استانی

آزادسازی ۱۰۸۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی اصفهان

آزادسازی ۱۰۸۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی اصفهان

به گزارش دنیای 77 از اصفهان، حجت الاسلام اسدالله جعفری تداوم اقدامات انجام شده در سطح استان در یک سال گذشته در زمینه حفظ منابع طبیعی را خوب اعلام کرد و گفت: اقدامات موثری در صیانت از حقوق انجام شده است. در سال گذشته یک هزار و 840 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در 365 مورد اجرایی از محل خزانه داری اراضی ملی و منابع طبیعی بازخرید و خلع ید شده است.

وی با تشریح عملکرد دستگاه قضایی استان در 6 ماهه نخست سال جاری در منطقه، افزود: از نظر خلع ید ملی و دولتی 230 هکتار از اراضی یک نفره است. دستگاه های دولتی که بدون اسناد قانونی (با ارزشی حدود سه هزار میلیارد تومان) در اختیار داشتند، مصادره شدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: همچنین با پیگیری دستگاه قضایی استان برای 40 هکتار زمین مساعد در حاجی آباد شهرک شاهین شهر (به مبلغ دو هزار کرور) به نام دولت سند صادر شد.

وی کمبود نیروی انسانی و امکانات لازم را یکی از چالش های این مسیر می داند و اعلام می کند: در بخش های مختلف با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه هستیم و در نتیجه سودجویان و وام دهندگان همواره به دنبال فرصت هستند. با رفع افراط و تفریط آنها باید به این اراضی هجوم و تصرف کرد و هر ارگان و نهاد مسئولی برای تکمیل و تجهیز نیروها و امکانات خود با هوشیاری کامل با جدیت بیشتری کار کرد.

48

دکمه بازگشت به بالا