استانی

بررسی راهکارهای تقویت حجاب و عفاف و ایجاد بصیرت فاطمی در مدارس و جامعه

بررسی راهکارهای تقویت حجاب و عفاف و ایجاد بصیرت فاطمی در مدارس و جامعه

دنیای 77/قم راهکارهای تقویت حجاب و عفاف و ایجاد بصیرت فاطمی در مدارس و جامعه در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با حضور 20 نفر از دانش آموزان دختر نخبه قم مورد بررسی قرار گرفت.

مصطفی ملایی امروز یکشنبه 22 آذرماه با اشاره به حضور بیش از 20 نفر از طلاب نخبه دختر قمی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، گفت: این جلسه یک جلسه هم اندیشی جمعی است. . اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مقدس قم، هیئتی از اندیشمندان قرارگاه نوزدهم، معاونین فرهنگی و هنری سپاه قم و جمعی از دختران نخبه استان قم در این خصوص برگزار شدند. ارائه ایده و راهکار برای ارتقای جایگاه حجاب و عفاف و تقویت بینش فاطمی.

وی خاطرنشان کرد: این جلسه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر در خصوص تقویت حجاب و عفاف و ایجاد بصیرت فاطمی در مدارس و جامعه برگزار شد.

وی به دغدغه های دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر در خصوص عفاف و حجاب پرداخت و افزود: دانش آموزان دغدغه مند و بسیار خلاق در این زمینه هستند و پیشنهادات و راهکارهایی که ارائه کردند بررسی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: یکی از دغدغه های مطرح شده در جلسه احساس امنیت افراد بی حجاب و بی حجابی بود. نشان از فضای ناامن برای زنان محجبه در جامعه که باید تدابیری اندیشیده شود و این مشکل در جامعه رواج نداشته باشد.

وی ادامه داد: آنچه مورد تاکید دانش آموزان قرار گرفته این است که موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک ضرورت در مدارس دیده شود و از رفتارهای سخت گیرانه در این بخش پرهیز شود و برای حضور بیشتر دانش آموزان، سخنرانان و سخنرانان، راهکاری اندیشیده شده است. و خانواده شهدا در مدارس ارزش ها این اعمال را از زبان جامعه تفسیر می کنند.

ملایی با تاکید بر حضور فعال همه دستگاه های فرهنگی استان در این عرصه گفت: حضور بانوان چادری در جامعه پررنگ تر و مشوق ها و برنامه های حمایتی ویژه ای برای این افراد تعریف شود. رسانه ها باید شرایط حضور اکران موفق را فراهم کنند.

وی بر استفاده از روش های خلاقانه برای ترویج حجاب و عفاف تاکید کرد: هنرمندان باید وارد این عرصه شوند و مسابقات عکاسی، شعر، تئاتر، فیلم و … با این موضوع برگزار شود، سخنرانان ماهر و آگاه در مدارس حضور داشته باشند. و از تجربیات افراد تازه محجبه در این زمینه استفاده و شرح دهید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قوم، تعامل با خانواده شهدا را راهکار مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ عفاف و حجاب دانست و گفت: برگزاری دوره های علمی و آزاد اندیشی و استفاده از راهیان نور. پیشرفت در اردوهای فرهنگی و مدارس به عنوان الگوی مناسب می تواند باشد

وی به دغدغه دانش آموزان در زمینه توانمندسازی و توانمندسازی معلمان ارزشی برای پاسخگویی به شبهات اشاره می کند و می گوید: امروز عصر رسانه است و باید به برگزاری ساعات رسانه ای در مدارس و دعوت از کارشناسان برای پاسخگویی به شبهات دانش آموزان توجه بیشتری شود. و از مدارس خواستند که به برگزاری جلسات قرآن و نهج البلاغه توجه بیشتری داشته باشند.

ملایی لزوم توجه به مقوله حجاب و عفاف در دوران کودکی را نیاز به کار تخصصی دقیق می داند و خاطرنشان می کند: معرفی کتاب برای کودکان و ترویج مبانی فرهنگی به صورت نرم و خلاقانه باید در دستور کار قرار گیرد و در این آموزش ها رعایت اصول اخلاقی باید مورد تاکید قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مطالبات دختران نخبه قم در خصوص فعالیت های بیشتر حرم مطهر در برگزاری برنامه های فرهنگی دانش آموزان دختر خاطرنشان کرد: حرم مطهر امام رضا(ع) (مانند.). برنامه های ویژه ای برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است و حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز در این مقوله بارزتر است.

وی در پایان تاکید کرد: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تبیین حجاب و عفاف در جامعه است و انتظار این است که همه دستگاه ها به ویژه شهرداری ها به این اصل در تبلیغات شهری توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا