حوادث و رویداد

آب‌رسانی هلال احمر به ۸۵ روستا/ نرم افزار «هلال من» راه‌اندازی می‌شود

آب‌رسانی هلال احمر به ۸۵ روستا/ نرم افزار «هلال من» راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان داوطلبانه هلال احمر از آبرسانی به 85 روستا خبر داد.

به گزارش دنیای 77وحید سلیمی در نشست خبری که عصر امروز به مناسبت روز جهانی داوطلب برگزار شد، گفت: سازمان ملل همه ساله پنجم دسامبر را به عنوان روز جهانی داوطلب اعلام می کند و امسال نیز این روز با این شعار گرامی داشته می شود. در ارتباط با کار داوطلبانه و در طول آن از تلاش های داوطلبان در عرصه های مختلف قدردانی می شود.

وی با اشاره به گزارش عملکرد یکساله سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: یکی از فعالیت های این سازمان مربوط به شبکه سازی خیرین است و این نهاد به عنوان دبیرخانه جمع های خیرین فعالیت کرده است. چند سال گذشته در این راستا در 12 استان مجمع نیکوکاری کشور با همکاری هلال احمر راه اندازی شد و جلساتی در این خصوص برگزار کردیم که نتایج خوبی داشت. در حال حاضر موسسات خیریه ای در استان های تهران، قم، قزوین، گیلان، کرمان، یزد، گلستان، هرمزگان و … ایجاد شده است.

رئیس سازمان داوطلبانه جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در یک سال گذشته کمک ها، هدایا و صلح را در استان ها نیز پیگیری کرده ایم، گفت: احداث پایگاه های امداد و نجات جاده ای، آموزش مددکاران اجتماعی و تحول و توسعه از ظرفیت مناطق کم برخوردار نیز در آینده است که متوجه شدیم این پروژه دارای بیش از 2000 محله کم برخوردار بهره برداری شده است و طرح هماهنگی خدماتی را با محوریت وزارت کشور انجام دادیم. همچنین برنامه ای برای هماهنگی خدمات برای توزیع عادلانه خدمات و واگذاری 247 محله به هلال احمر در نظر گرفته شد.

وی در ادامه با اشاره به کمپین هلال رحمت گفت: اواخر سال گذشته کمپین هلال رحمت راه اندازی و بسته های غذایی در این راستا توزیع شد.

رئیس سازمان داوطلبانه جمعیت هلال احمر درباره جمع آوری کمک های مردمی گفت: کمک های مردمی نیز در بازه های زمانی مختلف جمع آوری شد و بیش از 35 میلیارد به صورت نقدی با کمک مردم و سازمان های مردم نهاد جمع آوری شد.

سلیمی درباره کمپین جل ورات نیز گفت: امسال کمپین جل ورات دیگری نیز برگزار شد. این نظرسنجی برای پنجمین سال با اولویت تامین آب در مناطق محروم و روستایی انجام شد و از جمله دو محور دیگر اعزام پزشکان متخصص و بحث سلامت بود. همچنین توزیع بسته های بهداشتی نیز در این طرح مورد بحث قرار گرفت. تاکنون 85 روستا آبرسانی شده که تا پایان سال به 100 روستا افزایش می یابد و حدود 186 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال حمر گفت: طرح یادواره حج نیز برای تامین داروی زائران در ایام اربعین انجام شد و در این ستاد 11.5 میلیارد نقد و دارو تهیه شد. درمانگاه سیار و تونل سرما نیز در مرز مهران راه اندازی شد که در پیشگیری از گرمازدگی بسیار موثر بود.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت های مهم ما تامین تجهیزات پزشکی به بیماران بی بضاعت است که بالغ بر 247 میلیارد تومان تامین شده است، گفت: امیدواریم مشکلات مردم در حوزه دارو و درمان تا پایان برطرف شود. سال

وی در خصوص توزیع بسته های معیشتی نیز گفت: اخیرا بسته های معیشتی در 173 محله و سایر لوازم التحریر و پوشاک بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال از این ظرفیت تامین شد.

سلیمی با اشاره به اینکه امسال بیش از 921 هزار نفر از اعضای داوطلب شناسنامه دریافت کرده اند، گفت: برخی افراد حتی در مواقع بحرانی به ما کمک می کنند.

راه اندازی نرم افزار حلال من

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت حلال همار درباره راه اندازی اپلیکیشن گفت: به زودی اپلیکیشن حلال من را راه اندازی می کنیم تا اعضای داوطلب بتوانند از امکانات در نظر گرفته شده استفاده کنند. در حال حاضر این زیرساخت فراهم شده و به زودی آن را راه اندازی خواهیم کرد.

وی از کمک 247 میلیاردی برای درمان بیماران مضطر و بی پناه از آذرماه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: 89 هزار نفر از این کمک مالی بهره مند شده اند.

امانت رئیس سازمان داوطلبانه جمعیت هلال احمر درباره فعالیت های بانک تجهیزات پزشکی گفت: امسال 21 هزار تخت، ویلچر، دستگاه اکسیژن ساز و غیره را در اختیار بیماران سراسر کشور قرار داده و به آنها وام داده ایم.

سلیمی همچنین درباره ارائه تسهیلات کرج الحسنه برای بیماران گفت: 1300 نفر از این تسهیلات برای درمان بهره مند شده اند.

وی در خصوص جذب کمک های مردمی نیز گفت: در خصوص نحوه جذب کمک های مردمی سامانه #112* را داریم که هم اکنون توسط بانک مرکزی به عنوان کارگزار راه اندازی شده است. با مشارکت معاونت علمی سامانه جذب و هدایت حمایت های مردمی را راه اندازی می کنیم تا با عضویت در سامانه افراد حامی جمعیت شناخته شوند.

رئیس سازمان داوطلبانه جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات در 31 استان، 147 شهر جامعه هدف ما هستند که به 247 محله تقسیم شده اند. ماموران خانه حلال در 201 محله شناسایی و خانه های حلال راه اندازی شد که تصمیم گرفته شد به دست مردم سپرده شود و از این حیث در خیابان های این محلات و در یک محله افرادی را از بین مردم به عنوان شهردار انتخاب کردیم. فرمت بزرگتر متشکل از چندین مربی، ما محله هستیم. شهردار منتخب. شهرداران محله زیر نظر مسئول خانه هلال مسئولیت اطلاع رسانی در خصوص مشکلات محله و آنچه از نظر بهداشتی و درمانی در دسترس بود را بر عهده داشتند. در این حوزه در بیش از 158 محله دوره های آموزشی برگزار کردیم و 945 دوره به 19 هزار و 265 نفر و 172 محله ارائه دادیم که بیش از هشت میلیارد تومان خدمات دارویی و درمانی ارائه کردیم.

سلیمی همچنین گفت: در بحث توانمندسازی، تامین اجاق گاز و چرخ خیاطی در بین خانواده ها و طرح هایی از این دست در قالب 568 طرح در کشور انجام شد که با هزینه 26 هزار میلیارد ریالی 38 هزار نفر از آن بهره مند شدند. از اجرا

وی با اشاره به اینکه مقداری کمک نقدی به صورت مستقیم به مردم محله واریز شده است، در ادامه درباره اجرای طرح های کارآفرینی در محله تصریح کرد: طرح های کارآفرینی در 18 محله انجام شده است و در این مقوله عدم همکاری و مشارکت است. – دستگاه های دولتی در حوزه اجتماعی در 63 محله در مجموع به 340 سازمان به ارزش بیش از 22 میلیارد ریال خدمات ارائه کرده اند.

سلیمی در ادامه درباره جذب علاقه‌مندان برای عضویت در تشکل‌های داوطلب در اطراف گفت: ثبت‌نام دقیق از علاقه‌مندان انجام شده و ۴۶۵۵ تشکل در قالب طرح در اطراف به عضویت سازمان درآمده‌اند.

رئیس سازمان داوطلبانه هلال احمر گفت: همچنین طرح بسیار خوبی که امسال اجرا شد بحث بیمه سلامت بود که با همکاری بیمه سلامت و بیش از 16 هزار نفر از ساکنان آن افرادی که بیمه ندارند تحت پوشش قرار گرفتند. محله ها می توانند از این خدمات بهره مند شوند

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا