ورزش

امسال مدال می‌گیریم، جوایز یک سال بعد به دستمان می‌رسد!

حقوق 2 میلیون تومانی فدراسیون برای یک عمر کفایت نمی کند

امسال مدال می‌گیریم، جوایز یک سال بعد به دستمان می‌رسد!

تیم ملی قایقرانی کشورمان گفت: در هر مسابقه ای که مدال می گیریم، یک سال بعد که ارزش پول پایین می آید و نمی توانیم کاری از پیش ببریم، جایزه می گیریم.

مهسا جاور در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد پس از 4 سال دوری در مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا اظهار کرد: سال گذشته مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند را از دست دادیم اما امسال موفق شدیم شرکت کنیم. تازه از بازی های آسیایی جاکارتا پس از چهار سال بازگشت. خوشبختانه با اعتماد سرمربی تیم ملی و شرایطی که رئیس فدراسیون برای من گذاشت. توانستم مدام ورزش کنم.

**ما موفق شدیم از پاروزنان ژاپنی پیشی بگیریم

وی گفت: سطح مسابقات بالا بود. به لطف خدا توانستیم با نازنین ملایی نتایج خوبی بگیریم. در مسابقاتی که شرکت کنندگانی از ژاپن حضور داشتند، توانستیم از آنها پیشی بگیریم و رکورد خوبی را به ثبت برسانیم. با توجه به نتایجی که گرفتیم، روحیه و انگیزه ما برای بازی های آسیایی هانگژو بیشتر شده و امیدوارم بتوانیم بیش از گذشته بدرخشیم.

** کمبود تجهیزات قایقرانی یک چالش 12 ساله است

ملی پوش قایقرانی درباره مشکلات سخت افزاری و کمبود تجهیزات گفت: در شهر من تجهیزات تمرینی وجود نداشت. البته برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران بودم و تمرینات را دنبال می کردم. بعد از مسابقات قهرمانی کشور وارد اردو شدم و تمریناتم را در آنجا ادامه دادم. متأسفانه ما همیشه با قایق، پارو، تجهیزات و پیست مشکل داشتیم و هنوز هم مشکل داریم و صحبت در مورد آن تکراری است زیرا این یک چالش 12 ساله است و برخی از موانع را می توان حل کرد، برخی دیگر را نمی توان. اما با همه این محدودیت ها اکنون رئیس فدراسیون و مربی ما در تلاش هستند تا کمبودها را از راه های دیگری جبران کنند که خوشبختانه در طول مسابقه جواب می دهد و می توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

** تفاوت قایق های ما مثل مقایسه پراید با بنز است

جابر بعد از مدت ها در مورد کیفیت قایق ها گفت: قایق هایی که قبلا داشتیم از نظر کیفیت بهتر بودند. مثل مقایسه بنز با پراید، پس با توجه به شرایطی که قبلا داشتیم، این قایق ها خیلی خوب هستند. البته به دلیل آداب و رسوم و مدت طولانی زیر آفتاب، تعادل آنها تغییر کرده است، اما هنوز از قایق قبلی بهتر است.

جاور: امسال مدال را می گیریم اما یک سال بعد جایزه به ما می رسد!

**پاداش ما بعد از یک سال به دست ما می رسد

وی درباره اینکه آیا با وجود کسب مدال در مسابقات مختلف از جمله مسابقات قهرمانی آسیا از او حمایت می شود یا پاداش می گیرد، گفت: ما از وزارت ورزش و فدراسیون ها پاداش نمی گیریم و معمولا جوایز ما یک ساله است. بعد از هر مسابقه اگر الان در مسابقات قهرمانی آسیا مدال بگیریم، سال آینده جایزه می گیریم. همچنین جوایز ما خیلی بزرگ نیست و به دلیل مانع، جوایزی که بعد از یک سال می گیریم از نظر ریالی از ارزش خود کاسته شده است و در این شرایط اقتصادی نمی توانیم کاری با آنها انجام دهیم. ما رشته های زیادی در قایقرانی داریم و در همه رشته ها می توانیم رتبه ایران را در مسابقات مهمی مثل بازی های آسیایی تغییر دهیم. این رشته پتانسیل زیادی دارد و ما پتانسیل کسب مدال های زیادی را داریم اما مورد توجه قرار نمی گیریم.

**حقوق 2 میلیون تومانی فدراسیون کفاف زندگی را نمی دهد

ملی پوش قایقرانی کشورمان همچنین گفت: معتقدم مسئولان باید نگرش خود را نسبت به رشته های مختلف تغییر دهند، به ویژه اینکه شرایط اقتصادی کار را برای همه ورزشکاران سخت کرده است. هزینه فعلی آن چیزی نیست که بتوانیم با حقوق 2 میلیون تومانی فدراسیون بپردازیم. امیدوارم این وزارتخانه بازی های آسیایی امسال را در نظر بگیرد تا ورزشکاران راحت تر تمرین کنند. این ظاهر تبعیض آمیز بسیاری از ورزشکاران را از میادین دور نگه داشته است و من ورزشکاران قایقرانی زیادی را می شناسم که دلسرد شده اند و انگیزه ای برای ادامه ندارند. وقتی با آنها صحبت می کنیم می گویند ما توان پرداخت این هزینه را نداریم و نمی توانیم در این زمینه کار کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا