اقتصادی

برنامه‌های بورسی آقای وزیر – دنیای 77

برنامه‌های بورسی آقای وزیر - دنیای 77

بازار سرمایه که محل خاصی برای وعده های وزیران سابق اقتصاد نبود ، اکنون به بخش مهمی از پیشنهاد احسان خاندوجی ، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم تبدیل شده است. و بهبود بازار سرمایه مطابق خواسته وزیر جدید اقتصاد.

به گزارش دنیای 77 ، سید احسان خندوجی توانست به عنوان وزیر اقتصاد پیشنهادی ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کرده و کرسی وزارت اقتصاد را از آن خود کند. وزیر جوان که دارای مدرک دکتری اقتصاد است و از زمان نامزدی تا کنون در مورد مشکلات و چالش های اقتصادی دیگر صحبت کرده است ، درباره آنها صحبت کرده است.

تعهد به پیوند قبل از واجد شرایط بودن

در اولین روزهای پس از معرفی ، وی هفت سیاست برای افزایش نقش بازار سرمایه در تأمین مالی تولید از طریق توسعه بازار ، تنوع ابزارها و محصولات مالی در بازار سرمایه ، رفع موانع غیر ضروری و مضر و دسترسی به شرکت ها اعلام کرد. بازار سهام ، کاهش هزینه مقررات مربوطه انتشار اوراق بهادار را ساده می کند ، اختیارات انحصاری را لغو می کند و مجوز خدمات مربوط به بازار سرمایه مانند مدیریت سبد سهام ، بازاریابی و کارگزاری و حاکمیت شرکتی برای مدیریت تضادهای منافع را تسهیل می کند.

نظرات و خواسته های نمایندگان در مورد وعده های بورسیه خانواده

موضوعی که کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان دلیل تمرکز خود بر بازار سرمایه ذکر کرده است ، یکی از دلایل تأیید ازدواج است و در گزارش آن در مجلس آمده است که تصویب کمیسیون ازدواج یکی از دلایل طرح اصلاح بازار سرمایه البته ، در این گزارش ، انتظارات بورس اوراق بهادار نیز از وی مطرح شد که شامل استفاده حداکثری از پتانسیل بازار سرمایه از طریق ارتقاء شفافیت اطلاعات ، تقویت بورس کالا ، گسترش فعالیت های مبادله انرژی از طریق عرضه نفت خام و فرآورده های نفتی ، طراحی مالی ابزارهای جدید معرفی آژانس های رتبه بندی بازار اوراق بهادار و ورود به بازار سرمایه سایر کشورها از طریق عرضه شرکت های بزرگ ایرانی. این گزارش بر اصلاح نهادی حاکمیت شرکتی برای شرکت های دولتی و موسسات مالی برای توسعه بازار سرمایه تاکید می کند.

در همین حال ، سایر نمایندگان مجلس نیز بر اهمیت برداشتن گام هایی در جهت بهبود و اصلاح بازار سرمایه تاکید کردند و گفتند به نظر می رسد نظریه های خانواده در جهت اصلاح این روند است. به عنوان مثال ، معصومه پاشایی ، یکی از اعضای کمیته صنعت و معدن شورای اسلامی ، گفت: سال گذشته سرمایه مردم در بازار سرمایه غارت شد و نظریه آقای خاندوجی وعده اصلاح این روند را داد.

همچنین سید ناصر موسوی لارگانی ، عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شورای اسلامی گفت: سهامداران بورس که حدود 50 میلیون نفر در سطوح مختلف زندگی برای مردم عزیز ایران هستند ، رنج می برند. بسیار در یک سال گذشته. آقای خاندوجی برنامه چندانی برای ارتقاء بازار سرمایه و اصلاح ساختار بورس ندارد. حمایت از شفافیت و رشد شفافیت اطلاعات ، ایجاد صندوق پایداری و قیمت گذاری دستوری. برخی راهکارها برای تأکید بر برنامه خاندوجی.

خاندوجی برای بازار سهام چه خواهد کرد؟

سرانجام ، در 2 سپتامبر ، خاندوجی در مجلس رای اعتماد گرفت و همانطور که انتظار می رفت ، بخشی از دفاع خود را به بازار سرمایه اختصاص داد. خاندوجی در دفاع از برنامه بورسی خود گفت که یکی از اهداف و برنامه های آن بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه برای تامین مالی توسعه اقتصادی و بازگرداندن اعتماد از دست رفته مردم به این بازار و ایجاد یک تجربه مثبت برای سهامداران کوچک است. وی این نکته مهم را بیان کرد و در بخشی دیگر گفت: “با همکاری وزارت صمت و وزارت امور خارجه ، ما در تلاش هستیم تا سرمایه خارجی و سرمایه ایرانی در خارج از کشور را متمرکز کنیم. البته ، سرمایه گذاران بیشتر از خارجی ها ، ایرانیان خواهند بود. مایل به سرمایه گذاری است. “

با این حال ، باید منتظر ماند و دید آیا وعده های بورسیه وزارتخانه به خوبی و با بازار سرمایه ، که به عنوان یکی از مهمترین بازارهای مالی کشور با بازار پول تبدیل شده است ، محقق می شود و شاید موقعیت واقعی در دولت آیا او شخص جدیدی پیدا خواهد کرد یا نه؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا