عمومی

بازار سرد بستنی و آبمیوه

بازار سرد بستنی و آبمیوه

افزایش قیمت مواد اولیه ، وضعیت کرونا و کاهش تخریب عصر و شب در تهران و همچنین ترجیح مصرف کننده به محصولات بسته بندی شده در کارخانه ، بازار بستنی و آب میوه های طبیعی را محدود کرده است. بخشی از رکود اقتصادی ، کمبود مشتری در فست فودها و رستوران ها است ، به همین دلیل است که مصرف کنندگان پس از خوردن غذاهای چرب ، آب شستشو داده و می نوشند تا چربی غذا را کاهش دهند.

به گزارش دنیای 77 ، دنیا اكستاد همچنین نوشت: همانطور كه ​​فروشندگان می گویند ، از نظر حجم فروش ، اندازه بازار آب میوه و بستنی یك سوم كاهش یافته است. قیمت ها تقریباً دو برابر شده است ، اما ترکیب این دو به معنای کاهش 30 درصدی درآمد نیست ، اما کمبود حرکت بازار برای افزایش قیمت محصول نهایی ، مطابق با افزایش قیمت مواد اولیه ، این کاهش را تشدید کرده است. چند سال قبل از شیوع کرونا ، اکثر آب فروشی ها و بستنی فروشی ها پر بود و حتی مشتری ها برای خرید در پیاده رو یا اتومبیل های شخصی مقابل این فروشگاه ها صف کشیده بودند ، اما اکنون حتی مغازه های معروف فروش آب میوه و بستنی نیز رونق گرفته اند. و فقط باید در صف بایستم تا از آنها بخرم. ،

بستنی بستنی راس گفت: “اگر همه هزینه ها را با دقت محاسبه كنیم ، به دلیل كاهش فروش ، ضرر خواهیم كرد ، به كار خود ادامه می دهیم تا سابقه و اعتبار خود را حفظ كنیم تا بتوانیم پس از كرونا حضور خوبی در بازار داشته باشیم.” اگر ما متوقف شویم ، هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.

قیمت مواد اولیه در حال افزایش است

برخی از فروشندگان بستنی و آب میوه ، از جمله انواع بستنی های طعم دار ، در کارخانه تولید و به فروشندگان عرضه می شوند که قیمت آنها تقریباً دو برابر شده است. همچنین ، قیمت بستنی های زعفران ، وانیل و کاکائو که اغلب توسط خود فروشندگان تهیه می شوند ، در مواد اولیه به ویژه شیر ، شکر ، شربت غلیظ ، زعفران و خامه به شدت افزایش یافته است. با توجه به مشکلات ذکر شده ، قیمت بستنی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

افزایش قیمت مواد اولیه باعث گران شدن کلیه محصولات فروخته شده در فروشگاه های آب میوه و بستنی شده است. به عنوان مثال ، یک لیوان آب هویج بزرگ قبل از عید 7000 تومان قیمت داشت که اکنون به حدود 18000 تومان رسیده است. میانگین قیمت هر پیمانه بستنی میوه ای که سال گذشته 3000 تومان بود اکنون به 6000 تومان رسیده است. قبل از عید قیمت فلوده هر کاسه 12000 تومان بود که هم اکنون کیلویی 20 هزار تومان و کیلویی 30 هزار تومان است. هر بطری 1.5 لیتری گل رز اصلی کاشان تا چند ماه پیش 60 هزار تومان بود اما اکنون 180 هزار تومان است ، استفاده از گل رزهای بی کیفیت ممکن است راه حل نباشد زیرا کیفیت محصول نهایی را کاهش می دهد و نارضایتی مشتری را ایجاد می کند و نیاز به حجم بیشتری دارد .

قیمت میوه و سبزی نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است. در 12 ماه گذشته قیمت کرفس از 3000 تومان به 6000 تومان رسیده است. هر لیوان آب کرفس که تا همین چند ماه پیش 12 هزار تومان بود به 20 هزار تومان رسیده است اما آب کرفس خیلی خوشمزه نیست اما به کسانی که از چربی خون بالا رنج می برند توصیه می شود.

علاوه بر همه این قیمت ها ، این روزها صحبت از واقعی تر كردن قیمت شیر ​​و بالا بردن قیمت شیر ​​خام حدود 00400 تومان در لیتر است كه می تواند باعث افزایش قیمت بستنی ، آیسینگ ، جوجه و شیر مخلوط شود. با افزایش قیمت جدید.

نوسانات و هزینه های غیر برق

قطع مکرر برق از ابتدای تابستان برای همه مردم مشکل ایجاد کرده است ، اما برخی از مشاغل بیشترین آسیب را دیده اند. یکی از مشاغلی که بیشترین آسیب را از قطع برق دید ، فروش بستنی و آب میوه های طبیعی بود. بستنی در دمای منفی 18 درجه سانتیگراد ذخیره می شود و اگر درجه حرارت از این مقدار بالاتر رود ، مقدار آن کاهش می یابد و با خنک شدن مجدد به همان کیفیت بر نمی گردد. استفاده از یخ های معتبر در بستنی که مشتری را آزار می دهد بخشی از کاهش کیفیت بستنی است که دمای بالای منفی 18 درجه سانتیگراد را تجربه کرده است. به همین دلیل ، قطعات شل بستنی باید دور ریخته شود. هر سینی بستنی حدود 200 کیلوگرم بستنی دارد و هر جدا کننده برق بیش از 10 کیلوگرم هدر می دهد. از حدود 1200 فروشگاه آب میوه و بستنی ، حدود 15 درصد در سال گذشته تعطیل شده و شغل خود را تغییر داده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا