اقتصادی

انتخاب لرستان به عنوان استان پایلوت صندوق توسعه ملی

انتخاب لرستان به عنوان استان پایلوت صندوق توسعه ملی

دنیای 77/لرستان معاون صندوق توسعه ملی گفت: لرستان را پایلوت می دانیم و به مناطق محروم در توسعه استان کمک می کنیم.

علیرضا صالح امروز در حاشیه شورای گفت و گوی بخش دولتی و خصوصی لرستان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهدافی که در صندوق توسعه ملی دنبال می کنیم این است که بتوانیم در مناطق مستعد سرمایه گذاری سرمایه گذاری کنیم اما شرایط به طور کلی نیست. در دسترس برای سرمایه گذاری برای اینکه صندوق توسعه ملی نقش توسعه ای خود را ایفا کند، سه روز را در لرستان گذراندیم و از واحدهای صنعتی که مشکل داشتند و یا متقاضی مزایا بودند بازدید کردیم.

وی بیان کرد: آمادگی داریم امسال تا 500 میلیون دلار هزینه کنیم، اگر تقاضا باشد و بانک ها امتناع کنند و بگویند منابع نداریم، آمادگی داریم ظرف یک هفته با بانک ها تفاهم نامه وکالت کنیم. با اطلاعیه استان.”

صالح با بیان اینکه لرستان را پایلوت می دانیم و به مناطق محروم برای توسعه استان کمک می کنیم گفت: با توجه به استعداد لرستان و قرار گرفتن آن در شمال، جنوب، شرق و غرب، افق بسیار روشن است و به توسعه کمک می کند. این استان به توسعه ملی کمک خواهد کرد.

معاون صندوق توسعه ملی با تاکید بر اینکه هر چه اشتیاق سرمایه گذاری در لرستان بیشتر شود، سرمایه گذاری تعریف می شود، گفت: طبق بازرسی انجام شده ظرفیت سرمایه گذاری حدود 7 تا 10 میلیارد دلار در افق پنج ساله است. این استان تشکیل شده و دارای پتانسیل است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا