ورزش

برتری پرگل هندبال ایران برابر استرالیا/ فردا مصاف برابر هندوستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

برتری پرگل هندبال ایران برابر استرالیا/ فردا مصاف برابر هندوستان - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی قهرمانی جهان امروز سه شنبه ۲۸ دی ماه با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه در شهر دمام عربستان آغاز شد. ایران با عربستان، استرالیا و هند در گروه دوم قرار دارد. شاگردان مانوئل فرناندز طبق برنامه امروز از ساعت 17:30 اولین دیدار خود را مقابل استرالیا برگزار می کنند.

گل اول تیم ملی هندبال کشورمان توسط سجاد استکی از اردوی برون مرزی ایران در سالن امیرالنایف به ثمر رسید. در ادامه نیمه اول این دیدار شاگردان مانوئل از حریف پیش افتادند و در نهایت توانستند این نیمه را با نتیجه 16 بر 5 به پایان برسانند.

تیم ایران در نیمه دوم بازی را خیلی خوب شروع کرد تا دقایقی تلاش استرالیایی ها برای زدن گل ششم برایشان سخت شود. در نهایت تیم ایران با نتیجه 32 بر 10 و 22 گل به برتری رسید.

در ادامه این مراسم، هندبالیست های کشورمان فردا چهارشنبه 29 دی ماه از ساعت 16:30 در سالن امیرالنایف عربستان به مصاف تیم هند می روند. آنها در دیدار پایانی مرحله گروهی روز پنجشنبه 30 دی ماه به مصاف میزبان خواهند رفت.

این مسابقات قرار بود در دی ماه در کشورمان برگزار شود، اما با تصمیم کنفدراسیون هندبال آسیا در مورد شیوع بیماری عروق کرونا در ایران تصمیم گیری شد و از سوی ایران به عربستان سعودی واگذار شد.

گروه بندی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا به شرح زیر است:

گروه A: کره، کویت، اردن و سنگاپور
گروه B: عربستان، ایران، استرالیا و هند
گروه C: قطر، امارات، عراق و عمان
گروه D: بحرین، هنگ کنگ، ازبکستان و ویتنام

در روز اول این مسابقات شش دیدار در سه گروه دیگر برگزار شد که نتایج زیر به دست آمد:

گروه A:
کره جنوبی 40 – سنگاپور 28
کویت 42 – اردن 31

گروه B:
ایران 32- استرالیا 10
عربستان سعودی – هند (ساعت 8 شب برگزار می شود)

گروه C:
امارات متحده عربی 31- عراق 32
قطر 31 – عمان 14

گروه D:
هنگ کنگ 24 – ازبکستان 28
بحرین 46 – ویتنام 14

بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و مرحله مقدماتی جام جهانی 2023 لهستان – سوئد از 28 دی ماه تا 12 بهمن ماه در شهر دمام عربستان سعودی برگزار می شود و 5 تیم مجاز به حضور در جام جهانی خواهند بود.

دکمه بازگشت به بالا