عمومی

۱۲ اقدام برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل

۱۲ اقدام برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل

این گزارش ، که توسط 28 متخصص برتر زوال عقل تهیه شده است ، 12 گام مهم را که می توانید برای جلوگیری از این بیماری بردارید ، نشان می دهد. طبق تخمین های متخصصان ، با انجام این مراحل در اسرع وقت ، می توان میزان بروز بیماری آلزایمر را به میزان قابل توجهی 40 درصد کاهش داد.

به گزارش دنیای 77 ، عصر ایران وی با اشاره به گزینه های آسان سلامتی نوشت: “هیچ علتی از دست دادن حافظه وجود ندارد و این ممکن است برخی از مشکلات پیشگیری و درمان این بیماری را توضیح دهد.” دمانس به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک ، رژیم غذایی ، عادات ورزشی و عفونت ها رخ می دهد. این عوامل و بسیاری از عوامل دیگر خطر ابتلا به این بیماری ویرانگر را افزایش می دهد.

خوشبختانه ، یک مطالعه جدید منتشر شده در The Lancet علل زوال عقل را بیان می کند.

این مطالعه نشان داد که صدمات سر میانسال با 3٪ موارد زوال عقل مرتبط است. مصرف بیش از حد الکل در سنین میانسالی با حدود 1٪ از کل موارد و حدود 2٪ از کل موارد زوال عقل در تماس با آلودگی هوا همراه است ، اگرچه به نظر می رسد زنان بیشتر تحت تأثیر آلودگی هوا قرار دارند.

کاهش شنوایی در میانسالی یک عامل خطر ابتلا به زوال عقل در بیشتر نقاط جهان است (8٪). اختلاف کمی (٪٪) با تحصیلات کم در اوایل زندگی دلیل خطر بعدی است. و سومین عامل خطر ادامه سیگار کشیدن است که با 5٪ کل موارد زوال عقل مرتبط است.

اکنون محققان ایده بهتری از عوامل خطر افزایش نرخ زوال عقل در جهان دارند و لیستی از اقدامات ارائه می دهند که می تواند این نرخ ها را کاهش دهد

این گزارش ، که توسط 28 متخصص برتر زوال عقل جمع آوری شده است ، 12 گام مهم را که می توانید برای جلوگیری از این بیماری بردارید ، نشان می دهد. طبق تخمین های متخصصان ، با انجام این مراحل در اسرع وقت ، می توان میزان بروز بیماری آلزایمر را به میزان قابل توجهی 40 درصد کاهش داد.

این 12 اقدام شامل موارد زیر است:

فشار خون سیستولیک 130 میلی متر جیوه یا کمتر را در میانسالی حفظ کنید (حدود 40 سال)

– از گوش در برابر صداهای بلند محافظت کنید و در صورت کم شنوایی از سمعک استفاده کنید

– کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و دود دخانیات دست دوم

– تا آنجا که ممکن است از سر در برابر آسیب محافظت کنید

– الکل را ترک کنید

– سیگار کشیدن را ترک کن

– امکان دسترسی به آموزش ابتدایی و متوسطه برای کودکان

در میانسالی و بعد از آن سبک زندگی فعالی را دنبال کنید

– برای جلوگیری از چاقی کاری انجام دهید (تغذیه سالم و ورزش بهترین گزینه در این منطقه است)

– برای جلوگیری از دیابت کاری انجام دهید (تغذیه سالم و ورزش بهترین گزینه در این منطقه است)

برای جلوگیری از افسردگی هر کاری که می توانید انجام دهید (تغذیه سالم ، ورزش ، ورزش های مراقبت از خود مانند مراقبه و کمک متخصصان بهداشت روان بهترین گزینه ها)

– ارتباطات اجتماعی را افزایش دهید

بیشتر پیشنهادهای این لیست اصول زندگی سالم است و به راحتی قابل استفاده است. در حال حاضر ، می توانید نکاتی را دنبال کنید اما می توانید برخی تغییرات دیگر را نیز برای محافظت از سلامت مغز خود در نظر بگیرید.

وقتی نوبت به کاهش خطر از دست دادن حافظه می رسد ، محافظت از شنوایی ممکن است کمتر مورد توجه قرار گیرد زیرا افراد زیادی از رابطه قوی بین کم شنوایی و زوال عقل نمی دانند.

مطالعات نشان داده است که کاهش شنوایی با 24٪ خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است. دانشمندان بر این باورند که افرادی که کم شنوایی دارند باید بیشتر کار کنند تا بفهمند دیگران چه می گویند ، این ممکن است به این معنی باشد که منابع مغزی کمتری برای عملکردهای شناختی دیگر دارند یا افرادی که کم شنوایی هستند ممکن است از نظر اجتماعی منزوی باشند. زیرا آنها از این وضعیت شرمنده اند. انزوای اجتماعی موضوعی است که می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

با این حال ، اگر متوجه افت کیفیت شنوایی شدید ، با پزشک گوش خود تماس بگیرید تا وضعیت خود را بررسی کند و ببینید آیا شما نیاز به استفاده از سمعک دارید. این می تواند بین مغز سالم در پیری یا مغز سالم تفاوت ایجاد کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا