استانی

ایجاد 174 هزار هکتار گلخانه در استان همدان/ ظرفیت سدهای استان به 83 میلیون متر مکعب افزایش یافت

به گفته خبرنگار Hamdan’s Barna ، استان همدان در زمینه های صنعت ، اقتصاد ، جهانگردی و نیروی انسانی از ظرفیت های خوبی برخوردار است و از همه مهمتر ، تاریخ و تمدن آن هزاران سال از گذشته تا به امروز گسترش یافته است. سالهای پس از انقلاب: در دولتهای گذشته اسلامی اقدامات خوبی برای بهبود استان در بخشهای مختلف انجام شده است که این دستاورد جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته بود.

با این حال ، در 6 سال گذشته و در دولت ، برنامه های رد و توسعه و امیدهای استان روند رو به رشدی داشته و به سمت توسعه در مناطق مختلف استان حرکت می کنند.

سید شاه شاهرخی ، استاندار همدان ، سه سال پیش ، در حالی که مدیریت ارشد استان ، بر مدیریت ظرفیت استان از طریق برنامه ریزی و استفاده اصرار داشت ، در مرحله اول ، مشاوره با کارشناسان و مدیران سند توسعه استان و بیش از سه سال بر اساس مختلف استان قدرتها دستگاه های اجرایی تهیه و تدوین و ابلاغ شده اند و این سند منجر به وقایع و اقدامات مثر در زمینه های مختلف در استان شده است.

فرماندار حمدان در مصاحبه با این خبرنگار از بورن گفت: “در سال های اخیر اقدامات خوبی و ارزشمندی در استان حمدان برای توسعه زیرساخت ها از جمله بخش بهداشت انجام شده است.” در دست ساخت است.

عکس_2021-02-11_18-10-48_2

وی گفت: در سالهای اخیر بیمارستانهای فرانسه در بیمارستانهای حمدان ، گیم اسدآباد ، نهوند ، بعثت ، بهار و شهید سلیمانی تورکان و چندین مرکز بزرگ پزشکی دیگر از جمله مرکز گسترده سرطان ، بیمارستان اکباتان افتتاح و افتتاح شده است. حمدان ، بیمارستان فاطمیه و راجان در دست ساخت هستند ، همه اینها با اجرای طرح های تحول سلامت در سال های اخیر و بحث بیماری کرونا قلب در استان همدان و همچنین نشانه هایی از پیشرفت در بخش بهداشت در این استان مطابقت دارند ، ما خدمات بسیار خوبی را در مرکز پزشکی استان دیده ایم.

سید شاه شاهرخی روایت می کند: با افتتاح سد مامایر ، سرابی توسرکان ، شنجور راجان و نعمت آباد اسدآباد ، ساخت سدها در استان حمدان در 8 سال گذشته و از طرف دیگر ساخت سد رودخانه خرم در سال 1999 ما در روند ساخت یک سد در استان حمدان تا زمانی که به 63 میلیون متر مکعب در سال برسد.

وی اظهار داشت: مهمترین گام های کشاورزی در 7 سال گذشته یک باغ گردو با 2 میلیون اسکن ، اجرای سیستم آبیاری جدید از 109 هکتار به 153 هکتار ، احداث گلخانه ، محصولات زراعی از 107 هکتار تا 174 هکتار است. 426 هکتار تا 720 هکتار از تولید گندم و اجرای طرح انگور فرج 144 هکتار و از همه مهمتر انتخاب انگور مالایی به عنوان 53 میراث کشاورزی جهانی توسط فائو که موفقیت بزرگی برای استان حمدان بود.

فرماندار حمدان افزود: حمدان در سالهای اخیر از نظر سرمایه گذاری و اشتغال زایی یکی از استانهای پیشرو در کشور بوده است که در اسناد راهبردی و توسعه استان پیش بینی می شود 5 هزار میلیارد سرمایه گذار به 6 هزار میلیارد نفر برسد. دستیابی به رتبه اول در اقتصاد مقاومت ، پروژه ها از طریق ارتباط خوب بین دولت و بخش خصوصی به مقام اول در دست بخش خصوصی دست یافته اند. این بخش توانسته است سالانه 300 واحد تولیدی را بازگرداند ، به طور متوسط ​​21000 شغل در سال ایجاد کند و نرخ بیکاری استان از 10.4 به 7.3 درصد رسیده است.

وی گفت: ایجاد این شغل نتیجه اجرای پروژه های بزرگی از جمله نیروگاه های برق ، دولومیت ، فروسیلیسیم ، داروسازی ، فولاد ، سفال و غیره پس از 17 سال حضور در پتروشیمی هیگمتنه است. ایجاد شده است.

ناشناس

شاهرخی گفت: از دیگر فعالیت ها و حوادث خوب دیگر در استان همدان در شش سال گذشته می توان به منطقه راه استان اشاره کرد که شاهد تغییر اساسی در منطقه بوده و جاده های اصلی و فرعی استان از 4000 کیلومتر در سال آغاز شده است. در سال 1999 به 9 تا 5500 کیلومتر در استان رسیده است. خط راه آهن از 30 کیلومتر در سال 1999 به 350 کیلومتر در سال 1999 افزایش یافته است و امروز به خط آهن شمال به جنوب استان متصل است و خط آهن همدان-مالایا 1400 خط اعتباری جداگانه است. شهر و ایستگاه قطار همدان دو پروژه مهم برای پیگیری و اجرا هستند.

وی از جمله کارهای بزرگ دیگری که در هشت سال گذشته انجام شده است ، عناوین شهر جهانی سفال لازین ، شهر جهانی مبلمان و خاتم و شهر جهانی انگور ، کنفرانس اتاق بازرگانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، کنفرانس جاده ابریشم ، کنفرانس را از آن خود کرده است. . سفیر فرهنگی ، مجری جشنواره گردوی توشرکان ، همدان ، پایتخت گردشگری آسیا و گردشگری استان ، با اشاره به اینکه حمدان را در سطح ملی و بین المللی راه اندازی کرده است ، گفت که این حمدان را در زمینه های مختلف و در سال های اخیر معرفی کرده است. رسانه ها ، حزب ، جوانان ، نخبگان ، دانشگاهیان و مردم در این زمینه همکاری های خود را بهبود بخشیده اند و برنامه ریزی و احساس همه گروه ها را انجام داده اند و مدیریت ارشد استان همیشه اصرار بر عدم توجه به خدمات عمومی دارد و حاشیه بدون شک مردم این سرزمین کهن و متمدن شایسته بهترین ها هستند و در آینده در سایه وحدت و همدلی مشترک شاهد رشد ، توسعه و شکوفایی بیشتر این مرز و بوم خواهیم بود.

دکمه بازگشت به بالا