اقتصادی

اجرای دومین طرح تحول زمین‌شناسی در سیستان و بلوچستان کلید خورد

اجرای دومین طرح تحول زمین‌شناسی در سیستان و بلوچستان کلید خورد

در پی سفر رئیس سازمان زمین شناسی به سیستان و بلوچستان و دیدار با استاندار این استان، طرح تبدیل زمین شناسی و تبدیل معدنی به عنوان دومین ایستگاه زمین شناسی کشور در این استان راه اندازی می شود.

به گزارش دنیای 77، دکتر علیرضا شهیدی رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به اجرای طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات معدنی در استان خراسان جنوبی گفت: به عنوان منتخب.

شهیدی خاطرنشان کرد: در طرح تحول زمین شناسی و معدنی استان، مساحتی حدود 35 هزار کیلومتر مربع را تحت پوشش قرار خواهیم داد که به طور همزمان بیش از 100 سطح زمین شناسی، ژئوشیمی و زمین شناسی اقتصادی را در منطقه جمع آوری و مطالعه می کنیم.

وی افزود: امسال برای شناسایی پتانسیل معدنی عمیق زمینی به وسعت 15 هزار کیلومتر مربع را تحت مطالعه ژئوفیزیک قرار می دهیم و در سال آینده این مطالعات را ادامه خواهیم داد.

رئیس بررسی زمین شناسی یادآور شد: در راستای اجرای طرح دوم تحول زمین شناسی و اکتشافات معدنی در استان سیستان و بلوچستان، حدود 150 تا 200 کارشناس زمین شناسی از سراسر کشور را در استان متمرکز خواهیم کرد.

شهیدی امیدوار است با انجام تحقیقات سطحی و عمیق به نتایج ارزشمندی در حوزه منابع معدنی استان سیستان و بلوچستان دست یابیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: طرح زمین شناسی و اکتشافات معدنی ابتدا به صورت پایلوت توسط سازمان زمین شناسی کشور راه اندازی شد. زمان در استان خراسان جنوبی. کردی: امیدواریم استاندار سیستان و بلوچستان این تفاهم نامه را با دفتر سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و معاونت معادن و اعضای شورای عالی معادن از جمله ایمیدرو برای معرفی این استان امضا کند. استان دوم در طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف معدنی.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه به زودی اجرایی می شود و در فاز اول که مطالعات ژئوفیزیک هوایی را در دستور کار دارد، مساحتی بین 15 تا 35 هزار کیلومتر مربع تحت پوشش قرار می گیرد تا بتوانیم بر روی این اکتشافات معدنی بسازیم. ظرفیت سازی در این استان.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا