حوادث و رویداد

از واکسن کرونا برای آتش‌نشانان تهرانی خبری نیست

از واکسن کرونا برای آتش‌نشانان تهرانی خبری نیست

با شیوع ویروس کرونا در کشور ، سازمان آتش نشانی تهران اقدامات گسترده ای برای مقابله با ویروس انجام داد و از اولین کسانی بود که قصد داشت برای طراحی ماشین آلات ضد عفونی جاده ها را طراحی کند ، اما اکنون بیش از یک سال از ویروس می گذرد سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اعتراض كرد.

سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مصاحبه با دنیای 77 تأکید کرد وی در مورد لزوم واکسیناسیون آتش نشانان در برابر تاج ، گفت که آتش نشانان در این عملیات حضور دارند و باید در لحظات دشوار کمک کنند تا در برابر بیماری کوویدیس در امان باشند.

وی ادامه داد: دو نفر از همکاران ما در سازمان آتش نشانی تهران هفته گذشته بر اثر بیماری کرونا قلب درگذشتند. این همکاران نیروهای عملیاتی نبودند. یکی از آن عزیزان حدود یک ماه بعد بازنشسته شد.

ملکی گفت: “طبق آخرین تحقیقات ما ، بیش از 40 آتش نشان در تهران به کوویید آلوده شده اند.” ما حتی چند ماشین ضدعفونی کننده تخصصی شهری ساخته ایم و آتش نشانی تهران به دلیل تاج یک روز تعطیل نشده است.

وی ادامه داد: این تعطیلی نکردن آتش نشانی به این معنی است که اگر سه آتش نشان در یک ایستگاه با کرونا مرخصی می زدند ، می توان به سایر افراد حاضر در ایستگاه فشار آورد.

مالکی گفت: “آتش نشانان در محل حاضر شدند و نمی دانستند افراد حاضر بیمار هستند یا خیر.” برای بیرون آوردن مردم ، آتش نشانان گاهی مجبور می شوند آنها را در آغوش بگیرند ، گاهی اوقات شخصی باید به آنها ماسک تنفسی بدهد تا به آنها کمک کند و سپس آنها دوباره همان ماسک را تنفس می کنند و آتش نشانان از کجا می دانند نفس می کشد؟ نه؟

وی افزود: همچنین آتش نشانان در عملیات نجات با خون انسان کار می کنند. همه اینها نشان می دهد که آتش نشانان نسبت به واکسن کووید ارجحیت دارند.

ملکی می گوید: در این باره با دستگاه های مسئول مکاتبه ای انجام شده است اما علی رغم وعده ها ، متأسفانه هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. هیچ یک از کارمندان یا نیرو های سازمان آتش نشانی تهران هرگز نخواسته اند شکنجه شوند ، اما واکسیناسیون آنها از نظر کارآیی نیروهای آتش نشانی واقعاً در اولویت است.

ملکی می گوید: تعداد کل نیروهای آتش نشانی در تهران حدود 557 نفر است. این افراد همه به مردم خدمت می کنند و ارتباط نزدیک با مردم دارند.

وی با اشاره به زندگی ترکیبی آتش نشانان در ایستگاه های آتش نشانی گفت: ایستگاه های آتش نشانی تمام امکانات را برای انطباق با پروتکل ها دارند ، با این وجود آتش نشانان به مدت طولانی و با هم در ایستگاه ها زندگی می کنند. به همین دلیل است که اگر کارون در این افراد به بیماری قلبی مبتلا باشد ، آن را برای شخص دیگری آشکار می کند.

وی گفت: “در صحنه واقعا نمی توان از ماسک به درستی استفاده کرد.” آیا یک آتش نشان که باید از پله های برج طبقه بالا بالا برود می تواند ماسک بپوشد؟

ملکی افزود: سازمان آتش نشانی هرگز نگفته است که اولویت اول باشد ، اما اکنون که برخی از تیم ها واکسینه شده اند انتظار حداقل اولویت سوم را داریم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: همچنین گزارش هایی مبنی بر واکسیناسیون آتش نشانان در یکی از شهرها شنیده ایم و این خبر بسیار خوبی است. با این حال ، آتش نشانان در تمام شهرها باید واکسینه شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا