عمومی

بیشتر از نصف تست‌های کرونا مثبت است/روزانه ۱۸۰بیمار بستری می‌شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بیشتر از نصف تست‌های کرونا مثبت است/روزانه ۱۸۰بیمار بستری می‌شوند - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار میهر ، محمدرضا نیکبخت عصر سه شنبه در سخنرانی با اشاره به آخرین شیوع بیماری عروق کرونا قلب در لرستان اظهار داشت: شیوع بیماری در استان بسیار بد است.

بیش از نیمی از آزمایشات کرونا مثبت هستند

وی با بیان اینکه لرستان در مرحله تسخیر کرونا یا استان اول یا دوم کشور است ، افزود: تعداد مبتلایان به کرونا در این استان روز به روز در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه بیش از نیمی از آزمایش های کرونا که در استان انجام دادیم مثبت بود ، توضیح داد: دلیل این امر این است که این استان هنوز متاهل است ، هنوز مراسم خاکسپاری باشکوهی برگزار می شود ، این بیماری هنوز در استان جدی گرفته نشده و هنوز در یکی از شهرهای استان مورد بررسی قرار نگرفته است. هزاران نفر در مراسم عروسی شرکت می کنند.

نیکباخت افزود: این بیماری سن نمی شناسد ، ویروس اصلاح ژنتیکی شده و خطرناک تر شده است ، مردم نباید از خانه خارج شوند مگر اینکه واقعاً فوری باشد ، زنده ماندن از لحاظ اقتصادی مهمتر از استرس است ، زنده ماندن مهمتر از گرسنگی است.

طرفین کشتارگاه دارند

وی گفت: “ما بارها گفته ایم كه میهمان نوازی باید در این زمان فراموش شود.”

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ما برای کلیه بیمارستانهای بزرگ شهر استان به جز بیمارستان تأمین اجتماعی ، بیمارستان خصوصی شفا و این بیماران ، بیماران جراحی پزشکی ارائه داده ایم.

نیکبخت می گوید: اگر مردم موافق نباشند ، درست است نه میدانم کجا بیماران و آنها را در بیمارستان بستری می کنم؟ هم اکنون یک هزار تخت برای بیماران کرونا در دسترس است.

روزانه 180 بیمار کرونا بستری می شوند

وی گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته 12 نفر بر اثر این بیماری فوت کرده اند. “این تعداد اکنون به 14 رسیده است ، اکنون بطور متوسط ​​هر 24 ساعت یکبار” 10 تا 14 نفر از ما در استان در اثر بیماری می میریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه نمی توانیم از همه آزمایش تاج بگیریم ، افزود: ما از افراد مسن و کسانی که واقعاً بیمار هستند آزمایش می گیریم. روزانه 1100 تا 1200 نمونه تاج گرفته می شود. بیش از 600 نفر از آنها مثبت هستند.

نیکبخت با بیان اینکه از این موارد روزانه حدود 1170 تا 160 نفر پذیرش می شوند ، خاطرنشان کرد: 140 تا 150 نفر مرخص می شوند و به همین دلیل بیمارستان ها پر هستند زیرا ما هر روز آنها را پذیرش نمی کنیم.

کرونا به 45000 نفر مثبت رسیده است

وی اظهار داشت: به طور کلی از روز اول تاج تاکنون بیش از 130،000 تا 140،000 نفر تست تاج و 45،000 نفر آزمایش مثبت داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 15 تا 20 درصد آزمایشات در ابتدای بیماری مثبت بوده است ، بیش از نیمی از آزمایشات اخیراً مثبت است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی به مراقبت گروهی از بیماران کرونا و پرستاران در استان نیکبخت اشاره کرد و افزود: “این امر منجر به افزایش مرگ و میر و میر لرستان به دلیل تاج نسبتاً کمتر از کشور است.

دکمه بازگشت به بالا