عمومی

بانک‌ها به سود مصوب پایبند باشند

بانک‌ها به سود مصوب پایبند باشند

براساس پایگاه داده دنیای 77 ،
به گزارش ایرنا ، عبدالناصر همتی اولین جلسه با مدیران عامل بانک ها در سال 1400 یادآور شد: علی رغم فشارها و مشکلات یک سال گذشته و انتظارات بانک مرکزی و شبکه بانکی ، این شرکت همچنان قادر به انجام مقایسه بود خوب. “اهداف بدست آمده.

رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه این بانک تلاش زیادی برای کنترل نقدینگی کرده است ، گفت: سال گذشته ما تلاش ها و فعالیت های زیادی برای کنترل نقدینگی انجام دادیم ، اگر این تلاش ها انجام نمی شد ، نقدینگی بسیار بیشتر می شد . مبلغ رسید.

هنریتی با تأکید بر اینکه معاون نظارت بر بانک مرکزی باید نظارت خود را تشدید کرده و با بانک هایی که مطابق با نرخ ها نیستند قرارداد منعقد کند ، بر لزوم رعایت نرخ بهره بانکی از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار تاکید کرد.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: همچنین بانک ها باید نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار را کنترل کرده و در تأمین منافع منابع و هزینه های خود دقت کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اهمیت نظام بانکی از نظر فرهنگی در اجرای قانون چک جدید اظهار داشت: از آنجا که اجرای قانون چک جدید برای شورای مشورتی اسلامی و بانک مرکزی از اهمیت برخوردار است ، شبکه بانکی باید همکاری ها افزایش یابد.همچنین شعب باید سعی کنند تا همکاری لازم را انجام دهند تا اطلاعات لازم را به مشتریان خود ارائه دهند.

رئیس شورای پول و اعتبار با انتقاد از اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی ادامه داد: اضافه برداشت بانک ها تخلف محسوب می شود و در روند جایگزین ، بانک ها می توانند از طریق عملیات repo و انتقال اوراق بدهی اضافه برداشت را جبران کنند.

همتی همچنین با ابراز خوش بینی نسبت به آینده اقتصاد کشور اظهار داشت: ما چشم به آینده داریم و اقتصاد کشور در مسیر مثبتی پیش می رود و امید است که اقتصاد کشور هرچه بیشتر به سمت بهبود و ثبات حرکت کند.

وی یادآور شد: همانطور كه ​​قبلاً تأكید شد ، اگر روزی برسد كه دولت بانك مركزی بدهكار باشد ، این به معنای معرفی حاكمیت خوب در اقتصاد و كنترل تورم است و این بدان معنی است كه دولت می تواند در بانك مركزی سپرده گذاری كند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین بر پایبندی شبکه بانکی در ایفای مسئولیت های قانون بودجه که توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد ، تأکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا