سلامت

ایده نوین محققان برای کمک به افراد مبتلا به التهاب مفصل

محققان دانشگاه فناوری در برنو ، جمهوری چک ، در تلاشند تا یک جایگزینی / جایگزینی مفصل کوچک با استفاده از چاپ سه بعدی ایجاد کنند.

به گزارش دنیای 77 و به نقل از ER ، کاشت های کوچک ساخته شده با پودر تیتانیوم کمک بزرگی برای بیماران آرتروز در مفاصل انگشتان و انگشتان پا است و این بسیار مهم است. به این دلیل که درمان های متداول در چنین مواردی معمولاً بی اثر هستند.

جراحی تعویض مفصل ران و زانو یکی از رایج ترین جراحی ها است که در آن پزشکان با موفقیت به بیماران روماتیسم برای تسکین درد کمک می کنند.

محققان دانشگاه فنی برنو اکنون در حال تلاش برای ایجاد جایگزینی مفصلی هستند که می تواند برای بیماران آرتروز مفاصل انگشتان دست و پا کاملاً مفید باشد. دانشمندان در این مطالعه قصد دارند این کار را با همکاری یک تولید کننده ایمپلنت چک انجام دهند که نمونه های چاپ شده را تولید می کند.

ایده نوین محققان برای کمک به افراد مبتلا به التهاب مفصل

هدف آنها درک عملکرد نوع جدیدی از مفصل در بدن است. برای انجام این کار ، محققان قصد دارند با استفاده از یک شبیه ساز ویژه متوجه شوند که این ایمپلنت های ساخته شده از پودر تیتانیوم چه میزان فشار را تحمل می کنند.

مارتین وروبکا ، عضو تیم تحقیقاتی در موسسه طراحی ماشین و صنعتی ، می گوید: “ما یک کاشت قابل اعتماد در بدن بیمار می خواهیم که بتواند 10 ، 15 یا 20 سال کار کند.”

دانشمندان دوام کاشت های چاپ سه بعدی را در یک شبیه ساز ویژه آزمایش می کنند. نتایج آزمایش اولیه نشان می دهد که به لطف یک ساختار سوراخ دار خاص ، این گزینه های چاپ سه بعدی ممکن است از سایر موارد در بدن بیمار بهتر باشد و مقاومت بالاتری داشته باشند. طبق گفته محققان ، انجام دو آزمایش حداقل و دو سال دیگر به طول می انجامد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا