عمومی

آقای رئیسی! این وعده‌تان را پس بگیرید

آقای رئیسی! این وعده‌تان را پس بگیرید

چند ماه پیش معاون مسکن وزیر مسکن گفته بود برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی 4 میلیون میلیارد تومان نیاز است. این رقم را با بودجه 1401 مقایسه کنید که 3600 هزار کرور است. یعنی اگر یک سال کل بودجه کشور صرف 4 میلیون واحد مسکونی شود باز هم 400 هزار میلیارد تومان کمتر می شود.

اکنون با رفتن وزیر قبلی راه و شهرسازی و معرفی وزیر پیشنهادی جدید به مجلس، بهترین فرصت برای رئیس جمهور پیش آمده است تا وعده شکسته را پس بگیرد و قول دهد که در حوزه مسکن فعالیت خواهد کرد. در حد توانش

امید چیز خوبی است اما امید کاذب اعتبار دولت و اعتماد عمومی به آن را از بین می برد. متاسفانه برخی ارگان های دولتی شاید به قصد امید دادن! از دستاوردهای دولت اعم از کاهش تورم و کاهش قیمت و افزایش صادرات و … آماری می دهند که ذره ای با واقعیت جامعه همخوانی ندارد. اگر وعده 40 هزار خانه پابرجا بماند، این رقم ادامه خواهد داشت و وزرایی که قرار است بیایند قربانی خواهند شد. مسلماً کسانی که سال ها در انتظار دیوار بوده اند از دل خوشی از سراب نجات می یابند. یک فایده بزرگ برای رئیس جمهور خواهد بود که مجبور نیست در میانه وعده ای باشد که تا دو سوم عمر باقی مانده دولت قابل تحقق نیست.

قدما می گفتند حرف مرد یکی است ولی در سالهای اخیر از بعضی از بزرگان نقل شده است که حرف مرد دو است و اگر حرف اول غلط است باید با جسارت آن را پس بگیرد.

اگر آقای رئیسی این جسارت را به خرج دهد خودش را نجات می دهد و امید عقلانی جایگزین امید کاذب می شود.

دکمه بازگشت به بالا