استانی

۶۰ درصد موارد فوتی پیک ششم کرونا واکسن نزده بودند

    60 درصد فوتی های پیک ششم کرونا واکسینه نشده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بیش از 60 درصد مرگ و میرها در پیک ششم کرونا واکسینه نشده و یا تنها یک نوبت مصرف شده است و در بین این افراد بیشتر بیماری های زمینه ای مربوط به بیماری های قلبی و عروقی بوده است. فشار خون و دیابت».

به گزارش خبرنگار بارنا از مشارکت هاسید محمد محمدی امروز دوشنبه 15 فروردین 1401 در اولین جلسه ستاد مقابله با کرونا در جنوب غرب خوزستان که با حضور مسئولان آبادان، خرمشهر و شادگان در محل دفتر دانشگاه برگزار شد، گفت:

وی گفت: در دو هفته اول سال 1401 روزانه به طور متوسط ​​14 مورد فوتی از مبتلایان به کووید 19 گزارش شده است که بیش از 60 درصد از مرگ و میرها در برابر کرونا ششم واکسینه نشده و حتی یک نوبت هم مصرف نشده است. در بین این افراد، در بیشتر موارد بیماری زمینه ای مرتبط با بیماری قلبی عروقی، فشار خون و دیابت.

افسر دانشگاه علوم پزشکی کمک به کندی فرآیند واکسن استقبال کم شهروندان در منطقه و در ایام نوروز افزود: از مردم تقاضا داریم برای جلوگیری از شیوع بیماری و جلوگیری از ورود احتمالی به پیک، بیماری را تکمیل کنند. واکسن خود شرکت کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه تقلید از تزریق واکسن طبق فتوای مراجع، روزه را باطل نمی کند، گفت: به دلیل بازگشایی مدارس توصیه شده است. والدین در اسرع وقت واکسن مراقب خود و فرزندانشان باشید.

مقام عالی مراقبت های بهداشتی جنوب غرب خوزستان افزود: استفاده از تیم برنامه ریزی شهید سلیمانی برای اجرای طرح خانه به خانه واکسیناسیون کرونا و پیگیری تاخیرهای واکسن با شدت بیشتری از سر گرفته می شود.

افسر دانشگاه علوم پزشکی آبدان نتیجه می گیرد که زمانی می توان گفت که بیماری عروق ویروس کرونا قلب یک تهدید است جامعه به نظر نمی رسد بیش از 80 درصد افراد سه بار واکسینه شده باشند، تاکید کرد: بنابراین تا رسیدن به این وضعیت توصیه می شود اجرای دستورالعمل های بهداشتی ادامه یابد و بر حسن اجرای آن در بخش های مختلف از جمله صنف نظارت شود. دفتر، مکان دولت و مدارس به ویژه با همکاری سازمان های مربوطه در دستور کار قرار دارند

دکمه بازگشت به بالا