عمومی

اروپا باز هم ایران را به نقض برجام متهم کرد

اروپا باز هم ایران را به نقض برجام متهم کرد

براساس پایگاه داده دنیای 77 ،
سه کشور اروپایی که امروز (جمعه) توافق هسته ای ایران را امضا کردند ، بار دیگر با صدور بیانیه مشترکی تهران را به نقض تعهدات توافق هسته ای برجام متهم کردند.

در بیانیه مشترک ترویکا آمده است: “ایران با نقض برجام ، اورانیوم فلزی تولید می کند ، که با تصویب اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) ما بسیار نگران آن هستیم.” “طبق برجام ، ایران متعهد به 15 سال استخراج اورانیوم یا فعالیت های تحقیق و توسعه در تولید یا استخراج اورانیوم فلزی نیست.”

اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) در بیانیه ای گفته است كه “ایران نمی تواند هیچگونه حمایت قانونی از فعالیت های غیرنظامی (برنامه هسته ای) در این زمینه ارائه دهد ؛ این یك گام به سمت توسعه سلاح های هسته ای است.”

آنها در پایان بیانیه خود خواستار شدند: “ما شدیداً از ایران می خواهیم اقدامات خود را بدون الزام به رعایت برنامه هسته ای خود (با تعهدات شورای امنیت سازمان ملل متحد) به حالت تعلیق درآورد و از ایران بخواهد این اقدامات را به حالت تعلیق درآورد.” برای دستیابی کامل به آنها ، فرصت برای بازگرداندن دیپلماسی کاهش می یابد. “

بیانیه جدید تروئیكای اروپا و از سرگیری نافرمانی ایران در برابر شورای امنیت سازمان ملل در حالی است كه فرانسه ، آلمان و انگلیس توافق نامه را امضا كرده اند و علیرغم تأكید مجدد تعهد خود در قبال آن ، به تعهدات خود عمل نكرده اند.

در اوایل فوریه 2019 ، با مشورت آلمان ، فرانسه و انگلستان ، یک سیستم کمک تجاری به نام “INSTEX” نهایی و ثبت شد. با این حال ، از آن زمان این عملیات م beenثر نبوده است. مقر اصلی این گروه در پاریس فرانسه است و در آلمان فعالیت می کند و انگلیس ریاست کمیته نظارت را بر عهده دارد.

دکمه بازگشت به بالا