اقتصادی

ایران با سایر کشورها قبل از تاج تفاوت دارد

ایران با سایر کشورها قبل از تاج تفاوت دارد

یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: ایران علاوه بر مشارکت برای بحث و گفتگو درباره بحران تاج با سایر کشورهای جهان ، همچنین دارای تحریم های سرکوبگر و محدودیت های بین المللی است.

به گزارش دنیای 77 ، علیرضا عبدالله زاده در گفتگو با رادیو اقتصاد با بیان اینکه ویروس کرونا بیشتر کشورهای ثروتمند و فقیر جهان را تحت تأثیر قرار داده است ، گفت: “از زمان وقوع کورونا ، تلاش ها و تعامل بسیاری از اقتصاددانان و اقتصاددانان تا پایان بهمن ماه انجام شده است.” و در اوایل اسفند سال گذشته ، آنها باید اقدامات مناسبی را انجام می دادند و مدتی بعد ، ماه ها ، دو ماه و شش ماه به این موضوع می پرداختند و پیشنهادات فرار می شد و البته آنها امروز به دولت ارائه می شوند.
این اقتصاددان گفت: “در حال حاضر ، با تمام معیارهای دانش و تجربه داخلی از کشورهای دیگر ، می توان گفت که بحران کرونا یک ویژگی مشترک در بین همه کشورها ، هم از طرف عرضه و هم از طرف تقاضا ایجاد کرده است.”

وی افزود: بحران کورونا خطرات جدی برای سرمایه گذاری و تولید ایجاد کرده است ، به طوری که بسیاری از تولید کنندگان و تهیه کنندگان به ویژه افرادی که در تماس با مردم مانند گردشگری قرار دارند با چالش های گسترش این بیماری روبرو هستند.

علاوه بر تاج ، ایران نیز با تحریم روبرو است

وی گفت: “همچنین به عنوان شریک زندگی در بحث و گفتگو با بحران با جهان ، تحریم های ظالمانه و محدودیت های بین المللی نیز دارد.” “اگرچه فشار خارجی مهم است ، اما در اکثر اوقات اقتصادی کشور مهمتر از هر چیز دیگری است.” ما می توانیم به مسائل تصمیم گیری و کارآیی اقتصادی اشاره کنیم. از یک سو ، این کارآیی ها فرصت های بسیاری را ایجاد کرده اند که در صورت اصلاح با استفاده از تجربیات دیگران ، می تواند جهشی بزرگ برای کشور باشد.

عبدالله زاده می افزاید: در حال حاضر بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان این راندمانها را ندارند ، بنابراین می توان از تجربیات آنها برای نقد و تصحیح بهره وری اقتصادی داخلی استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: “بحران تاج سه فاز دارد مانند زمان بحران (اضطراری) ، غلبه بر بحران (دوره بهبود) و سازگاری با وضعیت پس از بحران. برای این منظور باید مکانیزم های مناسب برای هر مرحله طراحی و اجرا شود.”

وی با استناد به میزان بحران تاج کشور ، افزود: “مشکلاتی که امروز خانواده ها با آن روبرو هستند ، دولت نیز با این مشکلات روبرو است.” به عنوان مثال ، درآمدهای نفتی دولت در ساعت سه آغاز شد و از طرف دیگر هیچ درآمد مالیاتی امسال قابل محاسبه نیست زیرا وضعیت تجارت کشور به خوبی تعریف نشده است. بنابراین ، واقعیت بد و وضعیت بد وضعیت اقتصادی دولت نیز باید در نظر گرفته شود. اقتصاد خانواده و معیشت در کنار هم در نظر گرفته شد.

ایران بهشت ​​خاصی است

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: زیرساخت های جدی در کشور برای حمایت هرچه بهتر از قربانیان کوروی ویروس از جمله مرکز اطلاع رسانی بهزیستی ایران وجود دارد.

به گفته وی ، این بنیاد بر پایه نخستین دولت تدبیر و امید بنا نهاده شده است و یکی از قوی ترین پایگاه ها با بیش از سه هزار میلیارد پرونده از شهروندان است که می تواند در این زمینه کارهای بسیاری انجام دهد و با کمترین حذف یارانه ها ، تخصیص یابد. کمک های بلاعوض و مهمتر از همه تخصیص برنامه وجود دارد.

و اضافه می کند: “ظاهراً پاسخ به بحران های دولت از جمله تاج باید به صورت دستی انجام شود و بسیار گسترده نیست و از طرف دیگر هیچ مکانیسمی برای جلوگیری از کلمه فساد به معنای واقعی وجود ندارد.”

عبدالله زاده خاطرنشان می کند که ایران یک بهشت ​​داده است: در همان بانک اطلاعاتی درباره اطلاعات رفاه ایران ، به عنوان مثال ، 62 بانک اطلاعاتی وجود دارد که به ماشین ها ، املاک و مستغلات ، تأمین اجتماعی و غیره مرتبط هستند.

نقد سیاست های دولت و اقدامات ضد دین

موسی شهبازی ، یک اقتصاددان دیگر ، به رادیو اچتساد گفت: “برداشت سیاست های دولت از جمله تخفیف بیمه ، بیمه هزینه کارفرما ، مالیات ، تاخیر وام و غیره. همه شرایط یکسان است و باید سیاست ها اعلام شود.” با همه رفتار یکسان خواهد شد با این حال ، سیاست ها همچنین باید با دسته بندی های مختلف کار و دسته بندی ها و مواردی از کوچکترین بخش ها تطبیق داده شوند.

وی با بیان اینکه خدمات از کشورهای مختلف بیشترین آسیب را از ویروس تاج متحمل شده است ، افزود: در قلب بخش خدمات به عنوان یک کل ، مشاغل غیررسمی بسیار زیاد است. به عبارت دیگر ، یک چهارم کارگران کشور در این زمینه خود اشتغالی و خود اشتغالی دارند. اگر به این حقایق نگاهی بیندازید ، به وضوح خواهید دید که آنچه دولت انجام داده است وابسته به تعدادی از واقعیت ها نیست و تعدادی اعتراض کارشناسانه در این زمینه وجود دارد.

این اقتصاددان اظهار داشت: وقتی به این مصوبه نگاه می کنید و به خصوصیات دکسیلین های مختلف نگاه می کنید ، خواهید دید که در فقیرترین دهک ها آنها سهم بالایی از درآمد کار دارند. سهم بزرگ اشتغال در بخش غیردولتی در دهکهای ضعیف بیشتر است.

سرانجام شهبازی گفت: “در حالی که دولت تمهیدات مربوط به مشاغل رسمی را پذیرفته است ، هیچ کاری در بخش غیررسمی انجام نشده است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا