عمومی

ایا روسری فروشی سود دارد؟

محتوای این مطلب پنهان

چطوری فروشگاه شال و روسری راه اندازی کنیم؟

کاری که در آن رقیبِ زیادی باشه یا سودش خوبه یا وارد شدن به اون شغل راحته
راه اندازی فروشگاه شال و روسری یا همان روسری فروشی تقریباً از مدل دومِ ، تهیه جنس راحت و راحت‌تر میشه شروع کرد اما این اصلاً دلیل نمیشه که نتوانید خاص باشید و متفاوت کارکنید.

ایا روسری فروشی سود دارد؟

همه‌چیز درباره راه‌اندازی روسری فروشی و فروشگاه شال و روسری

راهنمای راه‌اندازی فروشگاه روسری فروشی: صفر تا صد آموزش + راه‌اندازی + درآمدزایی از فروشگاه اینترنتی شال و روسری و مغازه شال و روسری فروشی

قبل از هر چیز لازمه خودم رو معرفی کنم.

اگه برای اولین بار هست که با سایت ما آشنا میشی می تونم اینطوری خودمون رو معرفی کنم که ما مجموعه ای هستیم که تو اون به افراد کمک می کنیم بهترین شغل و کسب‌وکار متناسب با خودشون رو پیدا کنند و اون رو راه اندازی یا تو اون مشغول به فعالیت بشوند.

سه تا گزینه برای نتیجه گیری بهتر از این سایت , براتون دارم :

  • اگه که دنبال همین شغل بودی و تصادفی اینجا نیستی برو سراغ ادامه مقاله و لذتش رو ببر
  • اگه تو انتخاب شغل مناسب برای خودت نیاز به همفکری داری بر روی دکمه زیر کلیک کن.
  • و یا اگه می دونی چه شغلی می خوای و نمی دونی از کجا شروع کنی بر روی دکمه زیر کلیک کن.

خب برسیم به ادامه مقاله و راههای ترغیب خانمها به خرید شال شیک زنانه.

ایا روسری فروشی سود دارد؟

فروشگاه شال و روسری چیست؟

به فروشگاه عرضه شال و روسری عملاً روسری فروشی می‌گویند این فروشگاه می تواند روسری فروشی فیزیکی یا فروش اینستاگرامی شال روسری و یا فروش اینترنتی شال و روسری باشد.

این تصمیمی هست که شما نسبت به سرمایه اولیه، تخصصی فروش و همچنین کار می‌گیرید.

چرا فروشگاه شال روسری رو توصیه می‌کنید؟

روسری فروشی جز فروشگاه‌هایی هست که اجناس مصرفی خانوار رو می‌فروشد به همین دلیل بازار کار روسری فروشی بازار بزرگ است
شما می‌توانید با هر میزان سرمایه به این کار ورود کنید

اگر به‌صورت جدی دنبال یک کار تمام‌وقت هستید می‌توانید روسری فروشی خود تون رو شروع کنید
اگر سرمایه اولیه کمی دارید یا دنبال شغل دوم هستید یا وقتی می‌خواهید با کار در منزل به درآمد برسید می‌توانید فروش آنلاین شال و روسری رو امتحان کنید

در هر حال اگه تصمیم برای شروع این کاردارید نگران نباشید من در کنار شما هستم و به شما کمک می‌کنم
در ادامه هر چیزی که برای شروع این کار نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهم

خلاصه مقاله

ما اطلاعات مربوط به راه اندازی شغل فروشگاه شال و روسری رو در پنج گام اصلی تقسیم بندی کردیم

  1. گام اول : بررسی شغل فروشگاه شال و روسری
  2. گام دوم: بررسی بازار فروشگاه شال و روسری
  3. گام سوم: مصاحبه با فعالان حوزه فروشگاه شال و روسری
  4. گام چهارم: راه اندازی شغل فروشگاه شال و روسری
  5. گام پنجم : پیشرفت در فروشگاه شال و روسری

پس ازتون دعوت می کنم برای درک بیشتر تمامی موارد مهم جهت موفقیت در شغل فروشگاه شال و روسری تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

گام اول : بررسی شغل فروشگاه شال و روسری

شال و روسری؛ این آیتم جذاب در استایل خانم‌ها

روسری و شال را مانند یک معجزه‌ی کوچک در استایل خانم‌های مسلمان شیک‌پوش می‌دانند؛ چرا که به‌راحتی می‌توان با یک انتخاب مناسب و ساده کل یک استایل را ارتقا داد.
پس برای خانم‌ها باید تفاوت شال و روسری واضح شود و از مدل‌های مختلفی که از این اکسسوری زنانه در بازار وجود دارد آگاه باشند. به‌طورکلی دنیای شال و روسری بسیار متنوع و بزرگ است و به‌راحتی نمی‌توان بین آن‌ها تقسیم‌بندی کرد؛
اما طبق یکسری المان‌ها شال و روسری زنانه را با توجه به فاکتورهایی مثل جنس، اندازه یا قواره، استفاده در فصول مختلف، نوع چاپ و طرح تقسیم‌بندی می‌کنند.

ایا روسری فروشی سود دارد؟

روسری و انواع قواره‌های آن

روسری یکی از اکسسوری‌های خانمانه است که شکل ظاهری چهارگوش دارد و در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ در بازار موجود است. حرفه‌ای‌ها این سایزها را قواره می‌نامند که حتماً شما هم هنگام خرید این واژه را شنیده‌اید.

اما روسری‌های موجود در بازار خرید روسری و شال معمولاً در چه قواره‌هایی موجود هستند؟

قواره ۶۵ *۶۵: بیشتر به‌عنوان تزیین استایل و دور مچ یا دور گردن استفاده می‌شود
قواره ۷۵ *۷۵: همان سایز کوچک روسری است و بیشتر در جنس‌های لوکسی مثل ابریشم و ساتن تولید می‌شود.
قواره ۹۰ * ۹۰: اندازه‌ی متوسط روسری و پرکاربردترین و محبوب‌ترین مدل روسری است
قواره ۱۲۰* ۱۲۰ به بالا: این مدل روسری‌ها که به روسری قواره بزرگ معروف هستند به‌تازگی مد شده‌اند و طرفدارن خاص خودشان را هم در تابستان و هم در زمستان دارند.

شال چیست؟

در کشور ما ایران استفاده از شال در درجه اول جنبه حفظ حجاب را دارد ولی استفاده از شال برای خانم‌ها تنها به کشورهای اسلامی ختم نمی‌شود و در سراسر دنیا زنان برای زیبایی، محافظت از سرما و گرما، جلوگیری از ورود گردوغبار شال سر می‌کنند. شال‌ها جنس و طرح‌های گوناگونی دارند و برای مصارف گوناگون به بازار عرضه می‌شوند.

انواع جنس شال عبارت‌اند از:

نخ، حریر، ساتن، ابریشم، لمه که هرکدام برای موقعیت و مصرف خاصی به فروش می‌رسد.

شال‌های نخی:

به دلیل راحتی و سبکی بسیار پرطرفدار هستند. این شال‌ها کمتر سر می‌خورند و بادوام هستند می‌توان چندین بار آن‌ها را شست و اتو کرد بدون اینکه تغییری در زیبایی و کیفیت آن ایجاد شود. این شال‌ها قیمت مناسبی داشته و برای مصارف روزمره و مهمانی‌های دوستانه بسیار مناسب هستند.
رنگ و طرح شال‌های نخی ایرانی بسیار چشم‌نواز می‌باشند این شال‌ها در رنگ‌های روشن و تیره برای انواع مصارف به فروش می‌رسد. با خرید شال عمده ارزان با جنس نخ می‌توانید خریداران مختلفی را به سمت مغازه خود جذب کنید.

شال‌های حریر:

شال‌های حریر سبک و خنک هستند و برای فصول گرم سال مناسبند اما بیشتر از شال‌های نخی سر می‌خورند و بیشتر جنبه تزئینی دارند تا حجاب. این نوع شال‌ها برای مهمانی‌ها و مجالس مناسب می‌باشند.

شال‌های ساتن:

شال‌های ساتن سطح صاف و براقی داشته و برای مجالس مناسب می‌باشد، اما زیاد سر می‌خورد و برای مصارف روزمره توصیه نمی‌شود.

شال ابریشمی :

ابریشم یک پارچه گران‌قیمت و زیبا می‌باشد شال ابریشمی سبک بوده چروک نمی‌شود و سر نمی‌خورد و بیشتر برای مجالس و مهمانی‌ها خریداری می‌شود.

شال لمه :

شال لمه نیز داره رگه‌های براق بوده و مجلسی می‌باشد.

ژاکار یا جاکارد:

این جنس آر روسری و شال باکیفیت است و طرح‌هایش درون بافت به‌صورت یکسره دیده می‌شود.

اسپان:

یا همان نخ پلی‌استر بسیار مناسب تابستان است زیرا هوا را به‌راحتی ردوبدل می‌کند.

آکریل:

نخ مصنوعی و پف‌کرده است و برای شال‌های زمستانی کاربرد دارد.

انواع طرح‌های شال و روسری

  • طرح کلاسیک شامل طرح گل، مینیاتور، اسلیمی و …
  • طرح مدرن شامل طرح راه‌راه، کج‌راه، زنجیری و …
  • تک‌رنگ که شامل رنگ‌های تیره و روشن می‌باشد.

تفاوت شال و روسری چیست؟

۱. تفاوت شال و روسری در نوع بافت پارچه

بافت روسری‌ها معمولاً ساده است، زیرا بیشتر در جنس‌های ابریشمی و ساتن و … تولید می‌شوند؛ اما شال‌ها دارای بافت هستند که خود بافت‌هایشان به دو دسته‌ی ریزبافت و درشت‌بافت تقسیم می‌شوند. شال‌های ریزبافت از کیفیت و زیبایی بالاتری برخوردار هستند.

۲. تفاوت شال و روسری در نوع چاپ

از قدیم تا امروز روش‌های مختلفی برای رنگ شال و روسری استفاده می‌شد؛ اما مدرن‌ترین و جدیدترین راه‌ها چاپ دیجیتال یا سابلیمیشن، چاپ خیس و ساده چاپی تک‌رنگ مثل روسری و شال تک‌رنگ است.

۳. تفاوت در استایل

برای استایل کژوال چه مدل شال و روسری مناسب است؟

در نظر بگیرید که استایل کژوال به این معنی است که شخص در آن احساس راحتی کند. از این تیپ بیشتر برای بیرون رفتن‌های روزانه و فعالیت‌های این‌چنینی مثل محل کار، دانشگاه و … استفاده می‌شود. برای این موقعیت‌ها استفاده از روسری‌های سبک و با جنس‌های غیرلوکس مثل نخی و … را توصیه می‌کنند. همچنین استفاده از شال‌های با طرح ساده و هماهنگ با مانتو و شلوارتان نیز مناسب است؛ اگر جنس شالتان لوکس مثل ساتن و ابریشم و.. نباشد.

مزایای شغل فروشگاه شال و روسری

  1. با سرمایه اولیه کم هم می‌توانید شروع کنید
  2. این شغل فعالیت بدنی و فیزیکی خیلی پایینی دارد
  3. محصول مصرفی و پر تقاضایی را بفروش می‌رسانید
  4. یکی از مهم‌ترین مزایای این کار فاسد نشدن کالا و حتی در بیشتر مدل‌ها از مد نیفتادن آنهاست.
  5. مخاطب شما بانوان هستند و معمولاً نسبت به آقایان راحت‌تر خرید می‌کنند

معایب شغل فروشگاه شال و روسری

  1. موقعیت منطقه‌ای فروشگاه تأثیر مستقیم روی درآمد شما دارد
  2. تایم کاری تقریباً بالایی دارد (مغازه‌داری حدود 7 تا 9 ساعت در روز)

رضایت شغلی فعالان حوزه فروشگاه شال و روسری

رضایت شغلی یعنی ارزیابی یک نفر از شرایط شغلی خودش ما تو این بخش برای بررسی میزان رضایت‌مندی فروشگاه داران شال و روسری مصاحبه‌های زیادی رو بررسی و از چندین نفر فعال در حوزه شال و روسری در مورد میزان رضایتشون پرس‌وجو کردیم.

نتیجه این بررسی به این صورت بوده که میزان رضایت‌مندی کاسبان حوزه شال و روسری از شغلشان چیزی حدود 80 در صد می‌باشد.

مهارت‌های موردنیاز صاحب یک فروشگاه شال و روسری

  1. آشنایی با انواع اجناس و کالاها
  2. آشنایی با تجهیزات و دکوراسیون
  3. آشنایی با نحوه فروش شال و روسری
  4. آشنایی با شیوه قیمت‌گذاری محصولات
  5. مشتری مداری
  6. بازاریابی و فروش

تحصیلات موردنیاز برای راه‌اندازی فروشگاه شال و روسری

شغل شال و روسری فروشی ازجمله مشاغلی است که فعالان آن با هر میزان تحصیلاتی قادر به ورود به آن هستند.

در یک کلام می تونم این‌رو بهتون به گم که برای تبدیل‌شدن به یک فروشگاه شال و روسری پول‌ساز و سودآور موارد مهم‌تری از تحصیلات وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید نداشتن تحصیلات زیادی هم به چشم نخواهد آمد.

البته همان‌طور که همیشه گفتم تحصیلات توی هر زمینه‌ای برای ورود به بازار کسب‌وکار تأثیرگذار خواهد بود چون باعث ایجاد نگرش متفاوت به مسائل خواهد شد و درنهایت باعث اتخاذ تصمیمات بهتر برای شماست

دانش یا تجربه؟

این کار به 80 درصد تجربه و 20 درصد دانش نیاز دارد. آشنایی با انواع مختلف مدل‌های شال و روسری، نوع جنس محصولات و… از عوامل مهمی است که باید درباره ان اطلاعات داشته باشید

مشاغل زیرمجموعه شغل فروشگاه شال و روسری

به مشاغلی که به‌صورت مستقیم به‌واسطه راه‌اندازی یک فروشگاه شال و روسری ایجاد می‌شوند مشاغل زیرمجموعه فروشگاه شال و روسری گفته می‌شود که این مشاغل از قرار زیر است:

  1. فروشنده فروشگاه شال و روسری
  2. صندوقدار فروشگاه شال و روسری

مشاغل مرتبط با فروشگاه شال و روسری

به مشاغلی که در راستای تهیه, تولید و خدمات یک شغل به آن مرتبط می‌شوند مشاغل مرتبط آن گفته می‌شود که عملاً نقش مهمی هم در موفقیت کسب‌وکار خواهند داشت, این مشاغل در حوزه فروشگاه شال و روسری از قرار زیر است:

  1. چاپخانه‌ها
  2. خیاطی‌ها
  3. تولیدکنندگان شال و روسری
  4. عمده‌فروشان شال و روسری

مشاغل رقیب فروشگاه شال و روسری

مشاغلی که با شغل فروشگاه شال و روسری مشتریان هدف یکسانی دارند را مشاغل رقیب می‌گوییم. این رقابت چه در بخش تزیینی و چه در بخش سرمایه‌گذاری می‌تواند وجود داشته باشد. در شغل فروشگاه شال و روسری مشاغل رقیب از قرار زیر است:

  1. بوتیک زنانه
  2. فروشگاه اینترنتی شال و روسری
  3. مزون لباس زنانه
  4. دست‌فروشان شال و روسری

انواع فروشگاه شال و روسری

  1. فروشگاه شال و روسری فیزیکی (مغازه‌داری)
  2. فروشگاه شال و روسری اینترنتی
  3. فروشگاه شال و روسری اینستاگرامی
  4. بنکداری شال و روسری ( عمده فروشی)

فروشگاه شال و روسری

مرسوم‌ترین نوع فروشگاه شال و روسری در کشور مغازه‌های شال و روسری هست که معمولاً در بازارها و اماکن پرتردد شهرها راه‌اندازی می‌شوند

فروشگاه اینترنتی شال و روسری

شال و روسری فروشی اینترنتی که به‌عنوان فروشگاه اینترنتی فروشگاه شال و روسری شناخته می‌شوند نسل جدیدی از مراکز فروش شال و روسری در کشور هستند. این فروشگاه‌ها به دو صورت مستقل و یا وابسته با مغازه شال و روسری فعال هستند. که هرکدام معایب و مزایای خود رادارند.

به‌طور مثال فروشگاه اینترنتی شال و روسری هزینه اولیه کمتری برای شما خواهد داشت چون هزینه مکان و راه‌اندازی و امنیت کمتری را متحمل می‌شود و از طرف دیگر فروش شال و روسری آنلاین وابسته به شال و روسری فروشی فیزیکی به دلیل اینکه درگاه فروش مکملی برای یک مغازه شال و روسری موجود و شناخته در بازار است معمولاً در بحث جلب اعتماد مشتری کار راحت‌تری خواهد داشت.

این در حالی است که یه فروشگاه اینترنتی شال و روسری نیازمند تولید محتوای اعتماد ساز و ایجاد بستری مناسب برای جلب اعتماد مشتری است که هیچ‌گونه شناختی از ما ندارد که این مسیری نسبتاً سخت‌تری را برای شما ایجاد می‌کند.

فروشگاه اینستاگرامی شال و روسری

مسلماً هنوز هم معرفی کردن یه پیج اینستاگرامی شال و روسری به‌عنوان یک کسب‌وکار و نوع جدیدی از این کسب‌وکار مخالفان متعددی دارد ولی نکته‌ای که نمی‌توان آن را نادیده گرفت اقبال و تمایل زیاد مشتریان از استفاده از این نوع فروشگاه‌ها است. چه به‌عنوان یک کسب‌وکار مجزا و آنلاین و چه به‌عنوان یک درگاه فروش برای یک شال و روسری فیزیکی و یا آنلاین

اگر این نوع فروشگاه آنلاین را به‌عنوان یک کسب‌وکار در نظر بگیریم مسلماً ارتباط‌گیری راحت‌تر, تعامل بیشتر, سهولت در دسترسی و خرید را می‌توان ازجمله محاسن این کسب‌وکار دانست و عدم اطمینان از آینده شغلی (به دلیل امکان فیلتر شدن اینستاگرام به هر دلیلی) را می‌توان بزرگترین ایراد پیج اینستاگرامی فروشگاه شال و روسری دانست.

بنکداری شال و روسری

به عمده‌فروشان شال و روسری در بازار بنکداران شال و روسری گفته می‌شود که معمولاً به‌عنوان تأمین‌کننده فروشگاه شال و روسری کوچک‌تر شناخته می‌شوند. فروشگاه‌های شال و روسری فیزیکی و آنلاین معمولاً اجناس خود را از این افراد تهیه و آن را با میزان سود مشخصی به فروش می‌رسانند.

گام دوم: بررسی بازار فروشگاه شال و روسری

در این گام به تحلیل بازار فروشگاه شال و روسری در کشور و بررسی بازار فروشگاه شال و روسری در ایران می‌پردازیم. این نوع بررسی به شما کمک می‌کند در کنار آگاهی بیشتر از فروشگاه شال و روسری در کشور در انتخاب این شغل و ورود به شغل شال و روسری فروشی تصمیم درستی را اتخاذ نمایید.

جذابیت بازار فروشگاه شال و روسری

بازار هدف حدود چهل میلیونی، به‌طور طبیعی باید بازار پرسودی در پی داشته باشد.
ازجمله مشغله‌های فکری یک خانم خوش‌تیپ، تهیه شال و روسری مناسب است، به‌نحوی‌که علاوه بر زیبایی و منحصربه‌فرد بودن شال و روسری، با بقیه لباس‌هایش ست شود. احتمالاً می‌دانید تنوع زیادی در مغازه‌هایی که خرید عمده شال و روسری دارند، وجود دارد.
رایج‌ترین و پرکاربردترین پوشش سر برای خانم‌ها در ایران شال و روسری است، به همین دلیل خانم‌ها سالانه شال و روسری‌های زیادی خریداری می‌کنند، از همین گفته می‌توان به فروش بالای شال و روسری در ایران پی برد. به همین دلیل افرادی که می‌خواهند در حرفه‌ای پرسود مشغول به‌کار شوند فروش شال و روسری را انتخاب می‌کنند.

تحلیل بازار فروشگاه شال و روسری

در بازار شال و روسری ما با بیش از نیمی از مردم ایران یعنی زنان و دختران ایرانی طرف معامله هستیم در سال نزدیک 230 میلیارد تومان واردات شال و روسری داریم و واردات نخ و پارچه هم میلیاردها تومان را شامل می‌شود و بین 200تا 350 میلیون شال و روسری در کشور مصرف داریم.
اما آنچه بازهم باید تأکید بکنم نیاز به ورود بازار مجازی و صفحات دیجیتال و سوشیال مدیا است، الان دست هر دختر و زن ایرانی یک تلفن هوشمند هست که تلگرام و واتساپ و اینستاگرام و گوگل را در هرلحظه دسترسی دارد و باید اصحاب شال و روسری وارد این بازار جدید بشوند
در بازار شال و روسری ما چند دسته خریدار داریم؛ یک دسته از قشر پایین جامعه هستند که باید بتوانیم روسری باکیفیت اما به قیمت پایین و در تیراژ بسیار بالا برایشان تولید کنیم

قشر دیگر طبقه متوسط هستند که توان خرید نسبتاً بهتری دارند و سلیقه‌های خاصی در خرید شال و روسری دارند چراکه با خرید هر شال و روسری یک مانتو و شلوار را می‌توانند با ده‌ها مدل شال و روسری ست و هماهنگ کنند.

قشر دیگر قشری است که در مالی و نیاز اقتصادی ندارد و خریدار شال و روسری هست اما بهترین محصول را می‌خواهد با بالاترین کیفیت و جذاب‌ترین رنگ و متنوع‌ترین طرح‌ها و تولیدکنندگان شال و روسری باید بتوانند برای هر سه قشر جامعه محصولاتی خوب و باکیفیت و باقیمت مناسب داشته باشند .
اما آنچه در بازار شال و روسری غایب است بسته‌بندی مناسب و شکیل است کمتر تولیدکنندگان وارد بسته‌بندی مناسب شده‌اند حتی کارگاهی تخصصی برای بسته‌بندی شال و روسری وجود ندارد.
و در تحلیل بازار شال و روسری اشتغال‌زایی مناسبی برای بخش بازاریابی وجود دارد که می‌توانند بدون هیچ‌گونه سرمایه‌ای تنها باحوصله و صبر بازاریابی حقیقی یا بازاریابی مجازی شال و روسری داشته باشند.

وضعیت بازار شال و روسری

در خرید اجناس همیشه به این نکته توجه کنید که قدرت خرید مردم منطقه چقدر است، درواقع اگر شما مغازه‌ای در شهرستانی کوچک راه می‌اندازید یا در مناطق پایین‌شهر که مردم منطقه قدرت خرید پایین‌تری دارند بالطبع نمی‌توانید روسری‌های مارک‌دار و گران‌قیمت را در آنجا به خوبی بفروشید. از طرفی وجود یک مغازه کوچک با سرمایه کم و جنس‌های بی‌کیفیت در مراکز خرید بزرگ و بالای شهر نمی‌تواند جذاب باشد.

شما اگر تمایل دارید مغازه‌تان رفت‌وآمد بیشتری داشته باشد و بیشتر مشتری جذب کند می‌توانید بخشی از مغازه را به فروش کالاهای جانبی زنانه مانند تل، کلیپس، دستمال‌گردن، کمربندهای زنانه، دستمال سر و حتی شال‌گردن و دستکش اختصاص دهید.
باوجود این‌گونه کالاهای مکمل هم کارتان بیشتر به چشم می‌آید و سود معقولی نصیب کسب‌وکارتان می‌شود و هم‌چشم‌های بیشتری به سمت کارتان جذب می‌شود. به قول قدیمی‌ها که می‌گویند جنس‌تان جور باشد مشتری بیشتری به‌دست می‌آورید.

سوددهی فروشگاه شال و روسری چقدر است؟

هر کشوری با توجه به فرهنگی که درش حاکمه پوشش خاصی رو برای افراد جامعه خودش تعیین می کنه. شال و روسری هم تو کشور عزیز ما ایران یکی از پوشش‌های اصلی خانوم هاست.
و به خاطر اینکه استفاده زیادی داره خانم‌ها در ماه کم‌کم 2 تا شال و روسری رو میخرن و حداکثر تا 10 تا هم راه داره پس‌خرید روسری یکی از گزینه‌هایی هست که خانم‌ها هرماه بهش بودجه تخصیص میدن .

نکته‌ی دیگر در مورد راه‌اندازی فروشگاه شال و روسری که نکته‌ی بسیار مهم این شغل نیز است , قیمتی است که هنگام خرید به عمده‌فروش یا تولیدکننده شال و روسری می‌پردازید.
یکی از حرف‌هایی که تاجرها همیشه می‌زنند این است که سود تجارت یک کالا همیشه موقع خرید آن کالا مشخص می‌شود نه موقع فروش. یعنی هرچه جنس خود را باقیمت پایین‌تر و مناسب‌تری بخرید هنگام فروش سود بیشتری نصیب شما خواهد شد. در خرید عمده شال و روسری به وضعیت اقتصادی ساکنان منطقه‌ی خود نیز توجه کنید و کالایی بخرید که مردم منطقه‌ی شما قدرت و توان خرید آن را داشته باشند.

یه نکته مهم اینکه شال و روسری یه گزینه مناسب برای هدیه دادن هم هست. به همین خاطر شما علاوه بر شب عید که تو همه کسب‌وکارها رونق هست.
روز مادر و روز معلم هم جز روزهای پرفروش واسه مغازه‌های شال و روسری هست که تو این روزها معمولاً بین 3 روز تا یک هفته سرتون حسابی شلوغه. بنابراین اگربقیه نکات رو هم رعایت کنی سود خوبی داره

پاخور

پاخور، اصطلاح معروفی که بین کاسبان و مغازه‌داران صنف پوشاک رایج است و برای سنجش میزان رفت‌وآمد مشتری از این اصطلاح استفاده می‌کنند، نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید همین مسئله پاخور است.
مغازه یا فروشگاه شما باید در منطقه‌ای باشد که رفت‌وآمد بانوان زیاد بوده یا در کنار سایر فروشگاه‌ها مانند مانتوفروشی یا لباس زنانه فروشی واقع‌شده باشد. همچنین دقت کنید که چون بازار مخاطب شما بانوان هستند مغازه‌تان دسترسی خوبی به وسایل حمل‌ونقل عمومی داشته و خوش‌مسیر باشد

توجه به اون چیزی که مشتری می خواد

خانم‌ها خیلی ریزبین هستن و به تک‌تک جزییات اهمیت میدن خیلی مهمه که انتخاب‌های خوبی داشته باشی و بتونی برای تمامی سلایق و سنین مختلف شال و روسری به یاری. و البته که شال و روسری هات رنج‌های متفاوت ازنظر قیمتی داشته باشه که از هر قشری از جامعه بتونه از مغازت خرید کنه

مغازم کجا باشه بهتره

یکی از مهمترین عوامل موفقیت یه مغازه شال و روسری آینه که، باید جایی باشه که پاخوره خوبی داشته باشه یعنی جایی که افراد زیادی از اونجا رد به شن .
معمولاً گزینه مناسب خانم‌ها برای خرید پاساژها و در کل مراکز خرید سرپوشیده هست. حالا چرا مراکز خرید؟
چون هم تو زمستون وهم تو تابستون دما مناسب هست و مشتری استرس سرما، گرما، برف وبارون و… نداره .
معمولاً مراکز خرید پارکینگ دارند و دیگه مشکلی برای جای پارک ماشین نیست .
صندلی‌ها وجاهای مناسب برای نشستن و یه استراحت کوتاه
مراکز مناسب برای نگداری از بچه‌ها که البته در بعضی از مراکز خرید هست .
سرویس بهداشتی
و…

برای گرفتن مغازه میتونین این نکته روهم در نظر بگیرین که مراکز خریدی رو انتخاب کنین که سینما، فود کورت، شهربازی، هایپر مارکت و… دارن.
شاید مشتری صرفاً برای دیدن یه فیلم به اون پاساژ اومده باشه ولی با دیدن ویترین شما یهو دلش بخواد یه روسری بخره. که البته این موضوع به نحوه ویترین زدن و چیدمان و به‌طورکلی دکوراسیون مغازتون مرتبط هست که تو گزینه‌های بعدی

چقدر پول برای اجاره یا رهن مغازه نیاز دارم

اینکه شما کدوم شهر هستید و مغازتون کجای شهر هست تعیین‌کننده مبلغ پول پیش اجاره و یا رهن هستش. پس باید بگردید و یه جای مناسب با نوع کارتون و با توجه به بودجه ایی که اختصاص دادین انتخاب کنید .

دکوراسیون و ظاهر مغازه

خب همه میدونیم که خانم‌ها خیلی زیباپسند و عاشق چیزهای هنری و شیک هستن. کافیه یه غذای ساده‌رو بهشون بدین به بهترین شکل ممکن تزیینش میکنن و ظرف چند دقیقه یه عکس زیبا تو اینیستاگرام میزارن که غذای ساده تبدیل‌شده به یه ضیافت باشکوه .

پس باید حسابی از خودتون ذوق سلیقه نشون بدین. یه اسم مناسب و جذاب برای مغازتون انتخاب کنید، و به دکوراسیون مغازه توجه کنید. اگر ازنظر مالی مشکلی ندارید می تونید یه طراح دکوراسیون بیارین که راهنماییتون کنه

خودم می تونم به‌تنهایی مغازه رو بچرخونم یا باید کارمند فروش بگیرم

فروشنده یکی از مهمترین ارکان یه مغازه است. فروشنده است که باید رضایت مشتری را نسبت به فروشگاه و محصولات شما جلب کنه، مشتری با اعتماد به حرف‌های فروشنده است که از شما خرید میکنه .

شال و روسری تنوع بسیاری زیادی تو طرح، رنگ و جنس داره و این ویژگی‌ها انتخاب شال و روسری را یه کم سخت‌تر میکنه، بنابراین فروشنده‌های شال و روسری باید خیلی باحوصله و صبورباشن، روابط عمومی مناسبی داشته باشن و به سلیقه و خواست مشتری احترام بزارن و در کمال ادب، باراهنمایی مناسب بتونن به انتخاب شال و روسری به مشتری کمک کنن .

اگر خودتون این ویژگی‌ها رودارید می تونید تو اوایل کارتون تا مغازتون یه کم جا بیافته و اوضاع کاسبی بهتر به شه دست‌تنها بچرخونین. اگرنه هم سریع اقدام کنید و یه آگهی درخواست فروشنده حتی شده به‌صورت نیمه‌وقت بدین.

سرمایه اولیه راه‌اندازی فروشگاه شال و روسری

سرمایه اولیه راه‌اندازی فروشگاه شال و روسری به‌طورقطع تابع موارد زیر است:

  1. نوسانات قیمت در بازار شال و روسری
  2. مکان انتخابی جهت شروع فروشگاه شال و روسری
  3. تجهیزاتی که استفاده می‌کنید
  4. بازار هدفی که انتخاب می‌کنید
  5. حجم فعالیت شما

سرمایه مالی موردنیاز برای این کار با توجه به حجم کار و کشش بازار که پیش‌تر راجع به آن توضیح دادیم بسیار متغیر است. اما برای راه‌اندازی مغازه حداقل فضای موردنیاز که مجوز کار بگیرد شش متر است و حالت استاندارد برای شروع کار ۱۸ متر مغازه است که با توجه به شهر و منطقه قیمت آن متفاوت است. برای خرید اجناس هم می‌توانید از سرمایه‌ای ۳ میلیون تومانی شروع کنید.

اما میانگین سرمایه موردنیاز برای خرید حداقل هزار روسری باقیمت میانگین 20 هزار تومان،20 میلیون تومان برآورد می‌شود. در خصوص دکور هم با توجه به جنسی که می‌خواهید کارکنید می‌توانید از یک میلیون تومان تا 50 میلیون تومان خرج کنید. سود حاصله برای این کار بین ۴۰ تا ۶۰ درصد برآورد می‌شود.

گام سوم : نظر فعالان حوزه فروشگاه شال و روسری

در این گام نظرات فعالان حوزه شال و روسری را جویا و آن را با شما به اشتراک می گذاریم.

گام چهارم : راه اندازی فروشگاه شال و روسری

اگر تا اینجا همراه من بودین مسلما کمی بیشتر از یه علاقمند ساده هستید و به فکر راه اندازی فروشگاه شال و روسری خودتان هستید .در این گام سعی دارم مسیر همواری برای راه اندازی فروشگاه شال و روسری را برایتان مهیا کنم و تمام نکاتی که برای راه اندازی و تاسیس یک فروشگاه شال و روسری موفق نیاز دارید را با شما به اشتراک بگذارم.

قبل از هر چیزی باید این نکته را بدانید امروز یعنی سال 1400 با سال های دهه 1380برای راه اندازی فروشگاه شال و روسری یا هر کسب و کار دیگر تفاوت های زیادی وجود دارد.

در دهه هشتاد صرفا راه اندازی یه کسب و کار قدم بزرگی برای کسب درآمد یا موفقیت در یک شغل بود ولی امروز نه

اگه امروز به فکر راه اندازی یک کسب و کار پایدار و پولساز هستید باید متفاوت ببینید و متفاوت عمل کنید.

باید قدم ها و گام ها را اصولی بردارید چون در بازار ایران امروز در کنار افزیش نیاز , رقبا هم بیشتر شده اند , قوانین حاکم بر بازار پیچیده تر شده اند و درصد ریسک ورود به کسب و کار ها هم بیشتر شده است.

این یعنی همه نمی توانند موفق شوند. این اصلا ترسناک و خطرناک نیست بلکه اتفاقا یک فرصت است . آن هم برای افرادی که متفاوت می بینند و متفاوت عمل می کنند.

من در ادامه سعی دارم اصولی ترین روش برای فعالیت در بازار شال و روسری را در کشور برایتان ترسیم کنم تا درصد شکست و ضرر را برایتان به حداقل برسانم.

این روشی است که کسب و کارها پیشگام می دانند ولی غالب کسب و کار ها از آن غافل هستند.

مغازه شال و روسری فروشی نیاز به مجوز داره؟

مغازه شال و روسری فروشی هم مثل همه کسب‌وکارهای دیگه نیاز به اخذ مجوز داره. گرفتن مجوز کار زیاد سختی نیست و حدوداً یک ماه طول میکشه. جواز کسب شال و روسری فروشی رو در بعضی از استان‌ها باید از صنف لباس‌فروش‌ها و در بعضی از استان‌ها از صنف خرازی ، می تونید دریافت کنید.

مراحل صدور جواز کسب برای راه اندای فروشگاه شال و روسری:

صدور پروانه کسب شال و روسری فروشی یا جواز کسب فروشگاه شال و روسری، در زیر مراحل صدور جواز شال و روسری فروشی را در پنج قدم توضیح داده ام.

قدم اول:

1-ارائه کتبی درخواست متقاضی برای پروانه کسب

2-ثبت درخواست متقاضی و ارائه رسيد به وی

3-بازديد از محل واحد صنفی توسط كميسيون بازرسي اتحاديه و ارائه گزارش

4-بررسي درخواست متقاضی در جلسه هيئت مديره و ارائه پاسخ كتبی به شخص

قدم دوم:

در این مرحله بایستی يكي از مدارک گفته شده جهت تعيين وضعيت ملكی به اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران ارائه شود:

-سند مالكيت به نام متقاضي

-اجاره نامه رسمي به نام متقاضي

ارائه ساير مدارك ذيل:

-كپي تمام صفحات شناسنامه

-كپي كارت ملي

-كپي مدرک تحصيلي يا حداقل سواد خواندن و نوشتن ( به استثنا متقاضيانی كه سن آن ها بیشتر از 50 سال باشد)

-دوازده قطعه عكس پرسنلي جديد 3*4

-واريز فیش به مبلغ حداكثر تا سقف 5 برابر حق عضويت اتحاديه در سال اول و برای حق ورودي كه از مبلغ 3.000.000 ريال عدول ننمايد.

-واريز فیش به مبلغ 30.000 ريال به حساب 21733008 خزانه كشور

قدم سوم :

-گواهي مركز بهداشت شهرستان و ارائه كارت معاينه پزشكي فردي جهت صنوف مشمول (موادر خوردني، آشاميدني، بهداشتي و آرايشي)

-گواهي عدم اعتياد به مواد مخدر

-گواهي عدم سوء پيشينه كيفری

-موافقت اداره نظارت بر اماكن نيروي انتظامي

-گواهي گذراندن دوره آموزش (حداقل 10 ساعت) از موسسه آموزشي معتبر (مورد تاييد كميسيون نظارت شهرستان مربوط)

-ارائه هرگونه مدرك مبني بر تشكيل پرونده يا ارائه هر يك از اوراق پرداخت مالياتي

-گواهينامه مهارت فني جهت مشاغل مندرج در آئين نامه تبصره ذيل ماده 13 قانون

-اختصاص كد شناسه ده رقمي (ملت كارت) و الصاق آن به پروانه كسب(جواز کسب)

-اختصاص برچسب شناسه صنفي مطابق با كد ده رقمي

قدم چهارم :

پروند بایستی توسط رئیس و یا نابت رئیس اتحادیه بررسی گردد.

قدم پنجم :

در نهایت پروانه کسب و یا جواز کسب شما برای راه اندازی فروشگاه شال و روسری با رعایت مراحل ذکر شده صادر و تحویل شما می گردد.

می خوام مغازه شال و روسری بزنم

سود شال و روسری فروشی خوبه 

مغازه شال و روسری فروشی نیاز به جواز داره 

برای راه اندازی مغازه شال و روسری چقدر سرمایه لازمه 

اصلا خودم می تونم مغازه شال و روسری رو تنهایی بگردونم 

واسه راه اندازی  مغازه شال و روسری فروشی چه متراژی لازمه 

یه مغازه شال و روسری فروشی باید چه ویژگی هایی داشته باشه 

کارمند فروش شال و روسری فروشی باید چه خصوصیاتی داشته باشه 

واسه راه اندازی مغازه شال و روسری فروشی باید طراح دکوراسیون بیارم

محمد آقا 24 سالشه بعد از تموم شدن درسش و رفتن به سربازی تصمیم گرفت بره سر کاری که به رشته تحصیلیش مرتبط باشه ولی متاسفانه نه تجربه خاصی داره ونه کلا علاقه ایی به اون رشته داره . همون موقع هم که مشغول تحصیل تو اون رشته بود به زور درساش رو پاس می کرد .

محمد آقا تصمیم میگیره که یه کسب و کار راه اندازی کنه . چند تا از اطرافیانش بهش پیشنهاد راه اندازی مغازه شال و روسری میدن . اما محمد هیچ سر رشته ایی از این کار نداره . تصمیم میگیره ازخانوم های فامیل یکم پرس و جو کنه  و هم تومحیط وب یه گشتی بزنه . بلاخره بعد از یک عالمه تحقیق برند شال و روسری روسری شاپ رو پیدا میکنه که هم خانوم های سخت پسند و ریزبین فامیل روش اتفاق نظر داشتن و هم توی اینیستاگرام و سرچ گوگل با توجه به نظر مطلوب مشتریهاش یکی از بهترین هاست .

محمد حالا با این همه تحقیق برند معتبر شال و روسری روسری شاپ رو انتخاب کرده ولی هنوزجواب سوال هاش رو نگرفته . تصمیم میگیره زنگ بزنه دفترمرکزی شال و روسری روسری شاپ و سوال هاش رو بپرسه . اما بعدش با خودش میگه اگر حضورا برم خیلی بهتره .

آدرس رو از تو سایت شال و روسری روسری شاپ پیدا می کنه .

وارد بازار بزرگ میشه  تو راسته روسری فروش ها یا همون بازارجعفری شروع میکنه به پرس و جو . خوشبختانه از نظر همکارها هم روسری شاپ یکی از بهترینهای بازاره و نزدیک به نیم قرن قدمت داره .

حالا دیگه تصمیمش قطعیه ، قطعیه ؛ وقتشه که وارد مغازه بشه و همه سوال هاش رو بپرسه . خوشبختانه مدیر فروش روسری شاپ هم با روی خوش ایشون رو میپذیره و حالاجواب سوال های محمد آقا قراره از نظر کارشناسانه مدیر فروش روسری شاپ یکی یکی پاسخ داده بشه .

سود شال و روسری فروشی

هر کشوری با توجه به فرهنگی که درش حاکمه پوشش خاصی رو برای افراد جامعه خودش  تعیین می کنه . شال و روسری هم تو کشور عزیز ما ایران یکی از پوشش های اصلی خانوم هاست . و به خاطر اینکه استفاده زیادی داره خانم ها در ماه کم کم 2 تا شال و روسری رو میخرن  و حداکثر تا 10 تا هم راه داره . پس خرید روسری یکی از گزینه هایی هست که خانم ها هرماه بهش بودجه   تخصیص میدن.

یه نکته مهم این که شال و روسری یه گزینه مناسب برای هدیه دادن هم هست . به همین خاطر شما علاوه بر شب عید که تو همه کسب و کارها رونق هست . روز مادر و روز معلم هم جز روزهای پرفروش واسه مغازه های شال و روسری هست که تو این روزها معمولا بین 3 روز تا یک هفته سرتون حسابی شلوغه . بنابراین اگربقیه نکات رو هم رعایت کنی سود خوبی داره .

توجه به اون چیزی که مشتری می خواد

خانم ها خیلی ریز بین هستن  و به تک تک جزییات اهمیت میدن خیلی مهمه که انتخاب های خوبی داشته باشی و بتونی برای تمامی سلایق و سنین مختلف شال و روسری بیاری . و البته که شال و روسری هات رنج های متفاوت از نظر قیمتی داشته باشه که از هر قشری از جامعه بتونه از مغازت خرید کنه .

خوشبختانه شرکت تولیدی شال و روسری روسری شاپ یکی از مهمترین اهدافش کسب رضایت مشتریاش هست . این شرکت تیم کارشناسی و طراحی داره  و دقیقا اون چیزی رو تولید می کنه که مشتریهاش می خوان و قیمت ها دقیقا با کیفیت اجناس مرتبط هستن.

مغازم کجا باشه بهتره

یکی از مهمترین عوامل موفقیت یه مغازه شال و روسری اینه که ، باید جایی باشه که پا خوره خوبی داشته باشه یعنی جایی که افراد زیادی از اونجا رد بشن .

 معمولا گزینه مناسب خانم ها برای خرید پاساژها و در کل مراکز خرید سرپوشیده هست . حالا چرا مراکز خرید ؟

_چون هم تو زمستون وهم تو تابستون دما مناسب هست و مشتری استرس سرما ، گرما ، برف وبارون و… نداره .

_معمولا مراکز خرید پارکینگ دارند و دیگه مشکلی برای جای پارک ماشین نیست .

_ صندلی ها وجاهای مناسب برای نشستن و یه استراحت کوتاه

_ مراکز مناسب برای نگداری از بچه ها که البته در بعضی از مراکز خرید هست .

_ سرویس بهداشتی

و…

برای گرفتن مغازه میتونین این نکته روهم در نظر بگیرین که مراکز خریدی رو انتخاب کنین که سینما ، فود کورت ، شهربازی ، هایپر مارکت  و… دارن . شاید مشتری صرفا برای دیدن یه فیلم به اون پاساژ اومده باشه ولی با دیدن ویترین شما یهو دلش بخواد یه روسری بخره . که البته این موضوع  به نحوه ویترین زدن و چیدمان و به طور کلی دکوراسیون مغازتون مرتبط هست که تو گزینه های بعدی توضیح کامل تری در موردش داده میشه .

اما یه نکته مهم که شرکت روسری شاپ واسش خیلی مهمه و نشونه احترام و ارزشی که واسه نماینده هاش قائله این هست که تو حد فاصل خاصی از مغازه ایی که میخواین بگیرین ، نماینده دیگه ایی از شرکت روسری شاپ نباشه .

چقدر پول برای اجاره یا رهن مغازه نیاز دارم

اینکه شما کدوم شهر هستید و مغازتون کجای شهر هست تعیین کننده مبلغ پول پیش اجاره و یا رهن هستش . پس باید بگردید و یه جای مناسب با نوع کارتون و با توجه به بودجه ایی که اختصاص دادین انتخاب کنید .

دکوراسیون وظاهر مغازه

خب همه میدونیم که خانم ها خیلی زیبا پسند و عاشق چیزهای هنری و شیک  هستن . کافیه یه غذای ساده رو بهشون بدین به بهترین شکل ممکن تزیینش میکنن و ظرف چند دقیقه یه عکس زیبا تو اینیستاگرام میزارن که غذای ساده تبدیل شده به یه ضیافت با شکوه .

پس باید حسابی از خودتون ذوق سلیقه نشون بدین . یه اسم مناسب و جذاب برای مغازتون انتخاب کنید ، و به دکوراسیون مغازه توجه کنید . اگر از نظر مالی مشکلی ندارید می تونید یه طراح دکوراسیون بیارین که راهنماییتون کنه .

البته تو قسمت وبلاگ سایت روسری شاپ یه مقاله خیلی خوب با موضوع چیدمان شال و روسری در ویترین فروشگاه هست که میتونه تو این زمینه کمکتون کنه .

و از همه مهمتر اینکه اگر شما نمایندگی شال و روسری روسری شاپ باشین یه تابلو با لوگو خود روسری شاپ هم به عنوان هدیه بهتون میدن که مغازتون رو هم زیباتر میکنه .

خرید به موقع

می دونید که ایران عزیزمون یه کشور چهار فصله و تو هر فصلی جنس مناسب اون فصل رو باید تو مغازتون داشته باشید .

خوشبختانه شرکت تولید شال و روسری روسری شاپ یکی از تولید کننده ها و پخش کننده های شال و روسری هست که قبل از هر برند دیگه ایی و دقیقا در ابتدای فصل جنس های جدید تو نمایندگی ها چیده میشه . پس اصلا نگران شال و روسری هاتون سر فصل نباشید چون مدیریت روسری شاپ در رابطه با این مساله بسیار قویه و قبل از شروع هر فصل با حراجی ویژه روسری شاپ کالکشن جدید اون فصل رونمایی میشه و به نمایندگی ها به موقع  از طریق سایت ، کانال تلگرام و پیج رسمی اینیستاگرام اطلاع داده میشه که بیان جنس هاشون رو تهیه کنن .

خودم می تونم به تنهایی مغازه رو بچرخونم یا باید کارمند فروش بگیرم

فروشنده یکی از مهمترین ارکان یه مغازه است . فروشنده است که باید رضایت مشتری را نسبت به فروشگاه و محصولات شما جلب کنه ، مشتری با اعتماد به حرف های فروشنده است که از شما خرید میکنه .

شال و روسری تنوع بسیاری زیادی تو طرح ، رنگ و جنس داره و این ویژگی ها انتخاب شال و روسری را یه کم سخت تر میکنه ، بنابراین فروشنده های شال و روسری باید خیلی با حوصله و صبورباشن ، روابط عمومی مناسبی داشته باشن و به سلیقه و خواست مشتری احترام بزارن و در کمال ادب ، با راهنمایی مناسب بتونن به انتخاب شال و روسری به مشتری کمک کنن .

 اگر خودتون این ویژگی ها رو دارید می تونید تو اوایل کارتون تا مغازتون یه کم جا بیافته و اوضاع کاسبی بهتر بشه دست تنها بچرخونین .اگر نه هم سریع اقدام کنید و یه آگهی در خواست فروشنده حتی شده به صورت نیمه وقت بدین .

اگر دوست دارین بیشتر تو این زمینه مطاله کنید می تونید مقاله ويژگي هاي فروشنده شال و روسری رو تو قسمت وبلاگ سایت روسری شاپ مطالعه کنید .

مغازه شال و روسری فروشی نیاز به مجوز داره ؟

مغازه شال و روسری فروشی هم مثل همه کسب و کارهای دیگه نیاز به اخذ مجوز داره . گرفتن مجوز کار زیاد سختی نیست و حدودا یک ماه طول میکشه . جوازکسب شال و روسری فروشی رو در بعضی از استان ها باید از صنف لباس فروش ها و در بعضی از استان ها از صنف خرازی ،می تونید دریافت کنید .

چقدرسرمایه اولیه برای دریافت نمایندگی روسری شاپ لازمه

روسری شاپ نمی تونه مقدار دقیق بودجه مالی رو مشخص کنه ولی باید واسه دریافت نمایندگی حداقل 80 درصد اجناس مغازتون از شال و روسری های روسری شاپ باشه ، حالا این بستگی داره که مغازتون چند متری باشه . در کل یه مغازه ایده آل واسه فروختن شال و روسری حداقل 12 متر هست . اگر اطلاعات بیشتری درباره دریافت نمایندگی روسری شاپ میخواید داشته باشید اینجا کلیک کنید .

دفتر توزیع : گلستان – مینودشت

تلفن پشتیبانی: 09117070701

ایمیل پشتیبانی: info@rosarishop.com

دکمه بازگشت به بالا