارویی مانند AstraZeneca و Johnson & Johnson نیز نتایج امیدوار کننده ای را در منطقه به دست آورده اند و امیدوارند ظرفیت واکسن بیشتری نسبت به ارقام بالا ایجاد کنند. وی افزود: با توجه به ماهیت بیماری ، با توجه به شیوع عوامل مختلف م affectثر در شیوع ویروس ، نمی توان انتظار واکسن مشترک علیه ویروس کرونا را در کوتاه مدت داشت ، بنابراین همچنان به همه شهروندان توصیه می شود. پایبندی ، مانند شستن مرتب دست ها ، رعایت فواصل جسمی ، پرهیز از حضور در جلسات (حتی جنازا) و ماسک زدن.

وی در قسمت آخر مصاحبه خود با دنیای 77 ، در مورد اثرات داروی “Remedcivir” گفت: دارای مجوز برای استفاده در کشور.

Ramedavir فقط به عنوان تزریق قابل استفاده است

متخصصان اپیدمیولوژی در شرکت دارویی گیلد کالیفرنیا اصرار داشتند که مطالعات بالینی این داروها با کاهش زمان اقامت در بیمارستان ، اثر بهبودی را در بیماران بستری نشان می دهد. هرچه بیمار خانواده و جامعه را زودتر دریافت کند ، فشار کاری کارکنان پزشکی کمتر می شود و سرعت خالی شدن تخت بیمارستان بیشتر می شود.

“رامسادیبیر فقط به عنوان تزریق قابل استفاده است. دارویی که برای بیماران بالای 12 سال و وزن 40 کیلوگرم تجویز می شود بسته به شرایط بیمار ممکن است طی 5 روز یا 10 روز متفاوت باشد.” .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا