عمومی

انتخاباتی دیگر زیر پوست شهر

از نظر هواداران وی و از نظر مخالفان ، به ویژه در این زمان خاص ، اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در مناطق مختلف کشور بسیار مورد بحث قرار گرفته است که از حوصله این یادداشت خارج است.
به یاد می آورم زمانی که در ایالات متحده تحصیل می کردم برخی از دارندگان اتومبیل برچسب هایی را روی سپر ماشین قرار داده بودند با عنوان:
(جهانی فکر کنید ، محلی کار کنید) یعنی جهانی و کشوری فکر کنید (بزرگ) ، محلی کار کنید!
این یک کلمه و جمله بسیار مهم است که نشانگر نمایش یک فلسفه بزرگ زیست شناختی است! بله ، باید به طور گسترده فکر کنیم ، زیرا در دنیای بزرگ امروز تقریباً همه چیز به هم پیوسته است و تصمیمات مشترک باید جهانی باشد ، در غیر این صورت اصلاً مثر نیست. مردم آنچه می توانند انجام می دهند. در این دره به معنی همان روستا یا شهر است.
اکنون ، همانطور که گفتم ، با این رویکرد ، همزمان انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شورای شهر و روستا برگزار می شود که عملاً با انتخابات بزرگتر ، یعنی انتخابات ریاست جمهوری گسترش می یابد و این بسیار خطرناک است! اما چرا؟

متأسفانه ، طی سالها ، تعدادی از افراد ، متفکران و متخصصان به طور یکسان لیست هایی را برای خریدهای شورای شهر ارسال کرده اند. لازم به ذکر است که اگر شوراها از یک جنس باشند ، از نظر خاصیت کارایی ندارند ، بنابراین چالش ها. ، و هر آنچه که رئیس لیست می گوید اجرا خواهد شد و برای شهر مضر خواهد بود و بسیار خطرناک است. من فکر می کنم ابعاد آن برای خوانندگان این یادداشت کاملاً واضح است.

نمونه دیگر این موارد انتصابات اخیر این شخص توسط قوه قضاییه و نیروهای امنیتی برای جرایم مختلف است ، که نشان می دهد همه افراد در زمینه های خاص در لیست متعهد نیستند و فقط در هنگام عملیات برای دسترسی به شوراها از تجهیزات استفاده می کنند. به نوعی – حتی برعکس – اتفاق افتاده است.

مشکل دیگر سابقه افراد در این لیست است. انشالله که همه ما پزشک و دانشجوی دکترا هستیم ، بنابراین نمی توان به سوابق مکتوب آنها اعتماد زیادی کرد.
در برخی از پروژه ها ، من رزومه هایی برای جذب متخصصان دارم ، و رزومه هایی نیز دارم که روسای MIT ندارند! فرقی نمی کند ، امروز کودکان دبستانی ما نیز معاش مجدد خود را به افراد مشهور جهان ارائه می دهند! من دیگر رزومه نمی گیرم ، در مقابل این عزیز احساس حقارت می کنم!

بدترین چیز عدم تمایل به رأی دادن به کل لیست بدون مطالعه پیشینه عملی نامزدها و پرسش و پاسخ به س actualالات مربوط به عملکرد واقعی آنها است. در این بین ، آنچه اتفاق می افتد ، ورود افراد مناسب بسیاری به لیست افراد بی فایده این شوراست که بدبختی آنها ، عملکرد آنها تأثیر مستقیمی بر تک تک ما شهروندان دارد.
با این حال ، توصیه من این است که به “لیست” رای ندهید تا افراد مختلف با دیدگاه های مختلف بتوانند در شوراها حضور پیدا کنند ، زیرا این امر سلامت شورا را تضمین می کند. اما اثربخشی آنها باید توسط رای دهندگان در نظر گرفته شود.

مدل پیشنهادی اهمیت انتخابات شورای شهرها و روستاها با نگاه کلان به صورت محلی

یک انتخابات دیگر زیر پوست شهر

* استاد نمونه مهندسی سازه ، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاومت و مدیریت بحران در ایران

دکمه بازگشت به بالا