اقتصادی

آیا خلیج فارس از شر لکه‌های نفتی رها می‌شود؟

آیا خلیج فارس از شر لکه‌های نفتی رها می‌شود؟

دنیای 77 / بوشهر خلیج فارس دریایی کم عمق نیمه متصل است که با اقیانوس هند تبادل آب کمی دارد. وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در منطقه منجر به توسعه فعالیتهای صنعتی و اقتصادی مانند حفاری ، استخراج و حمل فرآورده های نفتی شده است که یکی از مهمترین ابزار ورود آلاینده ها ، به ویژه آلودگی های نفتی است. این آلاینده ها همیشه به عنوان مخرب ترین آسیب زیست محیطی در مناطق نفت خیز شناخته شده اند.

در سال های اخیر ، کاهش آلودگی های دریایی به یکی از جدی ترین چالش های مسئولان و متولیان کشور برای حفاظت از سلامت زیستگاه آبزیان و حیات دریایی کشور تبدیل شده است که اقدامات عملی و کاربردی در این زمینه را می طلبد.

به گزارش دنیای 77 ، با هماهنگی این تلاش ها اداره کل بنادر و کشتیرانی استان بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی پروژه راه اندازی کشتی ویژه مقابله با آلودگی های نفتی (دریای پاک 1) )

تولد دریای زلال.

فرمانده کشتی Clear Sea Ship 1 در گفت وگو با دنیای 77 اظهار داشت: نقشه ها و نقشه های اولیه Clear Sea 1 توسط یک شرکت نروژی ایجاد و سپس کار ساخت آن به یکی از شرکت های ساختمانی داخلی سپرده شد. با این حال ، به دلیل ممنوعیت ، این همکاری پایان یافت و چند سال بعد ، به لطف تلاش مهندسان محلی و نظارت بر بنادر و شرکت های حمل و نقل ، این کشتی به مرحله تکمیلی خود رفت و توانست به مراتب بیشتر فعالیت کند -تاریخ دانش.

مهیار مرادیان افزود: بوشهر اولین استانی است که برای مقابله با آلودگی های نقطه ای از طریق این کشتی ابتکار عمل را آغاز کرده و سایر استان ها ممکن است در زمینه ناوبری فعالیت بیشتری داشته باشند ، اما بوشهر می تواند مبنایی برای مبارزه با آلودگی های دریایی باشد که در هیچ جای دیگر نیست. نه و این بسیار آغاز شد خوب.

وی همچنین درباره تخصیص این کشتی ها در استان بوشهر توضیح داد: وجود بیشترین تعداد خطوط لوله انتقال نفت زیردریایی در خارگ ، خارگو ، منطقه زناوه ؛ این استان نفت خیز به خوزستان متصل است و وجود چاه های نفت و گاز در پارس جنوبی این استان را به سیستم های نفتی دریایی و قفسه های قاره ای متصل کرده است و باعث شده هیئت مدیره سازمان بنادر دریایی استان بوشهر را شامل شود.

سکان داران آلوده و نجات دریایی
یک مدرس دانشگاه دریایی و دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: “کاهش اثرات مضر آلودگی نفتی و میعانات گازی از مهمترین دستاوردهای کشتی است.

سروان مرادیان افزود: طی دهه های گذشته ، كشتی های كوچك به دور سكوها می چرخیدند و اطلاعات بدست آمده را در اختیار تیم های بازرسی قرار می دادند و تیم های اعزامی مقادیر اندكی از آلاینده ها را حذف می كردند كه این امر صرفه جویی در وقت و دشواری بود. اما اکنون وجود یک کشتی تمیز دریایی میزان آلودگی دریافتی از دریا را افزایش می دهد که با امکانات نصب شده در آن به سرعت منتقل می شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های این کشتی می توان به عرشه گسترده ای برای حوادث دریایی و قایق های امداد اشاره کرد که به عنوان یک کشتی مادر کارهای نجات را در منطقه انجام می دهد.

وی ادامه داد: دریاپاک 1 اولین کشتی برقی بنادر و شرکت های دریایی کشور است که نیازی به صرف انرژی زیادی در ناوبری با سیستم کاملاً رایانه ای ندارد.
اعتبار بین المللی کسب کنید

این ناخدا که نزدیک به 30 سال تجربه در دریانوردی محدود و ساحلی دارد و دوره های آموزشی را در انگلیس و سنگاپور به پایان رسانده است ، تأکید کرد: “این یک سیستم دریایی بین المللی است و بنا به درخواست همسایگان جنوبی خلیج فارس که از آلودگی محیط زیست. “من به شما کمک می کنم تا به شهرت بین المللی برسید.

مهیارار مرادیان در مورد تطبیق پذیری کشتی گفت: “حفاری های دریایی و همچنین فرآورده های نفتی همیشه می توانند در محیط زیست آزاد شوند. Sea Pak 1 دارای سیستمی است که می تواند آلودگی ها را شناسایی ، جمع آوری و فرود بیاورد.”

وی اظهار داشت: در دهه های اخیر به دلیل حجم بالای صادرات نفت و سوخت های فسیلی و ساخت سکوهای حفاری و سکوهای نفتی ، آلودگی به همان نسبت افزایش یافته و کشورهای خلیج فارس باید اقدامات لازم را برای از بین بردن آنها انجام دهند. “
همکاری سایر کشورها در زمینه نفت
مرادیان با اشاره به خلیج فارس و خلیج مکزیک ، دو منطقه مهم اقتصادی جهان گفت: بیشترین صادرات نفت جهان از این دو نقطه است. و با پیشرفت فن آوری حفاری و صادرات نفت ، مشتریان در سراسر جهان باید به خلیج فارس بیایند ، پیش شرط مقابله با آلودگی دریایی توسط کشورهای علاقه مند ، و ایران با همه مشکلات و تحریم ها ، اولین کسی است که آینده ساختارهای مدرن تر

روغن سرنوشت را قطع کرد
در صورت امکان تصفیه آلاینده های نفتی پس از جمع آوری داریاپاک 1 به چرخه تولید بازمی گردند. امید است که تمیز کردن و از بین بردن لکه های روغن گام موثری در پاکسازی دریای آلوده به روغن باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا