عمومی

بهترین مادربردهای موجود بازار کدامند؟

مادربرد ایسوس محصول شرکت Asus مخفف: AsusTek است. شرکت ایسوس، بزرگترین تولید کننده مادربرد در جهان می باشد. این شرکت با تولید مادربرد، گام در عرصه تولید لوازم کامپیوتری نهاد، ولی مادربرد ایسوس تنها محصول این شرکت نیست.

این شرکت تایوانی که در سال ۱۹۸۹ و در شهر تایپه، شروع به کار کرده است، علاوه بر مادربرد ایسوس، بسیاری از محصولات کامپیوتری و الکترونیکی دیگر هم روانه بازار کرده است. در حال حاضر بالغ بر ۱۵۰۰۰ نفر نیروی کار، زیر مجموعه شرکت ایسوس مشغول به کار هستند.

بهترین مادربردهای موجود بازار کدامند؟

سهام این شرکت، از نوع سهامی عام است که سرمایه گذاری در آن برای عموم مردم آزاد می باشد. برند ایسوس، از پروژکتور و کارت صدا گرفته، تا موبایل، لپ تاپ، مانیتور، تجهیزات شبکه، سِرور و بسیاری از لوازم دیگر را به بازار عرضه می کند.

امروزه، حدود یک سوم از مادربرد های به کار رفته در کامپیوتر های سراسر دنیا، مادربرد ایسوس است. همین آمار و ارقام میتواند، استقبال و رضایت مشتریان از این برند را بخوبی نشان دهد. این شرکت، عناوین بسیاری در ویترین دستاوردهای خودش دارد. برخی از این افتخارات در زیر آمده است.

همانطور که می دانیم، مادربرد یکی از اصلی ترین قطعات کامپیوتر می باشد. اگر خرید مادربرد ایسوس را انتخاب کرده اید، بایستی بگوییم که برندی معتبر در این زمینه را برگزیده اید. در اینکه مادربرد ایسوس از کیفیت مطلوب و قیمت مناسبی برخوردار است، شکی نیست.

با این حال، مشتریان گلایه ای دارند که می توان آن را جزء معایب این شرکت ذکر کرد. انتقاد بسیاری از مشتریان این است که عملکرد شرکت، در بخش پشتیبانی آنلاین کمی ضعیف است و سرعت پشتیبانی در این بخش کُند است. در پایان، به طور خلاصه می توان گفت: مادربرد ایسوس در هر مدلی که باشد، اساساً از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

مادربرد ایسوس محصول شرکتی است که از لحاظ خلاقیت و نوآوری پیشگام بوده و در بازار جهانی دارای اعتبار خوبی می باشد. پس برند Asus میتواند، جزء اولین و بهترین انتخاب، برای خرید مادربرد باشد. از طرفی، اینکه کدام مدل از مادربرد برند Asus مناسبتر است، شدیدا بستگی به حوزه کاری شما دارد. مثلا برای کامپیوتر ساده خانگی می خواهید و یا اینکه برای گیمینگ و کارهای گرافیکی سنگین. در نهایت این شما هستید که با توجه به شرایط و حیطه کاری خودتان، مدل مناسب را انتخاب می کنید.

بخش های تشکیل دهنده یک مادربرد کامل

همان طور که گفته شد، مادربرد مدیر یک مجموعه بسیار عظیم است که بعضی از بخش‌های اصلی این مجموعه عبارتند از

چیپست‌های پل شمالی و پل جنوبی
سوکت پردازنده CPU Socket
بایوس BIOS
اسلات RAM
باتری پشتیبان

بررسی مادربرد گیگابایت

از طرفی، مادربرد گیگابایت هم یک برند شناخته شده در صنعت تولید محصولات سخت افزاری است که هر سال نسل جدیدی از مادربرد یا کارت های گرافیکی خود را وارد بازار می کند. گیگابایت برند شناخته شده ایست و توانسته با قدرت تمام بهترین محصولات را ارائه دهد، اما به جرا می توان گفت که تعداد طرفداران ایسوس به کرات بیشتر است و در این حوزه گیگابایت برند محبوبی نیست، ولی محصولات خوبی در بخش مادربرد وارد بازار کرده که قابل ستایش می باشد.
متاسفانه، در حوزه قیمت محصولات گیگابایت کمی گران تر از ایسوس می باشد. مادربرد های گیگابایت از نظر کیفیت ساخت و بسته بندی ظاهری به مراتب بزیباتر و شیک تر از ایسوس می باشند و از این رو می توان انتظار داشت که گران تر هم باشند.
البته، در بعضی موارد کیفیت ساخت محصولات ایسوس به نسبت از گیگابایت بهتر است. در ادامه، مادربرد های گیگابایت از نظر شرایط دمایی، خنک کنندگی و محافظت های الکتریکی در همان سطح کیفی ایسوس می باشد.

در هنگام خرید مادربرد به چه نکاتی اهمیت دهیم؟

در زمان خرید مادربرد باید به قطعه‌ای مانند سی پی یو بهتره توجه کرد، زیرا به طور کلی این قطعه است که به شما در انتخاب مادربرد، کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
در ادامه، پیش از خرید مادربرد، حداقل 4 یا 5 مادربرد را انتخاب کرده و مشخصات فنی و قابیت های آن ها را با هم مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید کنید.
و در نهایت، در زمان خرید مادربرد، به فکر آینده هم باشید و سعی کنید همیشه مادربردی قوی تر از سطح نیازمندی های امروز داشته باشید و اگر در فکر ارتقاء کامپیوتر خود می‌باشید، باید به ‌دنبال خرید محصولی بروید فراتر از نیازمندی های خاص شما باشد.

منبع: www.mimalls.ir

دکمه بازگشت به بالا