عمومی

۲۰ پروژه گردشگری گلستان افتتاح شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

۲۰ پروژه گردشگری گلستان افتتاح شد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عصر چهارشنبه همزمان با هفته گردشگری آیین افتتاح مرکزی پروژه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان برگزار شد.

سید محمدرضا سیدالنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، محمدجواد سواری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، محمد باکر مولیفر فرماندار کویتی کردکوی در این مراسم حضور داشتند. و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان کردکوی با برگزاری 20 طرح گردشگری در استان گلستان راه اندازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: به همین مناسبت 20 طرح گردشگری با سرمایه گذاری 1500 میلیارد ریال در بخش خصوصی افتتاح و برای 116 نفر به طور مستقیم فرصت اشتغال ایجاد کرد.

محمد جاوید سواری افزود: پروژه های گردشگری قابل افتتاح شامل هتل، 17 اقامتگاه بوم گردی، مجتمع گردشگری و واحد هتل آپارتمان است.

وی گفت: این تعداد پروژه با زیربنای بیش از 17 هزار متر مربع در استان اجرا شده است و با افتتاح آن 98 اتاق و 415 تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به ظرفیت بالای دیوار بزرگ گرگان به عنوان یک جاذبه گردشگری داخلی و خارجی گفت: دیوار بزرگ گرگان یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد در سطح ملی است که . متأسفانه مورد بی توجهی قرار گرفته و بازسازی و مرمت آن در طول سالیان گذشته موضوعی نگران کننده بوده است.

سوارجی افزود: پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا در آبان ماه امسال در استان برگزار می شود و از همه هموطنان و مسئولان کشوری دعوت می کنیم در این رویداد فرهنگی حضور یابند.

دکمه بازگشت به بالا