عمومی

ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴؛ به‌زودی

ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴؛ به‌زودی

به گزارش منابع دنیای 77،

به گزارش وزارت امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه؛ دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی (ECO) و وزیر امور خارجه کشورمان با یکدیگر ملاقات کرده و درباره نقش ECO در منطقه و تقویت همکاری بین کشورهای عضو بحث و تبادل نظر کردند.

حسین امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از اجرای برخی پروژه‌های زیربنایی بلندمدت در بخش‌های حمل‌ونقل، بازرگانی، مالی و بانکی در سازمان اکو، ابراز امیدواری کرد که پروژه‌های ناتمام در دوران دبیرکلی خود به اتمام برسد.

وی از حملات تروریستی اخیر در افغانستان، یکی از اعضای کلیدی سازمان اکو ابراز تاسف کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مذاکرات اخیر با اتحادیه اروپا در تهران و ادامه آن در بروکسل گفت: مذاکرات هسته ای با 1+5 به زودی از سر گرفته می شود.

خسرو ناظری دبیرکل اکو با ابراز خرسندی از حضور در ایران از حمایت موثر جمهوری اسلامی ایران در انتخابات تشکر کرد و گزارشی از فعالیت های اکو از جمله اجلاس سران اکو ارائه کرد. 26 دسامبر در عشق آباد. با حضور روسای جمهور کشورهای عضو ارائه شد.

وی بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در سازمان اکو تاکید کرد و خواستار ادامه حمایت های کشورمان از این سازمان مهم منطقه ای شد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و دبیرکل، ابراز امیدواری کرد در اجلاس سران اکو که با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، تصمیمات مهمی اتخاذ شود. همکاری های منطقه ای بیشتر تقویت خواهد شد.

خسرو ناظری از تاجیکستان به تازگی به عنوان دبیرکل سازمان اکو منصوب شده است.

دکمه بازگشت به بالا