عمومی

اقتصاد ایران را منتظر برجام نمی‌گذاریم

اقتصاد ایران را منتظر برجام نمی‌گذاریم

به گزارش منابع دنیای 77،

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه 18 بهمن) گفت: روابط دو کشور در سال های پس از انقلاب اسلامی بسیار خوب بود، اما روابط فنلاند با سایر کشورها نباید تحت تأثیر بیگانگان قرار گیرد. در جریان دیدار با.

رئیس جمهور با اشاره به چشم انداز دولت سیزدهم برای توسعه روابط همسایگی گفت: ما خواستار روابط خوب با همه کشورهای منطقه هستیم و این سیاست را ادامه خواهیم داد. مشکل به دلیل دخالت بیگانگان در همه جای منطقه ماست.

وی با تاکید بر اینکه فنلاند می تواند نقش فعال تری در برقراری صلح و جلوگیری از ناامنی ایفا کند، افزود: ایران و فنلاند علاوه بر توسعه روابط اقتصادی و روابط تجاری می توانند در زمینه مبارزه با حقوق بشر، تروریسم و ​​جرایم سازمان یافته نیز همکاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به مشکلات افغانستان گفت: بیش از دو دهه است که آمریکا و ناتو در این کشور حضور دارند، اما امنیت آن افزایش نیافته است، بلکه منجر به ویرانی، جنگ و… فقر و بدبختی برای مردم افغانستان.

رئیس جمهور با اشاره به حضور نزدیک به 4 میلیون مهاجر افغانستانی در ایران گفت: ما از برادران مهاجر افغانستانی در داخل کشور به لحاظ همسایگی و اقدامات انسان دوستانه استقبال می کنیم، اما اروپایی ها از مسئولیت خود در افغانستان کوتاهی می کنند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای در وین گفت: کسانی که برجام را نقض کردند آمریکایی ها و کسانی که به تعهدات خود عمل نکردند اروپایی ها بودند، این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های متعدد خود اقدام مسالمت آمیز ایران را تایید کرده است. ” ما گفته ایم در صورت لغو تحریم ها، زمینه برای توافق مهیا است و ایران نشان داده که به وعده های خود عمل می کند، اما منتظر بهبودی اقتصاد کشورمان نیستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به به رسمیت شناختن شکست مفتضحانه آمریکایی ها گفت: امیدواریم کشورهای اروپایی راه استقلال از سلطه آمریکا را انتخاب کنند زیرا آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست. سیاست فشار حداکثری بر ایران.

پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند با اشاره به نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و فنلاند گفت: ما برای ایران ارزش زیادی قائل هستیم و ظرفیت های زیادی برای تقویت همکاری ها بین دو کشور وجود دارد. ما برای ارتقای همکاری بین دو کشور در زمینه امنیت منطقه ای و صلح جهانی و همچنین تعامل دوجانبه تلاش می کنیم.

او گفت: «ما نگرانی‌های مشترکی داریم. من با شما در مورد تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان موافقم. این پیام ما به طالبان بود.

پکا هاویستو گفت: مایه تاسف است که آمریکایی ها تعهد خود را به برجام کنار گذاشته اند.

دکمه بازگشت به بالا