ورزش

به دنبال ماجراجویی در لیگ‌یک!

به گزارش خبرگزاری دنیای 77 ؛ فوتبال ایران به دلیل مشکلاتش مانند یک رشته جداگانه بافته می شود که موفقیت با قوانین عادی این ورزش متفاوت است. هرکسی که می خواهد وارد زمین فوتبال شود به دلیل نداشتن امکانات و عدم توازن در توزیع ، عدم سیاست مالی مناسب و بسیاری مشکلات دیگر ، برای موفقیت نیاز به یک جفت کفش آهنی دارد. مربی جوان و تحصیلکرده میلاد بلادی یکی از افرادی است که با تلاش خود و شاگردانش توانست تیم تهران ویستوربین را به تدریج از دسته سوم به دسته اول منتقل کند و حالا باید فصل آینده تیمش را در لیگ هدایت کند. جالب اینجاست که تیم ویستاتوربین تنها نماینده پایتخت در لیگ دسته اول است و این اهمیت کار آنها را نشان می دهد.

شما با ویستاتورباین در دسته سوم شروع به کار کردید اما پس از صعود به دسته دوم ، مدتی تیم را ترک کردید و به تیم بازگشتید.

با این حال ، این حق طبیعی مدیران است که تجربه کار با مربیان مختلف و کار با افراد مختلف را داشته باشند و حق تصمیم گیری برای تیم خود را دارند. پس از مدتی جدایی از تیم ، مدیران باشگاه دوباره به سراغ من آمدند و همکاری ما دوباره برقرار شد. ما دو سال در لیگ دسته سوم تلاش کردیم ، اما در سال اول یک امتیاز صعود نکردیم ، اما در سال دوم به عنوان تیم اول صعود کردیم. پس از آن ، آقای فرشاد پیوس و سپس آقای اکبر میثاقیان به تیم آمدند و سرانجام بعد از چند بازی دوباره به تیم برگشتم.

پس از بازگشت به تیم ، بازگرداندن آن همبستگی قبلی برای شما و بازیکنان سخت نبود؟

واقعاً اینطور بود و ما در شرایط سختی قرار داشتیم زیرا چندین تیم وجود داشت ، برخی با آقای پیوس و برخی دیگر با آقای میثاقیان آمدند که ترکیب آنها به سختی امکان پذیر بود اما به لطف خدا ما توانستیم یک اتحاد خوب تشکیل دهیم و به پلی آف لیگ.

پس از بازگشت به تیم و سازماندهی مجدد آن ، موفق می شوید تیم را به پلی آف لیگ دسته اول برسانید و در نهایت به لیگ اول صعود کنید.

هفته گذشته دو بازی پلی آف مقابل شهرداری ماهشهر انجام دادیم که در خانه با این تیم یک بر یک مساوی کردیم و در ماهشهر به دلیل گل های بیشتر با تساوی 2-2 به لیگ یک صعود کردیم. شرایط ما دشوار بود زیرا ما در گروه A بودیم و گروه B موارد آشتی و غیره داشت. ما حدود دو ماه منتظر درخواست تجدید نظر بودیم. خسته اما به لطف خدا توانستیم صعود کنیم.

به دنبال یک ماجراجویی در لیگ هستید!

پرونده فصل گذشته دیر برای تیم شما بسته شد ، چقدر برنامه های خود را برای فصل آینده پیش گرفته اید؟

از آنجا که کار تیمی ما به دلیل همان مسائل به تعویق افتاد ، همانطور که گفتم ، پایان بازی های ما زمانی بود که تیم های دیگر شروع به جذب و آموزش آنها برای فصل جدید کردند. حتی برخی از تیم های رقیب به چند اردو رفتند ، اما باشگاه ، کادر فنی و بازیکنان خسته بودند. به همین دلیل ، ما تمرینات خود را از پنجشنبه آغاز کرده و برنامه را می دهیم ، اما هر برنامه ای که ارائه دهیم بستگی به جذب بازیکن و تجهیزات لازم دارد. البته ما ساختار اولیه تیم را داریم ، اما ما نیز باید تغییر کنیم و امیدواریم بتوانیم در لیگ یک حرفی برای گفتن داشته باشیم.

در لیگ یک ، آیا قصد دارید در فصل اول به لیگ برتر برسید یا فقط در حال کسب تجربه و فکر فصل آینده لیگ برتر هستید؟

من خودم یک ماجراجو هستم و می خواهم در هر بازی برنده شوم. از سوی دیگر ، در طول سالها ، تیم ویستاتوربین بیشترین گل و کمترین گل را در لیگ ما بازی کرده است. به همین دلیل ، در لیگ یک ، ما برای موفقیت به میدان می رویم و با نگرش برنده به میدان می رویم تا چیزی بگوییم. با این حال ، فوتبال قانونی نانوشته است و نمی توان چیزی را حدس زد.

چطور تیم را بستید؟ آیا می خواهید با بازیکنان برجسته کار کنید یا به جوانان اعتماد کنید؟

ما هر سال یک یا دو بازیکن داریم و اکثر بازیکنان جوان را نام برده ایم. حتی یک بازیکن 16 ساله در تیم ما حضور داشت زیرا من خودم جوان هستم و دوست دارم برایم ارزش قائل شوند ، من می خواهم برای جوانان ارزش قائل شوم.

و آخرین نکته اما مهم …

ما از فدراسیون فوتبال می خواهیم نظم و انضباط را حفظ کند و به گونه ای برنامه ریزی کند که تیم های شاغل در بخش خصوصی آرزوهای خود را از دست ندهند. در مورد داوری ، در مدیریت افراد مراقب باشید و از طرف دیگر امنیت کافی را برای داور فراهم کنید تا داور که به فکر سوت زدن در مقابل سیل تماشاگران در شهرهای مختلف است ، بتواند با ایمنی و راحتی کمیته اخلاق همچنین باید در برخی از مسائل مانند شرط بندی و اتحاد مداخله کند ، به طوری که بخش خصوصی مایل و علاقه مند به کار در سالهای آینده خواهد بود.

از سوی دیگر ، حزب ما تنها نماینده استان تهران و یکی از احزاب بخش خصوصی است. بسیاری از تیم های خصوصی وارد فوتبال شده اند اما پس از یکی دو سال به دلیل فشارهای مختلف این تیم را ترک کرده اند. سال گذشته ، تیم هواداران تحت فشار مالی زیادی قرار گرفت و حتی تعدادی از بازیکنان اصلی خود را فروخت ، اما آنها تیم را سازماندهی کردند و صعود کردند. در شهر تهران نباید آنقدر بزرگ باشد که فقط یک نماینده در لیگ یک حضور داشته باشد ، زیرا امکانات و فرصت ها وجود دارد و امیدواریم حمایت های خوبی صورت گیرد تا بتوانیم موفق شویم.

257 251

دکمه بازگشت به بالا