حوادث و رویداد

افزایش شهریه مدارس و گلایه والدین

OFWNEWS:

فردا روز اول ماه اکتبر است و چیزهای زیادی به یاد می آوریم. خاطرات روزهای اول مدرسه با همان اشتیاق هنوز برای بعضی از ما وجود دارد.

البته این مدرسه امسال به دلیل ویروسی به نام کرونا ، کمی زودتر شروع به کار کرد. ویروسی که حدود 7 ماه وجود داشته است ، تمام جنبه های زندگی را تحت تأثیر قرار داده و ما را مجبور به ایجاد تغییراتی در زندگی خود کرده است.

شهریه مدارس و شکایات والدین افزایش یافته است

آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست و امسال همه آموزشها به سمت آموزش از راه دور مجازی سوق یافته اند. برخی از والدین امیدوار بودند که از پرداخت شهریه امسال برای کلاسهای مدرسه و فوق برنامه یا حداقل کمتر از سال قبل خودداری کنند.

اما این انتظارات نه تنها ، حتی گاهی بیش از سالهای گذشته برآورده شده است. با این حال ، یک روز پس از بازگشایی مدارس ، زهرا مظفر ، مدیر کل ارزیابی و عملکرد و در پاسخ به شکایت آموزش و پرورش ، اعلام کرد که سیاست آموزش دریافت پول از والدین تغییر نکرده است.

به گفته وی ، قانون اجرایی مدرسه دریافت هرگونه پول غیر از مدارس خصوصی ، شاهدان و دارایی ها را که هزینه ثابت برای آنها تعیین شده است ، منع کرده است. مدارس دولتی ما نباید هیچ پولی از والدین بگیرند.

شهریه مدارس و شکایات والدین افزایش یافته است

با این حال ، به نظر می رسد برای همان مدرسه خصوصی هیچ سیستمی برای تعیین میزان تحصیلات وجود ندارد و همه براساس سلیقه شهریه می گیرند. لیلا حسینی شهروندی است که پسرش امسال در کلاس اول است.

وی می گوید: «سال گذشته پسرم دوران پیش دبستانی خود را در مدرسه خصوصی گذراند و امسال قصد دارم او را در همان مدرسه ثبت نام كنم ، اما مدیر مدرسه 12 میلیون تومن شهریه برای قبولی در كلاس اول نوشت ، در حالی كه شهریه همه غایب بود. “

این شهروند که از چند مدرسه دیگر بازدید کرده و با هزینه های مختلفی روبرو شده است ، افزود: ما که از فرستادن فرزندمان به مدرسه غیرانتفاعی کاملاً متاسف هستیم ، احساس می کنیم هیچ کنترلی بر موضوع آموزش وجود ندارد.

یزدان دشتیان ، رئیس اداره مشارکت های عمومی و مدارس غیرانتفاعی فارس ، در مورد میزان تحصیلات در مدارس خصوصی توضیحاتی ارائه داد ، هرچند پاسخ خاصی به سوال ما در مورد میزان شهریه در مدارس خصوصی نداد.

وی اظهار داشت: میزان تحصیلات براساس معیارهای مختلف از جمله منطقه و زمین ، اجاره ، تعداد دانش آموزان ، تعداد کارکنان بیمه شده و سایر عوامل ارزیابی می شود و در نتیجه شهریه های مختلف برای هر مدرسه اعلام می شود.

هزینه های غیر منتظره مدرسه

دشتیان معتقد است که افزایش غیرمنتظره ای برای هزینه های مدارس در فضای مجازی ، افزایش بی دلیل هزینه های اجاره ، افزایش 40 درصدی حقوق و مزایا ، تجهیزات بهداشتی مدارس و تجهیزات سخت افزاری مانند سرورها ، آنتن ها و … وجود داشته است. قلم های سبک ، رژ لب و خرید اینترنتی در نظر گرفته شده است.

یکی از رایج ترین نگرانی های والدین پرداخت هزینه کلاس های خارج از منزل است. والدین معتقدند که وقتی یادگیری در فضای باز در دسترس نیست ، چرا هزینه فعالیت های بیرون را پرداخت می کنیم.

دپارتمان مشارکت های مردمی و دپارتمان آموزش غیرانتفاعی استان فارس ، کلاس های تبلیغاتی ذکر شده در پرچم آموزش و پرورش را برای تأیید وزارت و در حد مجاز در نظر می گیرند. وی در ادامه گفت برخی از طبقات برون گرا توسط بنیانگذار تعریف می شود و هزینه های دریافتی برای این منظور است.

دشتیان حتما ذکر کرده است که هزینه های جمع شده توسط بنیانگذار و تأیید و درخواست انجمن والدین باید از طریق آموزش بررسی و تأیید شود.

طبق اعلام سازمان مدارس خصوصی ، سال تحصیلی مدرسه خصوصی امسال به طور متوسط ​​23 درصد افزایش یافته است که این امر باعث ناراحتی و ناامیدی والدین در کنار سایر هزینه های تحصیل دانش آموزان شده است.

دکمه بازگشت به بالا