حوادث و رویداد

افزایش قابل ملاحظه‌ شمار غرق‌شدگان در نوروز

افزایش قابل ملاحظه‌ شمار غرق‌شدگان در نوروز

رئیس اورژانس کشور از غرق شدن 47 نفر در تعطیلات نوروزی و افزایش 40 درصدی ماموریت های اورژانس در حوادث رانندگی خبر داد.

به گزارش دنیای 77، ظفر میعادفر در نشست خبری عملکرد نوروزی در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به افزایش 19 درصدی ماموریت های اورژانس کشور در نوروز اظهار داشت: متاسفانه آمار غرق شدگان در نوروز امسال افزایش چشمگیری داشته است. دست کم 48 نفر در سواحل هرمزگان، خوزستان، اردبیل و مازندران کشته شدند. همچنین تعداد ماموریت های اضطراری در حوادث رانندگی 40 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه گزارش نوروزی از وضعیت اضطراری کشور گفت: از 25 تا 23 فروردین ماه 29 هزار نفر در یک هزار بیمارستان تحت درمان قرار گرفته اند که از این تعداد 2 میلیون و 3 هزار نفر در بخش های سرپایی و 54 هزار نفر تحت درمان قرار گرفته اند. . مردم در بیمارستان بستری شدند. خدمات بیمارستانی نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به حدود 11 هزار و 823 مورد بازرسی در پاسخ به سوال دنیای 77 مبنی بر میزان تخلفات در این حوزه گفت: از این تعداد 351 مورد به مراجع قضایی معرفی و 95 مورد پلمب شده است. . از 8264 مورد بازرسی در پایانه مسافربری 222 مورد به مراجع قضایی معرفی و دو واحد پلمب شده است. در خصوص بهداشت مواد غذایی نیز 2688 مجموعه پلمب شده و حدود 14 هزار و 500 مرکز به مراجع قضایی معرفی شده است.

به گفته وی، بیش از 400 مرکز بهداشتی درمانی در مبادی ورودی و خروجی شهرها راه اندازی شد و این پایگاه ها به بیش از 20 هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کردند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا