عمومی

افزایش ۶ برابری تولید محصولات کشاورزی در لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

افزایش ۶ برابری تولید محصولات کشاورزی در لرستان - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دکتر سید عماد شاهرخ گفتن وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با تاکید بر اینکه کشاورزی ستون فقرات و زیرساخت های اقتصادی پویا هر کشوری است، گفت: سنت و فرهنگ منطقه را حفظ می کند.

تولید محصولات کشاورزی در لرستان 6 برابر شد

وی با بیان اینکه 440 هزار کشاورز در کشور داریم، گفت: تولید این مزارع حدود 125 میلیون تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان کل تولیدات کشاورزی لرستان را حدود سه میلیون تن عنوان کرد و افزود: قبل از پیروزی انقلاب در سال 57 این عدد 500 هزار تن بود.

شاهرخی گفت: در این راستا در استان لرستان به شش برابر تولید در این زمینه رسیده ایم.

تولید گندم در سال گذشته دو برابر شد

وی با بیان اینکه سال گذشته واقعاً سال سختی از نظر بارندگی داشتیم، اضافه کرد: از 19 اسفند تا پایان فروردین تقریبا 40 روز بدون بارش موثر بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بخش زیادی از کشاورزی استان عمدتاً محصولات زراعی است. دیم در جنوب و در شهرستان های پلدختر اتاق شکن و فلات کوهستانی 100% رفته است. وی ادامه داد: جاهای دیگر هم سرما خوردیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه قیمت گندم با اقدامات و برنامه های دولت اقتصادی شده است، گفت: قیمت گندم از 5 هزار و 500 تن در سال گذشته به 11 هزار و 500 تن در سال جاری افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با توصیه همکاران به دست آمده با دانش فنی و کشت بسیار مناسب متناسب با هر منطقه، تولید گندم از 123 هزار تن در سال گذشته به 270 هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش دو برابری تولید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: این امر جنبه مثبتی در بخش کشاورزی استان داشته و امیدواریم تداوم داشته باشد.

برنامه ریزی برای ادامه افزایش تولید

شاهرخهی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، الگوی کشتیرانی منطقه به منطقه را در سال جاری پیش بینی کرده ایم، گفت: این الگوی حمل ونقل از منطقه ای به منطقه دیگر در حال انجام است.

اگر کشاورزان عزیز به توصیه های ما توجه کنند، پیش بینی ما این است که به یاری خداوند امسال مشکل خاصی در این زمینه نخواهیم داشت، گفت: امیدواریم در این زمینه و همچنین برنامه کوچک سلام این امر برای حفظ ثبات رشد تولید در استان انجام شده است.

دکمه بازگشت به بالا