استانیکسب و کار دنیای 77

آذین طرح سازه تولیدکننده پالت فلزی با کیفیت جهانی

پالت فلزی یکی از وسایل پرمصرف است که در انبارداری و پروژه‌های تولیدی صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، صنایع بهداشتی، صنایع پتروشیمی، صنایع تولید دارو و… کاربرد‌های گسترده و متنوعی دارد. این وسیله برای نظم بخشیدن، ذخیره و نگهداری ابزارها و مواد مختلف و همچنین راحت شدن حمل و نقل آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سال‌های پیش جنس اکثر پالت‌ ها از چوب ساخته می‌شد، اما در سال‌های اخیر پالت‌های پلاستیکی و فلزی نیز تولید و به بازار عرضه می‌ شوند‌. یکی از شرکت‌ های معتبر که به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع پالت‌های فلزی با کیفیت جهانی مشغول فعالیت است، شرکت آذین طرح سازه نام دارد. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ ها و کاربردهای پالت فلزی، باکس پالت فلزی و عوامل تاثیرگذار روی قیمت پالت فلزی تولید شده در آذین طرح سازه صحبت کنیم.

آذین طرح سازه تولیدکننده پالت فلزی با کیفیت جهانی

پالت فلزی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم یکی از وسایل کاربردی در صنایع مختلف که برای ذخیره، نگهداری محصولات و حمل و نقل آن‌ها در انبارداری به کار می‌رود، پالت فلزی است‌. محصولات تولید شده در صنایع مختلف با قرار گرفتن روی پالت‌های فلزی مقاوم از امنیت بالایی برخوردار می‌شوند؛ زیرا این پالت‌ها نسبت به پالت‌های چوبی و پلاستیکی دوام و استحکام بیشتری دارند‌.

پالت‌های فلزی علاوه بر افزایش امنیت محصولات به نظم‌دهی و جلوگیری از ریزش و سقوط آن‌ها نیز کمک می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای پالت‌های فلزی می‌توان به تمیزکاری و نظافت بسیار راحت نسبت به پالت‌های چوبی و پلاستیکی، عدم آتش‌سوزی، تولید در طرح‌ها و اشکال مختلف، مقاومت بسیار بالا در برابر شوک حرارتی، استحکام و مقاومت بسیار بالا، طول عمر و ماندگاری زیاد، مقاومت در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف، تحمل وزن بالا، سازگاری با محیط زیست، عدم جذب آب و رطوبت، قابلیت بازیافت، کمک به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و… اشاره کرد. در تولید پالت فلزی از تجهیزات به‌روز و پیشرفته و جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا استفاده می‌شود.

آذین طرح سازه تولیدکننده پالت فلزی با کیفیت جهانی

چرا در تولید پالت فلزی از فلزات استفاده می‌کنند؟

به چند دلیل شرکت‌های تولیدکننده انواع پالت فلزی از فلز آهن برای تولید این محصول استفاده می‌کنند؛ زیرا آهن فلزی بسیار مقاوم و مستحکم است و به سادگی می‌توان با طراحی استاندارد این محصول میزان تحمل آن را برای حمل و جابه‌جایی کالاها و محصولات موجود در انباری‌ها افزایش داد. دلیل دیگری که از فلز آهن در تولید این نوع پالت استفاده می‌شود این است که جزو مصالح قابل دسترس است و قیمت مناسبی دارد.‌

پالت‌های فلزی تولید شده با آهن از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورت مراقبت و نگهداری از پالت‌های فلزی این محصولات چیزی در حدود پانزده سال طول عمر دارند. برای تولید توری سیمی مخصوص به سطح تحتانی قفسه پالت نیز از مفتول‌هایی از جنس فولاد، کروم و آهن گالوانیزه استفاده می‌شود.

آلیاژ آهنی که در ترکیبات اولیه آن از منگنز، کروم، وانادیوم، کربن و نیکل به کار رفته به دلیل کیفیت و استحکام بسیار بالا علاوه بر تولید پالت‌ فلزی در صنایعی مانند کشتی‌سازی، خودروسازی، ساخت قطار، صنایع عمران،‌ تسلیحات نظامی و… نیز از آن استفاده می‌شود‌.

باکس پالت فلزی چیست و چه مزایایی دارد؟

باکس پالت فلزی که به آن پالت دیواره‌دار هم گفته می‌شود به عنوان یکی از پالت‌های بسیار پرکاربرد در نگهداری مواد و انبارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پالت دارای دیواره‌های نرده‌ای و توری شکل است که شرایط خوب و مناسبی را برای جابه‌جایی و حمل و نقل کالاهایی با سایز کوچک و همچنین کالاهای بدون بسته‌بندی ایجاد می‌کند.

در این نوع پالت می‌توان چند محصول را روی یکدیگر قرار داد و مقدار زیادی در فضا صرفه‌جویی کرد. استفاده از باکس‌های پالت‌های فلزی در انباری‌هایی که فاقد قفسه‌بندی هستند، کاربرد زیادی دارد. وجود دیواره در اطراف این نوع پالت امنیت و سلامتی کالاهای موجود در آن را تضمین می‌کند؛ زیرا به هیچ وجه امکان سقوط یا وارد شدن آسیب به محصولات وجود ندارد‌. مزایای استفاده از باکس پالت‌‌های فلزی عبارت‌اند از:

  • برخورداری از قابلیت شستشو و ضد عفونی کردن
  • استحکام و مقاومت زیاد در برابر تغییرات شدید دما
  • تحمل و جابه‌جایی بارها به اندازه سه هزار کیلوگرم
  • استقامت و استحکام بیشتر نسبت به باکس‌ پالت‌هایی از جنس غیر فلز
  • تنوع طراحی و ساخت دیواره‌های پالت به شکل تاشو، نرده‌ای و توری
  • نگهداری و جابه‌جایی کالاهای بسیار حساس و جلوگیری از وارد شدن ضربه به آن‌ها
  • امکان استفاده در صنایع کشتی‌سازی، خودروسازی و هواپیماسازی‌ و…
  • سازگاری کامل با محیط زیست به دلیل قابلیت بازیافت
  • هزینه‌های پایین نگهداری و طول عمر و دوام زیاد

آذین طرح سازه تولیدکننده پالت فلزی با کیفیت جهانی

قیمت پالت فلزی به چه عواملی بستگی دارد؟‌

عوامل متعددی قیمت پالت فلزی را تحت تاثیر قرار می‌دهند که از بین آن‌ها می‌توان به موارد مهمی مانند قیمت آهن در بازار، مواد اولیه، ابعاد و نوع پالت ‌از بین پالت‌های فلزی موجود در بازار و هزینه‌های مربوط به نصب این محصول و برند تولیدکننده را نام برد‌.

فلز آهن به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین متریال به کار رفته در تولید انواع مختلف پالت‌‌های آهنی قیمت ثابتی ندارد. قیمت این فلز تحت تاثیر نوسانات موجود در بازار ارز مدام در حال تغییر است و قیمت پالت فلزی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در بسیاری از صنایع برای افزایش مقاومت پالت‌های فلزی این محصولات را با آلیاژ‌های مختلف مانند فولاد گالوانیزه سفارش می‌دهند‌.

فولاد گالوانیزه از زنگ زدن پالت‌ جلوگیری می‌کند و به راحت شدن مراحل نظافت و تمیزکاری این محصول کمک زیادی می‌کند‌. هر چه سایز و ابعاد پالت بیشتر باشد، قیمت آن نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت. برای نصب پالت‌های فلزی در انبارهای خارج از شهر و ارسال نیروی متخصص برای نصب، هزینه‌های بیشتری از مشتریان درخواست می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامع و مفیدی درباره انواع مختلف پالت فلزی، مزایای این محصول و عوامل تاثیرگذار روی قیمت آن را ذکر کنیم. صنایع مختلف برای بهبود کیفیت سیستم نگهداری، انبارداری و چیدمان محصولات خود از پالت‌های مسطح و دیواره‌دار فلزی استفاده می‌کنند‌.

برای خرید با کیفیت‌ترین پالت‌های فلزی با مناسب‌ ترین قیمت می‌توانید به سایت شرکت آذین طرح سازه مراجعه کنید و از خدمات این شرکت نهایت استفاده را ببرید. این شرکت معتبر تمام محصولات خود را با تضمین کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

دکمه بازگشت به بالا