اقتصادی

ابهام بانک مرکزی برطرف شد

ابهام بانک مرکزی برطرف شد

معاون وزیر گردشگری در پایان سال 1399 از رفع ابهام بانک مرکزی در خصوص مهلت پرداخت اقساط بانکی به کارگران گردشگری خبر داد.

به گزارش دنیای 77 ، از زمان تصویب بسته دوم کمک به صنعت گردشگری در ستاد مبارزه با پزشکی قانونی ، بانک مرکزی دو بار در مورد تعلیق اقساط مزایای کارگران گردشگری به بانک ها اطلاع داده است. دستی – یک نماینده بانک مرکزی در جلسه کمیته اجرایی روز دوشنبه (23 دسامبر) برای بررسی اثرات اقتصادی تاج از ابهام صحبت کرد.

علی رغم دستورالعمل های معاون رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تعلیق اقساط مزایای بانکی برای کارگران گردشگری تا پایان سال 1399 ، بسیاری از بانک ها هنوز از اجرای مصوبه در مقر پزشکی قانونی خودداری می کنند و حتی وجود چنین حکمی را انکار می کنند. وجود دارد

معاون وزیر گردشگری گفت: جدا از عدم همکاری وزارت نیرو ، سازمان های تأمین اجتماعی و سازمان های مالیاتی در اجرای مصوبه در مقر ملی کرونا ، این نگرانی ها در جلسه کارگروه تأثیر اقتصادی کرونا مطرح شد. بانک مرکزی قرار است مدیران عامل بانک ها و شعب آنها در استان ها را در مورد تعویق اقساط مزایای دریافتی کارکنان گردشگری مطلع کند. بنابراین ، فعالان گردشگری دیگر مجبور نیستند برای پرداخت اقساط به بانک ها مراجعه کنند.

Temauri در ادامه توضیح داد که ثبت نام گروه دوم دریافت کنندگان وام پزشکی قانونی جدید ، که قرار بود از روز دوشنبه ، 3 دسامبر آغاز شود ، به تأخیر افتاد: گروه دوم که قبلاً سود اول را دریافت کرده بود (با نرخ 6 تا 16 میلیون تومان) 12 درصد سود گرفت ، به دلیل کمبود زیرساخت در سیستم کارآمد امکان درخواست برای برنامه جدید وجود ندارد. وزارت کار اعلام کرده است که به دلیل تعطیلی و تعداد محدود کارگران ، سیستم کارآمد در حال حاضر برای ثبت نام گروه دوم آماده نیست.

وی افزود: البته جای نگرانی نیست ، زیرا ما باید وام پزشک قانونی را تا آذرماه ثبت کنیم (16 تا 900 میلیون تومان با سود 12 درصد). من از گروه دوم کارمندان گردشگری می خواهم که در روزهای آینده در مورد اقدامات موثر صحبت نکنند.

ثبت نام برای وام جدید کرونا برای بخش گردشگری از 29 نوامبر آغاز شده است. این تسهیلات باید طبق کلیه مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا که نوع فعالیت ، اندازه واحد ، درجه و ستاره است ، به کلیه مشاغل گردشگری اختصاص یابد. مبلغ تسهیلات سابق مصوب ستاد تاجگذاری ملی 6 تا 16 میلیون تومان با نرخ سود 12٪ برای هر شغل بود. بسیاری از اپراتورهای گردشگری به دلیل کم بودن و نرخ بهره غیرمعمول از نظر سود ، از وام اول استفاده نکردند. برخی از آنها به دلیل بیمه و عدم ثبت اطلاعات اشتباه در وزارت کار نتوانستند از مزایای آن بهره مند شوند. وزارت فرهنگ ، جهانگردی و صنایع دستی اعلام کرده است که دومین مرکز تأسیس شده توسط ستاد ملی مبارزه با پزشکی قانونی در 2 اکتبر ، به 14 شغل در بخش گردشگری اختصاص خواهد یافت.

مبلغ در نظر گرفته شده در بسته حمایتی دوم 16 تا 900 میلیون تومان با نرخ سود 12 درصد است. ستاد بازپرس ملی بازپرداخت این مزایا را پس از یک تعطیلات شش ماهه و از سال 1400 تصویب کرد. همچنین اقساط تسهیلات بسته اول پشتیبانی تا پایان سال به حالت تعلیق در می آید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا