جامعه و خانواده

آخرین وضعیت سومین توله یوز «ایران»

آخرین وضعیت سومین توله یوز «ایران»

معاون حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بهبود وضعیت سومین توله سگ در چند روز اخیر از رسمی نشدن نام «پیروژ» برای این توله سگ خبر داد.

حسن اکبری در گفت و گو با دنیای 77 وی در خصوص وضعیت توله سوم نیز گفت: وضعیت توله سگ در سه روز اخیر بسیار بهتر شده است و امیدواریم بتواند کسری وزن را جبران کند و حداقل نسبت به شرایط استاندارد به مرحله ای برسد. . پایدارتر.»

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست به تشریح سابقه سومین توله سگ از زمان انتقال آن به سازمان محیط زیست استان تهران پرداخت و توضیح داد: از زمانی که سگ منتقل شده، اتفاقاتی برای سلامتی وی افتاده است.

وی افزود: ما با مشورت دکتر کالدول دامپزشک از آفریقای جنوبی به ویژه برای جمع بندی اتفاقات رخ داده و نظرات دامپزشکان، فرآیند درمان و تغذیه را انجام داده ایم.

در دنیای ما شیرخشک مخصوصی برای یوزپلنگ وجود ندارد

اکبری افزود: شیرخشک مناسب و خاصی برای یوزپلنگ در دنیا وجود ندارد و تمام شیرخشک های ساخته شده می تواند برای یوزپلنگ مشکل ایجاد کند.

قائم مقام گفت: تا به امروز از چهار نوع شیرخشک استفاده کرده ایم که اولین برند ایرانی و سه برند خارجی دیگر است اما با حدود چهار نوع شیرخشک در هضم و دفع مشکل دارد.

وی گفت: یوزپلنگ نسبت به سایر گربه ها گونه بسیار حساسی است و توله سگ یوز سوم به دلیل ویژگی های فیزیولوژیکی بسیار حساس تر است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

معاون حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه از زمان جابجایی سومین توله سگ خردسال به تهران تمام تلاش ها برای درمان و تغذیه آن انجام شده است، گفت: برخی افراد حاضر به همکاری تیمی نبودند اما همه با هم همکاری کردند. سازمان.

وی با اشاره به فعالیت علیرضا شاهدی و دکتر امالویی و دکتر باستانی دامپزشک اداره حیات وحش برای پرورش توله ها گفت: حدود یک ماه است که این توله ها به تهران منتقل شده اند.

اکبری به کار تحقیقاتی و نبود مدل خاصی در این فرآیند اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: «همه مرتکب اشتباهاتی از این دست شده‌اند، حتی دکتر کالدول هم گاهی نسخه تجویز شده را اصلاح می‌کند، بنابراین یک کار تحقیقاتی و فاقد الگوی خاص است. در آن صورت، یک پروتکل جدید.” تعریف کرده ایم و ادامه خواهیم داد. پروتکل های جدید تعریف شده ناگزیر حاوی خطاهایی هستند که گاهی اوقات می تواند برای توله سگ ها مشکل ایجاد کند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای سومین سگ نابالغ نیز گفت: در این مدت بارها از سونوگرافی یا آن قسمت های گراف توله ها تهیه کرده و به آنها آنتی بیوتیک و داروهای مکمل مختلف داده ایم و به حیوان کمک مصنوعی شده است.

اکبری تاکید کرد: با این روش ها با کمک یک پروتکل خاص و در نهایت مشاوره دکتر کالدول تولهئوس سوم توانست در شرایط وزنی بسیار کم و ضعیف جان سالم به در ببرد و به مرحله تغذیه یک پیش غذای خاص یا غذا برسد. غذای کنسرو شده.”

وزن سگ یوزپلنگ نیمی از وزن ایده آل است

وی درباره وزن کم سگ به دلیل ناهماهنگی شیرخشک گفت: در حال حاضر وزن توله سوم حدود یک کیلوگرم است که اگر بیش از دو کیلوگرم وزن داشته باشد نصف وزن استاندارد می شود که این کاهش وزن پروتکل خاصی است که برای یوزپلنگ تعریف شده است. سگ و بقای آن به دلیل کاهش عمدی مصرف شیرخشک است به طوری که توله سگ فقط می تواند این مرحله را پشت سر بگذارد و به مرحله خوردن گوشت برسد.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تغذیه فعلی توله ها گفت: چند روزی است که یوزپلنگ با استفاده از کنسروهای مخصوص از تغذیه شیرخشک گرفته تا تغذیه گوشت، مرحله میانی را طی می کند. از زمان خوردن این قوطی به سطح قابل قبولی نسبت به قبل رسیده است. اگر در این مرحله خوب پیش برود و شروع به خوردن گوشت کند به حالت پایدارتری می رسد که باعث می شود کمی راحتتر فکر کنیم.

وی تاکید کرد: طی سه تا چهار ماه که سیستم ایمنی بدن حیوان تغییر می کند، توله ها در مرحله حساسی از زندگی خود قرار می گیرند، بنابراین تلاش این سازمان، دامپزشکان مشتاق و ماهر برای استفاده از تمام توان داخل و خارج سازمان برای نجات یک زندگی توله سگ سوم.” مدت.

اکبری با قدردانی از زحمات تمامی کسانی که این سازمان را در نجات توله سوم یاری رساندند، گفت: باید برای حفاظت از تمامی گونه های در معرض خطر انقراض کشور تلاش کنیم. حفظ گونه ها و زیستگاه ها در طبیعت، حفاظت از بیماری های حیات وحش و سایر گونه های در معرض خطر نیز مهم است و نباید انرژی، زمان و هزینه زیادی را صرف یک پروژه خاص کرد و نباید از سایر مسائل غافل شد.

نگهداری توله سگ یوزپلنگ چهار ماهه در پردیسان

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تشریح محل اختفای سومین توله سگ، برنامه انتقال توله به سایت پرورش یوزپلنگ آسیایی را انجام خواهیم داد.

سایت «توران» نیاز به تغییر دارد

اکبری درباره وضعیت سایت «توران» می گوید: با توجه به الگوهای موجود و توصیه های ارائه شده در بازدید و بررسی همتایان دکتر کالدول، باید تغییراتی در جهت مناسب سازی سایت برای پرورش و تکثیر یوزپلنگ ایجاد کنیم.

وی در خصوص تدوین برنامه عملیاتی حفاظت از یوزپلنگ در کشور و تشکیل جلسات گفت: در حال حاضر این برنامه را به صورت اجرایی جمع بندی کرده ایم و جلساتی برای نهایی شدن آن برگزار شده است. اقدامات حفاظتی برای زیستگاه طبیعی یوزپلنگ مانند افزایش تجهیزاتی مانند موتورسیکلت و نیروهای حفاظتی را آغاز کرده ایم، اما با بودجه موجود نگران هستیم که نتوانیم به اندازه کافی اقدام کنیم. برای نجات یوزپلنگ

نام توله یوزپلنگ «پیروزی» نباید اعلام می شد

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اعلام نام سومین سگ به نام «پیروز» از سوی شهرداری – نگهدارنده یوزپلنگ – توضیح داد: این نام نباید اعلام می شد.

وی افزود: شکی نیست که آقای شاهداری تلاش های ارزنده ای برای نجات توله سوم انجام داده و در بین علاقه مندان بیشترین حمایت را از سازمان انجام داده و جهانی است.

اکبری تاکید کرد: این کار تخصصی برای نگهداری و صیانت از یوزپلنگ – به دنبال آن معاونت محیط زیست طبیعی – نبود و بهتر بود هماهنگی قبلی صورت می گرفت، نظر ارزشمندی را در نظر دارند.

معاون محیط زیست طبیعی گفت: البته پیشنهاد آقای شاهدی برای ما بسیار مهم و ارزشمند است، اما از آنجایی که این یک کار رسانه ای روابط عمومی و آموزش و پرورش است، باید برای نظر نهایی مورد بررسی قرار گیرد. سازمان محیط زیست.

اکبری مشکل را ناچیز دانست و گفت: این مسائل آنقدر مهم نیست که محیط بانان بین جوامع و سازمان های محیط زیستی تفرقه یا اختلاف ایجاد کنند.

وی به تلاش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای افزایش یکنواختی و ظرفیت تمامی مجموعه ها اشاره کرد و گفت:. این یکنواختی مستلزم بزرگ شدن مسائل جزئی و در نتیجه حذف گروه هاست.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست به دست اندرکاران داخل و خارج سازمان اشاره کرد و توضیح داد: آن را بگیریم.

اکبری در پایان از توجه و توجه همه رسانه ها، دوستداران محیط زیست و علاقمندان به ویژه مردم ایران به سلامت این توله یوزپلنگ و مشاهده اخبار حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در ایران تشکر کرد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا