استانی

افتتاح ۷۹۶ ‌پروژه در استان یزد با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر

افتتاح ۷۹۶ ‌پروژه در استان یزد با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر

به گزارش خبرگزاری یزده آنلاین؛ معاون استاندار محسن صادقیان یزد از افتتاح 799 پروژه در زمینه های مختلف مدنی ، صنعتی و اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه ها با سرمایه گذاری 11 هزار و 425 میلیارد تومانی و با افتتاح آنها آماده مدیریت هستند. اشتغال برای 3 نفر ایجاد خواهد شد.
وی افزود: بیشتر این پروژه ها مربوط به بخش صنعتی است و تعدادی از پروژه های صنعتی در شهرهای بوفاگ ، اردكان ، میبد و عشق آباد قسمت قابل توجهی از این سرمایه گذاری است. به عنوان مثال می توانیم پروژه سنگ آهن بوفاگ را افتتاح كنیم با سرمایه گذاری 50450 میلیارد تومان. انجام شده
صادقیان در ادامه از تعمیرات اساسی و آغاز فعالیت های اجرایی 34 پروژه در مدت مشابه خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 183 میلیارد تومان بازیابی می شود.
معاون استاندار با ارائه گزارشی از پروژه های عمرانی و زیربنایی استان خاطرنشان کرد: استان برای تکمیل 1450 کیلومتر راه آهن برنامه دارد که بزرگترین این پروژه ها راه آهن یزد – اگلید به طول 2276 کیلومتر است. این مسیر باید در استان یزد پایان یابد.
وی همچنین در مورد پیشرفت پروژه بافق-ارجونگ و حاشیه 15 کیلومتری در این زمینه خلاصه ای بیان کرد و گفت: “خوشبختانه مطالعه راه آهن خاتون آباد-کادرباد که استان کرمان را به شهر خاتم یزد در استان فارس متصل می کند پیش بینی شده است. خطوط 1400 باشد. “
** احداث بزرگراه 450 کیلومتری استان یزد
صادقیان یزد ساخت 450 کیلومتر بزرگراه در استان را اعلام و ادامه داده است: پیش بینی می شود 200 کیلومتر عملیات آن به 1400 کیلومتر برسد که تاکنون کیلومتر 3 کیلومتر و دو ماه دیگر 100 کیلومتر دیگر بهره برداری شده است. آماده افتتاح در آینده که مهمترین آنها بزرگراههای یزد – طبس ، کمربند اشکذر ، اردکان – چوپانان و هرات – هرابارجان است.
معاون استاندار با اشاره به برنامه ریزی برای احداث 150 کیلومتر راه اصلی و 50 کیلومتر راه روستایی در استان تا سال 1400 ، گفت: قطعه 20 کیلومتری جاده ندوشن – ویرجانه آماده است و 100 کیلومتر جاده بهاباد – نایابند دربرد نیز آماده است. در حال آماده سازی با پیشرفت قابل توجه است.
وی از نصب سامانه “گربه وانت” در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد برای اولین بار در کشور جهت ارتقا امنیت فرودگاه و بهبود ترمینال شماره یک فرودگاه خبر داد و افزود: نیروگاه های خورشیدی در هفت استان ساختمانی در دستور کار قرار گرفتند. توسط 1،400 انجام شد.
در صورت نبود این نعمت ، صادقیان از اجرای پروژه های گازرسانی در روستاهای باقیمانده خبر داد و گفت: “با استفاده از این طرح دیگر شهرها و روستاهای فاقد گاز طبیعی در استان نخواهیم داشت. علاوه بر این ، گاز نیز تأمین می شود. به 450 صنعت. “دستور کار صنعت
** استقرار سیستم انتقال زمین دولتی برای اولین بار در کشور
معاون عمرانی استاندار به استقرار سیستم انتقال زمین دولتی (SAMAC) برای اولین بار در کشور به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ در منابع طبیعی استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مزایای مهم این شفافیت پروژه انتقال زمین های دولتی است.
وی در هفته های اخیر از راه اندازی اولین سیستم نظارت بر آلودگی هوای آنلاین استان در کشور خبر داد و ادامه داد: با استقرار این سیستم ، 80 درصد صنایع مسطح یزد-اردکان به صورت آنلاین از نظر آلودگی هوا رصد می شوند و به زودی سه دوربین دیگر نیز کنترل می شود. نصب خواهد شد.
** ثبت نام بیش از 22000 نفر در برنامه اقدام ملی مسکن استان
صادقیان یزد از ثبت بیش از 22 هزار نفر در برنامه اقدام ملی مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: 12 هزار نفر از آنها واجد شرایط درخواست شناخته شده اند که از این تعداد 8 هزار نفر زمین و یک دهه آنها در ایام الله دهه فجر تأمین شده است. افتتاح واحدهای اولیه این پروژه در حال انجام است و آخرین اخطارها درباره تخصیص زمین برای پروژه در جارخند و عشق آباد به بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی داده شده است.
معاون عمرانی استاندار به اقدامات انجام شده در زمینه فضای سبز از جمله احداث جاده های بهداشتی بین یزد و تفتار ، جداسازی آب آشامیدنی از فضای سبز و همچنین برنامه های توانمندسازی بخش روستایی اشاره کرد و گفت: انتقال آب پروژه ها و ساخت چندین مخزن ذخیره وجود دارد و امیدواریم با استفاده از آنها نگرانی های انتقال آب در استان برطرف شود.
وی گفت: 30 درصد شبکه فاضلاب شهر اجرا شده و پروژه برای تکمیل به 3500 میلیارد تومان نیاز دارد و امیدوار است که مجوزهای مربوطه برای این سرمایه گذاری در هفته های آینده صادر شود.
** تکمیل 22 پروژه و 70٪ پیشرفت 1 طرح تور ریاست جمهوری در استان
وی همچنین به برنامه ها و برنامه های سفر رئیس جمهور به استان صادقیان اشاره کرد و افزود: در اولین سفر دکتر روحانی به استان ، 45 پروژه با اعتبار 970 میلیارد تومان تصویب شد که تاکنون 1000 میلیارد تومان تزریق شده است. 1 پروژه دیگر 0٪ پیشرفت داشته است ، اما سه پروژه باقی مانده به سفر دوم ریاست جمهوری منتقل شده اند که 511 میلیارد تومان برای 226 پروژه درخواست شده است.
معاون عمرانی استاندار در پایان سخنان خود به 10 هزار پروژه نیمه تمام استان در سال 1393 اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه ها در سال 96 به 1500 پروژه کاهش یافته و هدف از انجام این کار انجام 1777 پروژه است که از این تعداد 33 پروژه انجام شده است. پروژه ها امسال به اتمام رسیده است و ما امیدواریم که با تلفیق پروژه ها ، تعداد پروژه های نیمه تمام در این استان به کمتر از هزار مورد کاهش یابد.

48

دکمه بازگشت به بالا