حوادث و رویداد

استفاده از هفت دستگاه پهپاد و یک ربات اطفای حریق در آتش نشانی تهران

استفاده از هفت دستگاه پهپاد و یک ربات اطفای حریق در آتش نشانی تهران

مدیر فنی ، وسایل نقلیه و تجهیزات سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی تهران یکی از بزرگترین واحدهای غیرنظامی کشور را در اختیار دارد ، گفت: در حال حاضر حدود هفت پهپاد و یک ربات آتش نشان داریم.

ماجیا کربلایی در گفت وگو با دنیای 77 ، در مورد شماره های پهپاد سازمان آتش نشانی اظهار داشت: می توان گفت در حال حاضر سازمان آتش نشانی تهران یکی از بزرگترین واحدهای پهپاد غیرنظامی کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در اطفا fire حریق از چند سال گذشته وجود داشته است و این یک پدیده جدید است.

وی گفت: دو نوع پهپاد وجود دارد: پهپادهای بال ثابت که شبیه هواپیما هستند و پهپادهای موتور دوار که بیشتر در صنعت اطفا حریق شهری مورد استفاده قرار می گیرند. این ابزارها ابزاری با فناوری پیشرفته هستند که همچنین توسط سازمانهای پیشرفته آتش نشانی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند

کربلایی می گوید سازمان آتش نشانی تهران اولین ربات اطفا حریق را در ایران ساخت. این ربات از نظر عملکرد عالی است و با نمونه های روسی ، بلژیکی ، فرانسوی ، آمریکایی و غیره مطابقت دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از این ابزارها برای هرگونه نیاز عملیاتی مناسب است ، افزود: به عنوان مثال این ربات در اطفا حریق در تونل ها ، انبارها و اسکله ها بسیار مفید است و می تواند جان آتش نشانان را نجات دهد.

کربلایی افزود: پهپادها همچنین می توانند در نجات و ارزیابی سایت های تصادف به ما کمک کنند ، زیرا مجهز به دوربین های الکترونیکی-نوری معمولی و دوربین های حرارتی هستند.

وی گفت: “ما در حال حاضر حدود هفت پهپاد و یک ربات آتش نشان داریم.”

کربلایی با اشاره به وجود هشت منطقه عملیاتی در تهران گفت: در تهران هشت منطقه عملیاتی وجود دارد که تعداد آتش نشانان در تهران کافی است. با این حال ، ما در حال آزمایش رباتی هستیم که با همکاری ادارات نظامی ایجاد کرده ایم و پس از آزمایش نهایی می توان گفت که چه تعداد از این ربات ها مورد نیاز است. به عنوان یک قاعده ، در آینده باید به همان تعداد منطقه داشته باشیم.

مدیر فنی سازمان آتش نشانی ، وسایل نقلیه و تجهیزات در مورد دیگر برنامه های این شرکت برای ساخت تجهیزات گفت: ما سعی می کنیم جدیدترین تجهیزات دنیا را با همکاری سازمان های علمی قبل تهیه کنیم ، در صورت عدم امکان مجبور به خرید آی تی.”

وی در مورد تجهیزات مدرن سازمان آتش نشانی تهران گفت: سه سال گذشته کار خوبی برای مدیریت سازمان آتش نشانی تهران بوده است. ما هم در زمینه سخت افزاری که شامل تجهیزات است و هم در مورد نرم افزاری که شامل سیستم های نگهداری و سیستم های استفاده از تجهیزات است ، پیشرفت هایی انجام داده ایم. این کمک کرده است که دستگاه ها به درستی استفاده شوند و سالم بمانند و به حفظ ریتم قابل توجهی در سازمان ما کمک کرده است.

مدیر فنی سازمان آتش نشانی ، وسایل نقلیه و تجهیزات گفت: از طرف دیگر برنامه های بلند مدت پیش بینی شده است كه از طریق آنها آتش نشانی تهران می تواند تجهیزات خود را به تدریج تعویض كند.

وی گفت: “هزینه های سربار ، سربار تعمیرات و نگهداری افزایش می یابد” و افزود که بهتر است این موارد جدا باشد و از دستگاه های جدید استفاده شود. این مهمترین عاملی است که باید در نظر گرفته شود.

وی درباره برنامه های خرید یا ساخت تجهیزات برای آتش نشانی تهران گفت: “ما همیشه برنامه هایی برای خرید و ساخت تجهیزات مطابق با برنامه 5 ساله داریم.” این سازمان تلاش می کند تا در صورت امکان با همکاری سازمانهای علمی و صنعتی کشور جدیدترین تجهیزات کشور را طراحی کند. اگر این امکان وجود نداشته باشد ، ما می خواهیم تجهیزات خریداری کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا