عمومی

۳۹ معدن استان همدان به دلیل رکود بازار تعطیل است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

۳۹ معدن استان همدان به دلیل رکود بازار تعطیل است - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه سه شنبه در جلسه شورای معدن استان همدان با بیان اینکه 10 معدن در استان به دلیل سال ها عدم فعالیت متروکه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر 10 معدن در استان به دلیل عدم فعالیت در این استان رها شده است. داخل، تعیین شده امروز؛ وی گفت: از این تعداد 8 معدن به دلیل پایان یافتن مدت پروانه بهره برداری و فعالیت و 2 معدن نیز به دلیل عدم فعالیت از پروانه بهره برداری محروم و پروانه بهره برداری باطل شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بحث های احتمالی، معدنی با شرایط ایمنی و استاندارد مورد بهره برداری قرار می گیرد. سانجی سازمان سکوت همدان ممکن است فعال باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه معدنی در این شهرستان در حال فعالیت است و اجازه فعالیت تا چند سال آینده را پیدا کرده است. وی گفت: در این مورد به معدن اجازه داده شده تا با حفظ محیط زیست مطابق ضوابط و مقررات به فعالیت خود ادامه دهد.

قاسمی فرزاد به تشریح وضعیت معادن استان همدان پرداخت و افزود: در حال حاضر 39 معدن تعطیلی به دلیل رکود بازار داریم و امیدواریم معادنی که برای مسکن سازی ساخته می شود به چرخه فعالیت بازگردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: 20 معدن در استان همدان دارای مشکلات اداری و قضایی هستند و 18 پروانه بهره برداری معدن در آستانه انقضا است که باید پروانه بهره برداری خود را تمدید کنند.

قاسمی فرزاد گفت: 6 معدن نیز غیرقابل صلاحیت اعلام شده است داخلاضافه شد: استقرار مین برای تحقیق و سلب مسئولیت داخلاین ضروری است.

وی همچنین به فعالیت غیرقانونی برخی معادن در استان همدان اشاره کرد و گفت: باید هر چه سریعتر جلوی این فعالیت های غیرقانونی را گرفته و از تخریب محیط زیست جلوگیری کنیم.

استاندار همدان در این خصوص به بیان منطقه معدنی سیلیس بالای سد اکباتان پرداخت و افزود: در این راستا باید از برداشت و همکاری غیرمجاز جلوگیری شود. آه تو دیدار با اهالی روستا

این مقام مسئول تصریح کرد: این جلسات باید با حضور بهره برداران، مسئولان ذیربط اداره محیط زیست، سازمان ها و ارگان های آب منطقه ای برگزار شود. سکوت همدان باید با استاندار همدان نماینده داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید برای این امر برنامه ریزی شود. جنگل کاری این منطقه، نحوه بهره برداری از این معدن و منابع آبی سد اکباتان باید بر اساس شرایط ساماندهی شود.

صدور پروانه معدن به مدت سه تا پنج سال

استاندار همدان با اشاره به اینکه عمر طولانی پروانه های معدنی و مهلت بالای آن مشکلات و مشکلاتی را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این است که پس از چند سال کار، مردم آن را به افراد دیگر واگذار می کنند.

وی با بیان اینکه گاهی طولانی شدن و فعالیت پروانه های بهره برداری موجب تضییع حقوق دولتی می شود، گفت: از الان 15 سال دیگر نمی توان تصمیمی گرفت بنابراین حداکثر مدت پروانه بهره برداری باید سه سال باشد. در نظر گرفته شده.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه حقوق دولتی در این منطقه باید پس از سه سال بررسی شود، ادامه داد: مدت هاست که کاربران مجبور به لغو مجوز شده اند اما حقوق و استحقاق دولت سال ها بعد و چند سال پیش است.

استاندار همدان در پایان خاطرنشان کرد: باید از این مدت طولانی صدور مجوز صرف نظر شود و حداکثر سه تا پنج سال در این مورد در نظر گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا