عمومی

آموزش‌عالی جهانی در ۱۰ سال آینده

آموزش‌عالی جهانی در ۱۰ سال آینده

سیستم آموزش عالی جهان دائماً در حال تغییر است. بسیاری از کشورهای غربی و آمریکایی ، به لطف متخصصانی که در اختیار دارند ، توانسته اند با استفاده از آخرین دانش و اطلاعات ، زمینه را توسعه دهند و این سیستم را به جلو سوق دهند. در حالی که آسیا ، آفریقا و سایر نقاط جهان گامهایی در جهت توسعه برداشته اند که بعضاً متعهد هستند و آینده روشنی را برای آموزش عالی ارائه می دهند ، اما به طور کلی مسلم است که جهان به سمتی می رود که برای هر کشور باید نهایی و فردی باشد. سیستم های جهانی را جایگزین سیستم ها کنید.

به گزارش دنیای 77 ، یک تیم بین المللی از دانشمندان قرن جدید در دهه 200 چالش های تبدیل آموزش عالی از دولتی به اقتصاد خصوصی به اقتصاد دانش ، از پیشرفت آموزش عالی به تأثیر فناوری جدید را مورد بحث قرار دادند. پانزده سال بعد ، این چالش ها هنوز پابرجا هستند و همه گیر کرونا به همه این مشکلات افزوده است و کارشناسان معتقدند زمان آن رسیده است که بار دیگر به این چالش ها نگاه کنیم. تولید انبوه در مقیاس بزرگ افزایش یافته است و این امر به ویژه در کشورهای بسیار بزرگی مانند چین و هند بسیار محسوس است. در کشورهایی که سالها پیش آموزش عالی انبوه در اواخر قرن بیستم تأسیس شد ، جمعیت تولید انبوه اهداف اجتماعی مردم اکنون به 50 درصد یا بیشتر رسیده است. این امر منجر به شکل گیری نهادها و حاکمیت نظام ملی شده است. رشد سیستم آموزش عالی همراه با بازاریابی ، طبقه بندی و تمایز را افزایش داده است. این کل سیستم آموزش عالی در قالب طبقه بندی سازمانی است ، از کالج های سطح پایین تر به م institutionsسسات عالی و نخبه ، از دانشگاه های کاربردی تا دانشگاه های تحقیقاتی ، به جای مشاغل دانشگاهی ، سازمان های دانشجویی ، طبقه بندی های سطح کارشناسی و استاندارد که برای تحقیق است .

طبقه بندی در حرفه معلمی در بیشتر م institutionsسسات آموزشی ، به ویژه م institutionsسسات آموزش عالی ، که بین دانشکده یا دانشکده ها و شعب و گروه های دائمی و مشروط با قراردادهای کوتاه مدت انجام می شود ، انجام می شود. اقتصاد دانش ادغام فناوری اطلاعات در بیشتر زندگی روزمره در سالهای اخیر نیز پیشرفت کرده است. تنش بین تولید انبوه برای اقتصاد دانش و اهمیت آموزش عالی منجر به بازاریابی و طبقه بندی بیشتر در آموزش عالی شده است. ترکیبی از بازاریابی و طبقه بندی در 15 سال گذشته رشد آموزش عالی دولتی و خصوصی را متحول کرده است.

نگرش نسبت به جهانی سازی آموزش عالی

یکی از تغییرات مهمی که در سال های اخیر در سیستم آموزش عالی اتفاق افتاده است ، روند کشور و سیستم آموزش به سمت جهانی سازی و بین المللی شدن است. در آغاز قرن ، جهانی سازی نئولیبرالی پیش بینی شده بود که جریان جهانی استعدادها و همکاری های بین المللی را افزایش می دهد و همچنین مرزهای دولتی و ملی را ضعیف می کند. دو دهه بعد ، کارشناسان دریافتند که انتقال دانشجویان بین المللی و تحقیقات مشارکتی بین المللی بخش مهمی از آموزش عالی در نظر گرفته شده است ، با این حال نقش دولت کاهش نیافته و نگرش دولت ملی و عمومی نسبت به آموزش عالی و آموزش عالی بیشتر بحث برانگیز شده است.

افزایش موانع دریافت ویزای دانشجویی بین المللی در ایالات متحده و انگلستان نمونه ای از این روند است. انتقال دانشگاه اروپای مرکزی از بوداپست به وین ، مرکزی بین ایالات متحده و چین ، همچنین همکاری بین المللی دو کشور در زمینه آموزش عالی و تحقیقات را به خطر انداخته است. از طرف دیگر ، جهانی سازی آموزش عالی در دانشگاه های جهانی بیشتر به بازار ، درآمد و اعتبار متمرکز است و توجه ویژه ای به تحرک دانشجویان دارد و بر اشراف و انحصار تأکید ندارد. جدیدترین و جدی ترین چالشی که امروز سیستم آموزش عالی با آن روبرو است ، اپیدمی جهانی Covid-19 است که تمام جنبه های جامعه و اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار داده است و با ادامه انتشار ویروس ، در آینده نیز تأثیر عمده ای خواهد داشت. کارشناسان آموزش عالی در ادامه گفتند که پیامدهای این موج اپیدمی ها باید در میان مدت و بلند مدت دیده شود.

از یک طرف ، در دسترسی به فناوری دیجیتال و یادگیری آنلاین بی عدالتی وجود دارد ، که بیشتر نابرابری های اجتماعی نسل را در برخورد با این مشکلات در سطح ملی و جهانی تحت تأثیر قرار خواهد داد. دانشجویان قبلی نیز با کمبود وقت آزمایشگاه و سایر فعالیتهای عملی و کارآموزی مواجه بودند. در یک سال و نیم گذشته پس از فروپاشی اقتصادی کشورها ، به ویژه همه گیر کرونا ، احتمال جذب فارغ التحصیلان آموزش عالی کاهش یافته است. کاهش گردش دانشجو و عدم اطمینان در مورد نحوه آموزش و مراقبت های بهداشتی در کشورهای میزبان دانشجویان بین المللی می تواند آموزش بین فرهنگی را کاهش دهد و علاوه بر این ، بودجه م institutionsسسات آموزش عالی را که متکی به هزینه دانشجویان بین المللی هستند تهدید کند.

کسب منافع عمومی

از طرف دیگر ، اپیدمی کارناویروس ، مانند سایر بحران های جهانی ، فرصت های جدیدی برای آموزش عالی پیشرفته یا بدتر ایجاد می کند. این امر اهمیت درک ارتباط متقابل جهان ما و آنچه را که برای منافع مشترک همه جوامع مفید است و همچنین نیاز به تغییر تمرکز بازارهای انحصاری و جهانی سازی به تمرکز بیشتر بر آموزش جهانی ، تأکید می کند. تعارض منافع عمومی / خصوصی در دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ، اما زمان آن رسیده است که الگوهای عملی منافع عمومی در آموزش عالی را بررسی کنیم.

چند موضوع اساسی آموزش عالی ، از جمله هدف آموزش عالی ؛ رابطه تحصیلات عالی با دنیای کار و سایر زمینه های زندگی ؛ نقش آموزش عالی در بهبود شرایط جامعه ؛ و نقش آموزش عالی در ایجاد جهانی پاک تر با شیوع بیماری همه گیر کرونا آشکارتر شده است. اکنون زمان پیشنهاد راههای بهتر و نوآورانه برای ادغام بیشتر آموزش عالی و جامعه است.

دهه های آینده را جستجو کنید

در طول 15 سال گذشته ، برخی از کارشناسان و محققان جهانی سازی آموزش عالی را از نظر شغلی دانشگاهی ، نابرابری جنسیتی ، نقش دانشگاه ها در مدیریت و جامعه ، دسترسی به آموزش عالی و ترکیب و ابعاد خصوصی و عمومی مورد توجه قرار داده اند. بخشهای آموزش عالی. نویسندگان در سراسر جهان از جنبه های مختلف محتوایی و جغرافیایی به این موضوعات می پردازند. وقتی صحبت از حرفه آکادمیک می شود ، این کتاب ارزیابی های خارجی از بهره وری تحقیق ، نسبت فزاینده هیئت علمی بالقوه و نابرابری جنسیتی را بررسی می کند. ارزیابی عملکرد یکی از چالش های مطرح شده در 15 سال پیش است ، اما اکنون داده های بزرگ و سیستم های پاسخگویی گسترده فرصت های بیشتری را برای عملکرد اعضای هیئت علمی و در نتیجه رفتار اعضای هیئت علمی فراهم می کنند.

برخی از کارشناسان اظهار داشتند که سیستم های ارزیابی عملکرد که توسط شرکت های خارجی اداره می شوند ، ارزیابی علمی را از جامعه دانشگاهی دور کرده است. فرهنگ رقابتی تحمیل شده و عدم حمایت اعضای دائمی هیئت علمی از همکارانشان با قراردادهای کوتاه مدت ، حرفه آکادمیک را در داخل تقسیم کرده و هویت علمی را تضعیف می کند. تمایل رو به رشد برای دانشگاهیان برای تبدیل شدن به یک متخصص جدید با علاقه شخصی محدود تحت کنترل خارجی ارزشهای علمی ، ارائه دانشگاهی و درک منافع عمومی در هسته آموزش عالی را تضعیف می کند. پیشرفت هایی در زمینه درمان زنان در تحصیلات عالیه قطعاً در سال های اخیر صورت گرفته است ، اما در کشورهای اروپایی نیز هنوز برابری جنسیتی حاصل نشده است. دسترسی و نابرابری در آموزش عالی طی سالهای اخیر شاهد پیشرفتهایی در این زمینه بوده است. دسترسی گسترده به عنوان ابزاری برای ارزیابی ویژگیهای مختلف داوطلبان در زمینه فرصتهای موجود ، روشی است که فقط چند کشور مانند ایالات متحده و هنگ کنگ از آن پیروی می کنند. در سایر موارد ، مانند مورد پذیرش منطقی در انگلیس ، این رویکرد ملی فقط فرصت هایی را که در متن فرصت استفاده می شود ، پوشش می دهد. کارشناسان در حال تحقیق در مورد بقای مشاغل آموزش عالی هستند و این خطر وجود دارد که کشورهای در حال توسعه با نادیده گرفتن ارزش مشاغل حرفه ای در سیاست های توسعه مشارکتی ، موانع بیشتری در برابر فرصت های آموزشی ایجاد کنند. و از منظر تاریخی ، متخصصان و دانشمندان بر نقش حیاتی شهروندی برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی تمرکز می کنند.

آنها ضمن بحث در مورد نقش آموزش عالی در اداره و جامعه ، نشان می دهند که سیاست های فراملی توسعه یافته توسط اتحادیه اروپا و OECD منجر به تلاقی سیاست ها در کشورهای اروپایی می شود ، اما با همان سرعت و الگوی سیاست های اداری اجرا نمی شود. دو چالش در پیش است: نابرابری بیشتر در سیاست ها و تأثیر منفی مدل های دولت نئولیبرال ، به ویژه عدم وجود گزینه های م onثر بر بهره وری تحقیق. کارشناسان نشان می دهند که چگونه مشارکت بیشتر در آموزش عالی طبقه بندی شده منجر به کمبود درآمد بالاتر نمی شود.ایجاد گروه های بزرگتر در آموزش عالی می تواند منجر به تقسیم فرهنگی در جوامع شود. هدف آموزش عالی و رابطه بین آموزش عالی و دنیای کار باید مورد بازنگری قرار گیرد. آنها با افزایش نابرابری ، چالش های بیشتری برای ادغام سیستم آموزش عالی ملی ایجاد می کنند. چالش های متعادل سازی جاه طلبی های کلاس جهانی در تولید تحقیق برای تأمین نیازهای محلی برای رفع نابرابری ها و بی عدالتی های گذشته بررسی شده است. سرانجام ، کارشناسان مسائل بودجه ، از جمله تغییر روند بودجه خصوصی از مردم ، تمرکز فزاینده منابع ، فعالیت های انتخاب بودجه و چالش های بین المللی را بررسی کردند. آنها خلاصه ای از روند بودجه ، از جمله تقویت طبقه بندی و نابرابری اجتماعی ، را در سناریوی بالقوه آینده آموزش عالی ارائه می دهند. مورد دیگر کاهش روندهایی است که نابرابری اجتماعی را تداوم می بخشند و سیاست های مالی را تغییر می دهند. جهانی شدن فزاینده دانشگاه ها طی دهه گذشته منجر به توسعه رویکردهای استراتژیک بین المللی سازی در آموزش عالی ، از جمله تقاضای اقتصاد دانش شده است. دانشمندان تأکید کردند که بسیاری از ارزشهای غالب مرتبط با مشارکت امروزه در معرض خطر قرار دارند و تمرکز این تمرکز بر آموزش جهانی به سیستمهای آموزش عالی در سراسر جهان منتقل شده است. آنها گامهای مثبتی را ارائه کرده اند که اهمیت تقویت و حمایت از ادامه بین المللی سازی آموزش عالی در سیستم جهانی را برجسته می سازد.

مشارکت بین المللی

متخصصان برنامه ریزی دانشمندان قرن جدید نوآوری ابتکاری و جهانی را برای پیشرفت درک متقابل بین المللی و فراهم آوردن فرصت های مطالعه مشترک آغاز کرده اند. نه تنها گروه های تحقیقاتی مشترک به انتشار این موضوعات در موضوعات اصلی ادامه می دهند ، بلکه آنها علایق عمومی جدیدی نیز یافته اند و هنوز هم در سطح جهانی و آنلاین برای بحث در مورد ایده های جدید همکاری می کنند. امروز ، وقتی همه چیز با سرعت بالایی در حال حرکت است ، وقتی توازن نیروهای ژئوپلیتیکی در حال تغییر است ، تلاش های مشترک برای پیشبرد اهداف هنوز هم می تواند نشانه ای از عمل باشد. چالش های آموزش عالی باقی خواهد ماند و فشارهایی مانند تغییر آب و هوا ، عفونت های ویروسی و تغییر جهان همچنان تغییر خواهند کرد. چنین مسائلی در آینده به موضوع بحث و تحقیق تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا