اقتصادی

ایمپلنت‌های جذبی و داروهای حاجب به تولید انبوه می‌رسند

ایمپلنت‌های جذبی و داروهای حاجب به تولید انبوه می‌رسند

در کنار رویداد دوشنبه استارتاپ، دو طرح از 5 طرح ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان، قراردادهای سرمایه گذاری منعقد کردند.

به گفته ایزنرامروز رویدادهای استارتاپ دوشنبه به صورت آنلاین توسط صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق برگزار شد، در این زمان 5 طرح برای جذب سرمایه گذار ارائه شد که دو طرح از این تعداد توانستند سرمایه گذار جذب کنند و با امضای تفاهم نامه وارد فاز شدند. بار. انبوه تولید می شود.

جزئیات این 5 طرح به شرح زیر است:

تولید داروهای سریع رهش برای کودکان

حمید معتصدزاده محقق این طرح با اشاره به چالش مصرف قرص برای کودکان گفت: طبق آمار سالانه تعداد زیادی از کودکان به دلیل مصرف قرص ها بر اثر خفگی جان خود را از دست می دهند، به همین دلیل قرص هایی برای کودکان ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: در این مطالعه فرمولاسیون ساخت قرص های زود رهش خوراکی را به دست آورده ایم.

متصدی زاده خاطرنشان کرد: این روش را روی سه داروی بوپرنورفین، اندانسترون و دسموپرسین اعمال کرده ایم و نمونه اولیه این داروها را با باز شدن سریع در دهان ایجاد کرده ایم.

عوامل خونریزی دهنده برای استفاده عمومی

شیرین احمدی یکی از محققین این طرح درباره این محصول گفت: در این حادثه دیدیم که افراد مجروح شده اند و در برخی موارد مهار خونریزی به سختی انجام می شود؛ بنابراین برای رفع این مشکل اقدام به تولید پانسمان های پیشرفته کردیم. “

وی افزود: این نوع پانسمان ها غیرفعال و فعال هستند و محصول ما ترکیبی از این دو نوع است و قادر است در 3 دقیقه زخم ها را التیام بخشد.

احمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر ثبت این محصول، تاییدیه اصولی از سوی سازمان غذا و دارو برای این محصول صادر شده است.

تولید پانسمان های پیشرفته برای درمان زخم های دیابتی

دکتر علیرضا شیدری محقق این طرح گفت: بیماران دیابتی پس از مدتی دچار زخم دیابت می شوند که در برخی موارد منجر به قطع عضو و عفونت دیابت می شود و هزینه درمان این زخم ها نیز مشابه است. اگرچه سرطان درمان شده است، اما تاکنون راه حل خاصی پیدا نشده است.

وی ادامه می دهد: برای رفع این چالش، پانسمان پیشرفته هیدروژنی ساخته شده با استفاده از HYAFF و میکرو گریپ را معرفی کرده ایم که می تواند به درمان زخم پای دیابتی کمک کند.

ایمپلنت های جذبی

دکتر حاجی حسینعلی یکی از محققین این طرح گفت: برخی از افراد به دلیل تومور، تصادفات رانندگی، نقص مادرزادی دچار آسیب فک می شوند. یا از ایمپلنت های فلزی.

وی با اشاره به اینکه این روش های درمانی، زخم های فک و دهان را به حالت عادی بر نمی گرداند، ادامه داد: برای رفع این مشکل، تولید ایمپلنت های شخصی سازی شده با استفاده از پرینترهای زیستی را آغاز کرده ایم.

به گفته این محقق، در این روش علاوه بر کاهش مدت زمان درمان، طی 6 تا 9 ماه، ایمپلنت شخصی به بخشی از استخوان فرد تبدیل می شود.

تولید مواد حاجب

دکتر دهان، محقق این پروژه می گوید: زمانی که بیماران برای تهیه داروهای تصویربرداری به داروخانه مراجعه می کنند، با کمبود این داروها مواجه می شوند.

وی مشکل اصلی عدم دسترسی به این داروها را خاص بودن مواد اولیه آنها دانست و افزود: ساخت مواد فعال API را از واسطه های شیمیایی آغاز کرده ایم و اکنون موفق به ساخت مواد موثر ماده حاجب DOTASCAN شده ایم.

به گفته ایزنر، علاوه بر این رویداد، دو قرارداد سرمایه گذاری برای تولید این داروهای حاجب و ایمپلنت های جذبی امضا شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا