حوادث و رویداد

بررسی راهکارهای پیشرفته و مدیریت هماهنگ سیل در کشور

بررسی راهکارهای پیشرفته و مدیریت هماهنگ سیل در کشور

جلسه ای به ریاست معاون هماهنگی و برنامه ریزی مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان و کارشناسان حوزه آب به منظور بررسی راهکارهای بهبود یافته کشور و مدیریت یکپارچه سیلاب برگزار شد. . و در محل سازمان منابع طبیعی، هواشناسی و مرکز مطالعات راهبردی مدیریت بحران کشور.

به گزارش دنیای 77، در این نشست مسئولان و کارشناسان این حوزه با تمرکز بر الگوهای گسترده سیل، اولویت مدیریت پیشگیری به جای بازسازی مناطق تخریب شده، راهکارهای مختلفی را برای مهار خسارات احتمالی سیل در کشور ارائه کردند. آنها در مورد کنترل سیل، تدوین سیاست های آبخیزداری در کشور، کنترل سیل در برنامه ریزی کاربری اراضی، استفاده از سیستم های نظارت و هشدار و رعایت ملاحظات زیست محیطی در مدیریت سیل بحث می کنند.

کارشناسان حاضر در جلسه بر لزوم ارائه راهبرد مدیریت یکپارچه سیل در کشور و عدم اقدام مجزا در زمان وقوع آن، بهبود نگرش کنترل سیل در زمان سیل، کنترل جامع و فراسازمانی سیل تاکید کردند. برای مدیریت و اجرا در مقیاس علمی بر سازوکارهای ترکیبی «ساختاری» و «غیر سازه ای» برای مقابله با سیل در کشور تاکید دارند.

عبدالرحیم پدرام، رئیس مرکز مطالعات و آموزش راهبردی وزارت کشور، راهکارهای پیشرفته ای را برای مدیریت یکپارچه سیلاب تشریح کرد و روش های مختلف مقابله با سیل در کشورهای سیل خیز جهان را برشمرد. تنوعی که با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشورمان می توان در کمترین زمان ممکن از آن لذت برد.

در پایان این نشست، سید جاوید سادات فریزنی معاون هماهنگی و برنامه ریزی مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری، تدوین راهبرد واحد برای مدیریت یکپارچه سیلاب در کشور را ضروری دانست و در سخنانی گفت: آمادگی دعوت از کارشناسان نهادهای مرتبط به مرکز مطالعات راهبردی را داریم و همچنین آمادگی داریم با کمیسیون های ذیربط دولت در تدوین لوایح مربوط به مدیریت یکپارچه سیلاب کشور همکاری لازم را داشته باشیم تا در این زمینه همکاری لازم را به عمل آوریم. نخبگان حوزه و ظرفیت پژوهشی.

لازم به ذکر است وی معاونت فنی، بازسازی و احیای سازمان مدیریت بحران، مدیر کل توسعه کاربردهای هواشناسی سازمان هواشناسی کشور، معاونت مدیریت سیلاب سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور را در کارنامه خود دارد. رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب و همچنین رئیس مرکز مطالعات و آموزش راهبردی وزارت کشور و کارشناسان از مهمانان حاضر در این جلسه بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا