اقتصادی

آیا حذف ارزش افزوده موجب رونق بازار طلا می‌شود؟

آیا حذف ارزش افزوده موجب رونق بازار طلا می‌شود؟

دنیای 77/ اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با تاکید بر اینکه حذف مازاد ارزش طلای اصل به رونق بازار طلا کمک زیادی می کند، گفت:

هوشنگ شیشه بران در گفت وگو با دنیای 77، به تحلیل بازار طلا و ارز کشور گفت:

وی افزود: زمانی که نرخ تسعیر دو قلم در بازار و اونس جهانی افزایش می یابد، طبیعتا بر قیمت طلا تاثیر می گذارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با تاکید بر رکود بازار طلا و جواهر اصفهان به دلیل افزایش قیمت، گفت: اکنون برخی خانواده ها از قدرت خرید محروم هستند و اکثر مردم قادر به سرمایه گذاری نیستند. طلا نخرید

وی با اشاره به اینکه قیمت اونس جهانی امروز به اندازه روزهای گذشته نوسان نداشته و اکنون به 171781 رسیده است، گفت:

وی با اشاره به افزایش قیمت ارز در بازار داخلی گفت: مردم مانند سال گذشته تمایلی به سرمایه گذاری در بازار طلا و ارز ندارند زیرا قدرت خرید آنها کم شده و دیگر عادت به استفاده و سرمایه گذاری روی سکه ندارند. در تعداد کمی از خانواده ها.

وی ابراز امیدواری کرد که قانون مصوب 13 دی ماه مالیات بر ارزش افزوده را از قیمت اصلی طلا، جواهرات و پلاتین حذف کند که این امر باعث رونق بازار طلا می شود و خریداران برای خرید طلا هزینه کمتری پرداخت می کنند. به آرامی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: پیش از این مالیات بر ارزش افزوده هم از طلای اصل و هم از دستمزد و سود مغازه داران اخذ می شد، اما بر اساس ابلاغیه اتاق اصناف ایران، مالیات بر ارزش افزوده از دی ماه سال جاری از طلای اصل اخذ می شود.

وی افزود: حذف ارزش مازاد از طلای اصلی کمک زیادی به غنای بازار طلا می کند چرا که قیمت طلا بسیار بالاست و 9 درصد آن رقم بالایی است.

شیشه کاتر با تاکید بر اینکه امروزه خرید و فروش طلا به سمت محصولات بسیار سبک مانند آویز و گوشواره یا خدمات بسیار سبک رفته است، گفت:

وی با پیش بینی آینده بازار طلا گفت: البته این بازار به توسعه و مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان بازمی گردد، اما در روزهای آینده تنوع زیادی از جمله مذاکرات برجام وجود دارد، بنابراین قیمت ها نمی توانند. طلا و سکه را پیش بینی کرد.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه قیمت نقره نیز به دلیل افزایش قیمت دلار در حال افزایش است، گفت: بازاری وجود دارد.

وی تاکید کرد: در گذشته نقره آینه و شمع عروس و داماد خرید و فروش یا کادو بود اما با افزایش قیمت نقره معاملات در این بازار نیز کاهش یافته است.

شیشه باران با اشاره به قیمت روز طلا و سکه در بازار اصفهان گفت: 30000 تومان.”

وی در ادامه گفت: در حال حاضر قیمت سکه طرح جدید 13 کرور و 415 هزار تومان است، همچنین سکه طرح قدیم 13 کرور 50 هزار تومان معامله شده و امروز 13 کرور وارد کانال شد. نیم سکه 6 میلیون و 950 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 950 هزار تومان و یک گرم ارز برای بانک مرکزی 2 میلیون و 400 هزار تومان داد و ستد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: امروز هر روستای طلای 18 عیار یک میلیون و 314 هزار تومان و هر مثقال طلای مذاب 5 میلیون و 692 هزار تومان است.

به گفته سازندگان شیشه، امروز قیمت طلا و سکه افزایش یافت اما به نظر می رسد قیمت ها در بازار تا روز پنجشنبه در همین محدوده باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با این اقدام بانک مرکزی ثبات و آرامش قیمت ها بازگردد تا معاملات و تجارت در بازار طلا و جواهر بهبود یابد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا