عمومی

اورژانسی که وضعیتش اورژانسی است

اورژانسی که وضعیتش اورژانسی است

آنها کلینیک دارند و در موارد آسیب اجتماعی کار می کنند. آنها وارد یک فوریت اجتماعی شده اند و معتقدند که این اورژانس محدودیت های زیادی دارد و در عین حال اجرایی قوی ندارد.

“من به ندرت به اورژانس اجتماعی مراجعه می کردم و چند سال پیش با آنها تماس گرفتم تا یک مورد مرتبط را ذکر کنم. کیسم کودک آزاری بود. پدر از بیماری روانی رنج می برد و بچه ها را کتک می زد. به یاد می آورم وقتی زنگ زدم آنها نمی توانند هر کاری انجام دهید زیرا اورژانس اجتماعی قدرت اجرایی ندارد. اورژانس اجتماعی آمد و بچه ها با پدر صحبت کردند و وقتی او رفت اوضاع بدتر شد. بدتر از قبل ، پدر شروع به مشاجره و دعوا کرد. آیا می دانستید؟ اورژانس اجتماعی شبیه است یک خط. که ترسناک است. »دفعه بعد که پدر کودک دوباره کودک را سرزنش کرد ، مادر نوزاد با من تماس گرفت و من نتوانستم کاری انجام دهم. من به او گفتم یک اورژانس اجتماعی تماس بگیرید ، اما او گفت که او زودتر تماس گرفته بود و این هیچ تاثیری نداشت. “

– بچه ها چی شد؟

– هیچ چیزی. پدر هر روز فرزندان خود را مورد آزار و اذیت قرار می داد که بچه ها نیز در یافتن اعصاب خود دچار مشکل شده و موهایشان دسته جمعی می ریزد. مادر بچه ها واقعاً می خواست همسرش را در این مرکز روانپزشکی رها کند ، اما این کار به پول احتیاج داشت و او این همه پول نداشت.

مرکز حمایت از کودکان این را همه جا می گوید. او مددکار اجتماعی است و سالهاست که برای کاهش خسارت تلاش می کند. او گفت: “فوریت های اجتماعی ، مانند بسیاری از برنامه های دیگر ، به درستی تعریف نشده است.” اجرایی قوی ندارد. “به عنوان مثال ، وقتی زنی که قربانی خشونت خانگی است با 123 تماس می گیرد ، یک اورژانس اجتماعی چه چیزی می تواند برای او تغییر دهد؟”

کسانی که دارای درمانگاه هایی برای کمک به کودکان کار یا کاهش آسیب های اجتماعی هستند معتقدند که وضعیت اضطراری اجتماعی در کشور ضروری است ، اما این اورژانس قدرت اجرایی کافی را ندارد.

23 سال از وضعیت اضطراری اجتماعی در ایران می گذرد و یکی از اهداف این وضعیت اضطراری رسیدگی به جراحات و دعاوی حقوقی است ، اما آیا واقعاً فعالیت آن جواب داده است؟

اورژانس اجتماعی از طریق مناقصه و قرارداد توسط سازمان بهزیستی به بخش خصوصی واگذار می شود و به گفته برخی از مسئولان کلینیک خصوصی ، همه نمی توانند از این مزایا برخوردار شوند زیرا یکی از پروژه های به اصطلاح رفاهی “تپل” است. البته کلینیک هایی که این را تجربه کردند چندان راضی نبودند و گفتند هزینه این کار زیاد است و با توجه به بیمه مالیات و کارکنان گران نیست.

او گفت: “او 123 کودک کارگر را به خدمت گرفت و در سالهای اخیر ادعا کرد که رفتار بدی با کودکان ندارد و سرانجام به مراکز غربالگری آنها تحویل داده می شود.” با این حال ، واضح است که هیچ قدرت اجرایی در مواقع اضطراری اجتماعی وجود ندارد و به اندازه جمع آوری کودکان کارگر یا دیدن اتومبیل های آنها در شهر یا فرستادن آنها به سرپناه های بی خانمان م effectiveثر است ، اما هنگامی که یک زن قربانی خشونت خانگی می شود ، حتی اگر او با 123 تماس می گیرد ، “دادگستری اداره درگیر است.”

یکی دیگر که نزدیک به 17 سال است با کیسه خواب و کودکان مجروح کار می کند ، گفت: 50 کودک کار در دو سال گذشته به اورژانس اجتماعی تحویل داده شده اند و اورژانس به خوبی با او همکاری می کند. هر بار که او با آنها تماس می گیرد ، سرانجام در عرض چهار ساعت به کلینیک او می آیند و نوزادان را به دنیا می آورند.

او دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی است و معتقد است که فوریت های اجتماعی محدودیت های زیادی دارد. به عنوان مثال ، او نمی تواند کودک را بدون حکم دادگاه ببرد. همه می دانند که گرفتن دستور دادگاه زمانی زمان بر است که نام اورژانس مشخص شود و فرد مصدوم باید در اسرع وقت از خطر نجات یابد. قضات بدون شواهد حکم نمی دهند ، آنها به سختی حکم می دهند و یافتن قاضی در تعطیلات دشوار است: برخی از پلیس و 110 افسر عادل نیستند و می گویند چرا باید کودک را از والدین خود جدا کرد. حالا یه کتک دیگه بنابراین ، فوریت های اجتماعی اغلب باید مدت زیادی منتظر بمانند تا حکم دادگاه صادر شود و در نهایت ما کودک را از دست می دهیم. اشکالات این مشکل باید برطرف شود. 123 ممکن است م effectiveثر باشد در صورتی که تحت حمایت قانون قرار گرفته و توسط قاضی همراه باشد. به یاد دارم زمانی تبلیغاتی در تلویزیون پخش می شد که اگر رفتار بدی با بزرگسالان مشاهده کردید ، با 123 تماس بگیرید. واقعیت این است که همه اینها در تبلیغات تلویزیونی زیبا است. 123 برای سالمندان چه کاری می توانید انجام دهید؟ “یا در مورد خشونت خانگی چه می تواند بکند؟”

مددکاران اجتماعی فوریت های اجتماعی را مثبت ارزیابی می کنند و می گویند: “فوریت های اجتماعی محدودیت های زیادی دارد و قوانین ما ناقص است.” در واقع ، قوانین ما نباید از کودکان به همان صورتی که هستند محافظت کند. “

– بعد از تحویل بچه ها ، سرنوشت آنها را دنبال می کنید؟

– نه

آیا تا به حال در شرایط اضطراری اجتماعی بچه ای به دنیا آورده اید؟

– نه

این یکی از نگرانی های مددکاران اجتماعی است که با فوریت های اجتماعی برخورد کرده اند و معتقدند که محدودیت های موجود باید برداشته شود.

محدودیت های فوریت های اجتماعی کوچک نیست و حتی کارکنان آن از وضعیت شغلی خود راضی نیستند. بسیاری از آنها کارکنان شرکت های بزرگ هستند و بدون بیمه یا قرارداد کار کار می کنند و برخی از آنها ماه ها حقوق نمی گیرند. بسیاری از آنها از نظر مالی مشکل دارند و زندگی آنها روز به روز بدتر می شود. اضافه کاری ندارند. مهمتر از همه ، آنها هیچ گونه امنیتی ندارند و در طول ماموریت بارها مورد حمله ، ضرب و شتم یا تهدید به مرگ قرار گرفته اند. با این حال ، این افراد با عشق به کار خود ادامه می دهند.

به گفته معاون اجتماعی وزیر امور اجتماعی سازمان بهزیستی ، بسیاری از کارگران اورژانس اجتماعی در سازمان بهزیستی مشغول به کار هستند ، برخی رسمی و قراردادی هستند و برخی دیگر با این سازمان قرارداد دارند. بنابراین ، برای سازماندهی این موضوع ، آنها مکاتبات متعددی با رئیس جمهور بین آژانس اداری-استخدامی و دولت های نهم تا دوازدهم داشتند.

دکتر حبیب الله مسعود فرید به دنیای 77 گفت: “ما در سالهای اخیر پیگیری شده ایم و سرانجام به این نتیجه رسیده ایم که برای کار پایدار در مواقع اضطراری اجتماعی باید لایحه ای بنویسیم که به تصویب مجلس برسد. همه این موارد انجام شد و رفاه. به وزارتخانه ارسال شد و سرانجام به کابینه ارسال شد و اکنون توسط کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است. به دلیل تغییر دولت ، این وزارتخانه لوایح مورد بررسی مجدد را بررسی می کند روند باید ساده شود ، تداوم روند باید به مجلس ارسال شود و باید فوراً نگه داشته شود. دولت متضرر خواهد شد زیرا در این مورد ، دوره های آموزشی مختلف برگزار می شود و افراد با تجربه اندک در این زمینه آنها وارد می شوند ، دوره را می بینند و تجربه کسب می کنند و اگر این شغل را ترک کنند و جذب شوند ، ضرر می کنیم. “ما حتی در لایحه ذکر کردیم که کارگران در مواقع اضطراری اجتماعی را باید کار سخت و زیان آور دانست زیرا آنها تحت فشار و کار زیادی قرار دارند.”

وی توضیح داد: اورژانس اجتماعی از سال 1378 ایجاد شده است و در آن زمان دکتر طباطبایی مدیرکل دفتر آسیب های رفاه اجتماعی بود و این ایده را مطرح کرد و سپس دوستان دیگر و خط 123 اضافه شد و ما اولین کسانی بودند که توانستند این قطعنامه را تصویب کنند. “در سال 1392 ، تحت عنوان مقررات اضطراری اجتماعی. در این قانون ، وظایف سازمان رفاه و سایر ابزارها مورد بحث قرار می گیرد. یکی از موانع قانونی فوریت های اجتماعی ، ماده 6 برنامه ششم توسعه است که بر اساس آن ، سازمان های بهزیستی باید تا پایان سال اول در شهرهای بالای 50 هزار نفر یک برنامه اضطراری اجتماعی ایجاد کنند. ما در حال حاضر در 360 شهر اورژانس اجتماعی داریم. قانون دیگری که به ما کمک کرده است ، قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است که در سال 2001 توسط شورای مشورتی اسلامی تصویب شد. “این قانون شامل آیین نامه هایی است که توسط وزارت رفاه وضع شده و در نهایت به تصویب هیئت وزیران رسیده است.”

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: “بخش دیگر مربوط به لجستیک اورژانس اجتماعی است که شامل خودروها تا بی سیم می شود.” ما در حال حاضر 460 خودرو داریم که از این تعداد 160 خودرو کرایه ای است. وضعیت اضطراری اجتماعی ، به عنوان یکی از مهمترین وضعیت های اضطراری در کشور ، باید ناوگان حمل و نقل خود را به روز کند. موضوع دیگر آموزش نیروی انسانی است که در مورد آن برنامه مفصلی داریم. مسأله دیگر نقش سازهای دیگر است. فوریت های اجتماعی به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد. کالیان سالهاست به قاضی نامه می نویسد و حتی این کار فوراً انجام شده است. آنها حتی از قاضی یا دادستان با تلفن تماس می گیرند و با مجریان قانون وارد عمل می شوند. لوایح اضطراری اجتماعی باید به سرعت مورد بررسی قرار گیرد و در اولویت قرار گیرد. ما انتظار داریم این لایحه تا سال 1400 به تصویب برسد. این لایحه در سازمان بهزیستی حدود هفت ماه و در وزارت رفاه حدود چهار ماه بررسی شد و حدود دو ماه به هیئت دولت ارسال شد. “در حال حاضر توسط کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا