استانی

۴۳ روستای استان سمنان تا پایان دولت دارای دهیار می‌شود

۴۳ روستای استان سمنان تا پایان دولت دارای دهیار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دنیای 77 از استان سمنان ، مهدی سمیعیان با بیان اینکه دولت تمبیر و امید اجازه تأسیس دهری در 64 روستای استان سمنان را داده است گفت: در حال حاضر 4 دهستان در استان دهری وجود دارد.

وی ادامه داد: دهیار نقش مهمی در توسعه روستا دارد و تخصیص اعتبار به روستاها نیز به دهیار بستگی دارد.

وی اظهار داشت: شکوفایی و پیشرفت یکی از اولویت های دولت هوشمند و متوقع است و یاورانی برای تحقق چشم انداز دولت در روستاها وجود دارند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای استان سیمانان خاطرنشان کرد: سطح دانش و سواد روستاییان در تصمیم گیری و اتخاذ تصمیمات خلاقانه برای توسعه روستایی نقش مهمی دارد و استان سمنان در موقعیت مطلوبی برای سواد روستایی قرار دارد. .

وی یادآور شد: ٪٪ ساکنان روستایی استان دارای مدرک تحصیلات تکمیلی ، 37٪ ساکنان روستایی دارای مدرک لیسانس ، 15٪ دارای مدرک کاردانی ، 5٪ دارای تحصیلات حوزوی و 36.5٪ دارای دیپلم هستند.

وی افزود: توانمندسازی روستایی در جهش تولید و تحقق استراتژی های توسعه و آبادانی روستاها نقش مهمی دارد و استان سیمانان در این زمینه پیشتاز است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای استان سمنان گفت: دهیران سفیر بهداشت ، فرهنگ و توسعه است و باید برای تحول و جهش تولید در روستا با جدیت و مسئولیت پذیری تلاش کند.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 2016 ، از کل جمعیت بیش از 7،002،000 نفر در استان سیمانان ، 4،45،816 خانوار روستایی در 4149 روستا و دهستان زندگی می کنند و 90٪ جمعیت روستایی تحت پوشش شورا هستند.

دهری در 4 روستای استان سمنان و 4 روستای استان از جمله شورای اسلامی وجود دارد.

46

دکمه بازگشت به بالا