حوادث و رویداد

انسداد ۴۹۰ کیلومتر از مرزهای ایران با پاکستان/ کشف ۱۳۲ تن مواد مخدر در مرزها در سال گذشته

انسداد ۴۹۰ کیلومتر از مرزهای ایران با پاکستان/ کشف ۱۳۲ تن مواد مخدر در مرزها در سال گذشته

فرمانده مرزبانی ناجا با تشریح گام های مرزبانان در مبارزه با قاچاق کالا ، مواد مخدر و دام از تعطیلی 490 کیلومتر مرز مشترک ایران با پاکستان خبر داد.

به گزارش دنیای 77 ، سردار احمدعلی گودرجی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تصویب برنامه جامع مرزها ، افزود: تصویب برنامه جامع مرزها با دید عمیق فرمانده کل قوا یک موفقیت بود ؛ این یک برنامه کامل بود.

وی با بیان اینکه بیشتر مرزهای کشور به طور یکجانبه توسط جمهوری اسلامی ایران کنترل و اداره می شود ، افزود: پاکستان مانع همکاری با جمهوری اسلامی در مرز مشترک 409 کیلومتری شده است که این امر در مبارزه با قاچاق مواد مخدر م effectiveثر است و اقدامات لازم را انجام می دهد . در مرز ناامن بمانید.

فرمانده مرزبانی در ادامه به اقدامات مرزبانان در زمینه قاچاق مواد مخدر افزود: زمینه برای قاچاقچیان مواد مخدر در مرز زمینی تنگ شده و قاچاقچیان برای هدایت حمل و نقل مواد مخدر از مرزهای آبی و دریایی به روشهای مختلفی متوسل می شوند که آنها نیز نتوانسته اند انجام دهند. “

به گفته وی ، بیشترین کشفیات مواد مخدر از مرزبانان کارآفرین نیروی پلیس با درگیری مسلحانه همراه بود که توسط مرزبانان به شدت مقاومت می شد. سال گذشته 132 تن مواد مخدر در مرز کشف شد که 114 تن آن مربوط به درگیری مسلحانه در مرز جنوب شرقی بود.

وی افزود: امسال مرزبانان با تشدید کنترل های مرزی توانسته اند حدود 30 تن تریاک را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش م theثر نیروهای امنیتی مرز در تحقق شعار “تولید ؛ مساعدت ؛ موانع” اشاره کرد و گفت که امسال پلیس و فرماندهی مرزبانی سودهای کلانی کسب کرده اند ، ظاهرا قاچاق کالا در سراسر جهان برای حمایت از تولیدات داخلی ، کیفیت محصولات داخلی باید بهبود یابد. “ما این کار را با استقبال مردم از محصولات ایران انجام می دهیم و نه با قاچاق کالا از مرزهای کشور.

سردار گودرجی در ادامه به اقدامات م takenثر نیروهای امنیتی مرز برای جلوگیری از قاچاق کالا اشاره کرد. غرق شدن کشتی و 9 فاجعه اقتصادی منجر به کشف 700 700 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق شد که عمدتا در کشور تولید می شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به قاچاق دام از آن طرف مرز گفت: قاچاق دام عمدتا در مرز غربی کشور انجام می شود و مرزبانان درگیر این موضوع مهم هستند که دام بخشی از سرمایه دام کشور است و از خروج دام جلوگیری می کند. “دو نفر از بهترین مرزبانان در درگیری مسلحانه با شهید شدند و ما باید آنها را گرامی بداریم.

وی در پایان تأکید کرد: “مرزبانان مسئولیت حفاظت و امنیت آن 855 کیلومتر مرز را بر عهده دارند و ما دفاع مرزی را یک دستاورد الهی می دانیم و مرزبانان ما نیز راه رزمندگان دفاع مقدس در دفاع از جمهوری اسلامی ایران.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا